Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

crowwlime_

Håller på att organisera upp mitt fd. lego föråd till ett blivande hobbyrum. Tanken är att sortera alla(?...) bitar i sorteringslådor, få upp hyllor att ha fler byggen på och ett bra bord att bygga på..

Allt lego som jag inte velat ha på display i övriga lägenheten har tidiare "kastats" in i allmänt kaos i backar och på bord & golvet.
Tid och tålamod..

//Kråkan

Pertan71

Det lär bli samma projekt här vad det lider....  Har ju inte så värst mycket grejor än, men det kommer i jämn ström...   Bara köpt på mig sedan i Maj.  :)
Det är aldrig för sent att ge upp.

ColA

Snart har ni Lego överallt 😄 Bara köket som är Lego fritt i mitt hem, har man bara en förstående sambo så går det bra!

Emma

Citat från: ColA_30 skrivet 28 augusti 2017 kl. 05:50
Snart har ni Lego överallt 😄 Bara köket som är Lego fritt i mitt hem, har man bara en förstående sambo så går det bra!

Har du inget lego i köket?! Badrummet är dock relativt legofritt hos mig.

Lycka till med sorteringen, och välkomna till beroendets nästa konsekvens. Bostaden anpassas efter legohobbyn. Man funderar allvarligt på att flytta till en mer lego-vänlig bostad.

Bara det faktum att ni är inne på legoforumet vid midnatt! Ett bra tecken, snart har ni lego inte  bara i hela bostaden, utan i hela livet. Alltid en förhoppning om lego i brevlådan. Skisser på nya idéer ligger på jobbet. Kollegorna undrar vad ni byggt sen sist. Har ni inget att göra fördriver ni tiden med att fundera på hur man smartast sorterar tiles utan att de repas....

ColA

Jo det har jag väl... men bara SW kylskåpsmagneter!

Lordflintstone

Köpte tre sådana förvaringsvagnar.
https://www.bauhaus.se/forvaringsvagn-med-hjul-10-lador.html

Få se om jag lyckas få det lite snyggare i lego/arbetsrummet, framför allt blir det lättare att hitta bitar.
Nu ligger alka lådor i varandra och jag får lyfta varje gång jag skall ha en låda.  Jag kanske borde beställt en fjärde, men det är lite bittert att lägga massa pengar på annat än Lego även om det gynnar legohobbyn.

crowwlime_

Citat från: Emma skrivet 28 augusti 2017 kl. 06:25
Bara det faktum att ni är inne på legoforumet vid midnatt! Ett bra tecken, snart har ni lego inte  bara i hela bostaden, utan i hela livet. Alltid en förhoppning om lego i brevlådan. Skisser på nya idéer ligger på jobbet. Kollegorna undrar vad ni byggt sen sist. Har ni inget att göra fördriver ni tiden med att fundera på hur man smartast sorterar tiles utan att de repas....

Eller? ;)

Det är ju trevligt iaf!

//Kråkan

mortil

Sorterade upp det som jag rivit ner.  nu har jag bara en CLAAS kvar att sortera in i lådorna, men mina axlar värker så det får vänta.  :)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Stigge72

Inte exakt idag, men i fredags, hittade jag att Clas i Sjön sålde 3 st 18-fackslådor för 119 kr.

http://www.clasohlson.com/se/F%C3%B6rvaringsl%C3%A5da/31-81
Det blev tre stycken. Återstår att se vad för bitar som ska få flytta in...

andreaseldh

Jag har ingen sådan fin flerfaxlåda för mitt Modulex ännu, men nu har jag i alla fall gjort en skylt! Boxtaven x är inte så lätt att få tag på, det tillverkades inte så många när användningsområdet bara var skyltar i trapphus. Nu för tiden är användningsområdet mest AFOL som skriver ordet "Modulex"...


PA020401-beskuren by Andreas Eldh, on Flickr

dalle

Jag ställde in ett litet bord i sängkammaren som jag ska få nyttja för legobyggande.  :)

Kakan

#251
Städade ur mitt Legoskåp idag då det alltid hamnar allt möjligt som inte ska vara där.

Har för mig att det fanns en tråd om hur vi förvarar vårt Lego men jag kan inte hitta en nu så jag postar här istället.

Då jag för en anonym tillvaro här, är nästan aldrig inloggad, skriver få inlägg så tänkte jag i alla fall visa hur jag ordnat min Legotillvaro. Bor i en minilägenhet och kan enbart ha mitt Lego i kokvrån. Jag fick offra städskåpet (städgrejerna fick flytta in i en garderob).

Högst upp i skåpet förvarar jag 4 st Jansjö Led arbetslampa från IKEA. Den yta som finns brevid är det enda utrymme där jag kan ställa det jag bygger. Nere i skåpet har jag  13 st SmartStore Classic 14 (8 liter). I dessa har jag Toppits SafeLoc fryspåsar 1 och 3 liters som jag sorter in det bulkiga Legot. FinLegot  hamnar i 6 st Organiser Cabinet 30 Drawer från Clas Ohlson. Sedan har jag  8 st Antonius Lådinsats IKEA för grovsortering.

Tyvärr kan jag inte ha något framme då det inte finns plats för det. Mitt lilla matbord får även agera som byggplats. På bordsskivan har jag Variera Lådmatta från IKEA så att Legebitarna inte far omkring så lätt.

När jag byggt ihop och tagit isär de senaste inköpta Legot så ska jag sortera om allt så att det fungerar bättre med uppdelningen av bulk- och finLegot. Jag har ännu inte några större mängder av Lego så jag har mycket plats kvar i de 6 Organiser Cabinet 30 Drawer's.  Men det är just nu rätt fullt i SmartStorelådorna. Jag tror att det nog går in 3 st till, om jag tar ur Antonius Lådinsatserna.

Att hålla på så här med att plocka fram och tillbaka Legot fungerar inte så bra. Spontaniteten försvinner byggtillfällena blir färre.  Men det ordnar sig nog fram över.

Nyllet

Jag gjorde inget för mitt eget Lego, men en ansenlig del av söndagen tillbringade jag med att plocka isär, tvätta, skölja, torka och sortera barnens Lego. Det blir riktigt dammigt av att stå framme några månader.   :P

tjibynn

Sett att man ska ha gran i backspegeln... :o


crowwlime_


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.