Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Vänner – Monicas kök

Startat av aukbricks, 09 januari 2019 kl. 18:07

Föregående ämne - Nästa ämne

aukbricks

TV-serien Vänner/Friends är en av mina absoluta favoriter. Jag har säkert sett alla säsonger minst 10-15 gånger. Här är ett bygge av Monicas kök. Ungefär 6000 klossar. Bild i full upplösning, finns på min Flickr http://www.flickr.com/aukbricks.


Anders67

Underbart, det där känner man igen!
Som vanligt snyggt och intressant komposition

micke

Riktigt läckert, igenkänningsfaktorn är hög
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Emma

Underbart! Jag är inget fan av serien, men bygget är otroligt välgjort! Detaljrikt, utan att vara plottrigt.

Kakan

Vilken detaljrikedom. Riktigt snyggt gjort. 100% nostalgi. Vänner är den bästa serien. Phoebe och Joey är mina favoriter.  ;D

Betweenbrickwalls

Riktigt fina detaljer! Jag är grymt impad av att du kan bygga en sådan här grej digitalt.
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Teabox

Snyggt. Många fina detaljer att titta på :)

MartinAberg

Snyggt och hög igenkänning, kommer vi få fler vinklar?
Tänkte först att du missat "Kitchen aiden" tills jag kom på att den inte alltid står på köksbänken utan även brevid kylskåpet ibland :)

aukbricks

Citat från: MartinAberg skrivet 10 januari 2019 kl. 15:31
Snyggt och hög igenkänning, kommer vi få fler vinklar?
Tänkte först att du missat "Kitchen aiden" tills jag kom på att den inte alltid står på köksbänken utan även brevid kylskåpet ibland :)

Japp, den gömmer sig där bakom kylen. :) Funderat på fler vinklar men kunde inte riktigt bestämma mig vilka. Försökte istället rendera en hög upplösning så man kan zooma in och se detaljer så. Är det någon särskild vinkel du saknar?

theCroc

Varje gång jag ser det köket så slås jag av hur värdelös spisplaceringen är. Ingen fläkt och två plattor rakt under en hylla som är så låg att ingen kastrull får plats under den. Den som designade det köket har aldrig lagat mat.

MartinAberg

Citat från: aukbricks skrivet 10 januari 2019 kl. 17:24
Citat från: MartinAberg skrivet 10 januari 2019 kl. 15:31
Snyggt och hög igenkänning, kommer vi få fler vinklar?
Tänkte först att du missat "Kitchen aiden" tills jag kom på att den inte alltid står på köksbänken utan även brevid kylskåpet ibland :)

Japp, den gömmer sig där bakom kylen. :) Funderat på fler vinklar men kunde inte riktigt bestämma mig vilka. Försökte istället rendera en hög upplösning så man kan zooma in och se detaljer så. Är det någon särskild vinkel du saknar?
Saknar ingen vinkel så sett, tänkte mer på om det fanns fler detaljer som gömde sig någonstans.

aukbricks

Citat från: MartinAberg skrivet 10 januari 2019 kl. 19:51
Citat från: aukbricks skrivet 10 januari 2019 kl. 17:24
Citat från: MartinAberg skrivet 10 januari 2019 kl. 15:31
Snyggt och hög igenkänning, kommer vi få fler vinklar?
Tänkte först att du missat "Kitchen aiden" tills jag kom på att den inte alltid står på köksbänken utan även brevid kylskåpet ibland :)

Japp, den gömmer sig där bakom kylen. :) Funderat på fler vinklar men kunde inte riktigt bestämma mig vilka. Försökte istället rendera en hög upplösning så man kan zooma in och se detaljer så. Är det någon särskild vinkel du saknar?
Saknar ingen vinkel så sett, tänkte mer på om det fanns fler detaljer som gömde sig någonstans.

Jag ska se vad jag kan göra. :)

Sollan

Så bra! Hög igenkänning!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.