Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Gothia Towers i LEGO

Startat av Superkalle, 25 februari 2012 kl. 20:04

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Fantastiskt bra med belysning. Bild 2 är magisk.

AndersI

Definitivt Wow!-effekt med belysningen!

Nilseman

Kan bara hålla med de övriga! Helfräsig effekt med belysningen!
Skall beundras på nära håll nästa gång vi åker ner till Gothia, (Vårt andra hem skall tilläggas)

Great!!

SuperMario

O la la!!  :D

Vilken effekt det blev med ljuset på!

Tie Fighter

Den var underbar innan, men nu blev den helt enkelt lysande! 8)

tellblom

SuperKalle: vad är det för lampor som är använda? Det blev sk-tsnyggt ju!
/M

Magnus den store

Citat från: Superkalle skrivet 10 mars 2012 kl. 14:47
Inga PF-lysen  ;D
Bara gamla vanliga hederliga E27 lampor, tre per torn.
Det ser mycket bättre ut med belysning. Inte dåligt att få till en sådan spridning med bara tre lampor per torn.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Stigge72

Jag tyckte tornen var snygga utan belysning... Men med, så höjdes de ytterligare ett par steg. :)

marpe

#68
Jag gjorde ett andra besök på utställningen, kanske mest för att visa det imponerande bygget för min fru. Även denna gång var det turister där som fotograferade.

Såg att en minifigur ligger på rygg på gatan och att ett träd lutar betänkligt. Kanske har det skett en liten olycka? Vågade inte pilla bakom avspärrningen för att rätta till, eftersom jag var rädd att göra mer skada än nytta.

Superkalle

Citat från: marpe skrivet 26 juli 2012 kl. 15:22
Jag gjorde ett andra besök på utställningen, kanske mest för att visa det imponerande bygget för min fru. Även denna gång var det turister där som fotograferade.

Såg att en minifigur ligger på rygg på gatan och att ett träd lutar betänkligt. Kanske har det skett en liten olycka? Vågade inte pilla bakom avspärrningen där att rätta till, eftersom jag var rädd att göra mer skada än nytta.
Va i hel...minifigurer på rygg....träd välta....

UTRYCKNING!!!!

;D

marpe

Citat från: Superkalle skrivet 26 juli 2012 kl. 17:49
Va i hel...minifigurer på rygg....träd välta....

UTRYCKNING!!!!

;D
Fast minifiguren som ligger på rygg kanske är en arborist som genomför en noggrann undersökning om hur trädet bäst ska beskäras. Fast det ser lite otäckt ut, eftersom gatan hon ligger på är trafikerad.

Vibora

Finns det här bygget kvar för beskådan i Gothia Towers? Jag kommer befinna mig i närheten i veckan, så då kanske man hinner gå dit och titta.

Superkalle

Det finns kvar. Bygget står dock på andra våningen (ovanför receptionen), eftersom de håller på att bygga om i lobbyn.

ingels

Tjusigt bygge @Superkalle. Bygget står nu att beskåda i korridoren när man är på väg in till frukostbuffén som ingår i alla rummen. Tog lite bilder och vart så klart barnsligt glad när jag såg bygget
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.