Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Citat från: Barbaroux skrivet 20 augusti 2011 kl. 14:09
Har precis byggt klart Skeleton Tower, .
:D
Det intressanta är egentligen inte vad jag byggt utan var jag byggde någonstans. Min fru tyckte nämligen att jag nu nått en ny lägstanivå och var tvungen att dokumentera med kameran. Jag satt nämligen inne på golvet i badrummet mellan badkaret och toalettstolen.

Anledningen är att jag hade tvättat lite lego och lagt ut det på en handduk i badrummet för att torka. Tycker legot torkar snabbast på klinkersgolvet med golvvärme. Nu är det bara gästtoaletten och tvättstugan jag inte provat  ;D.
Det var lågt  :D
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Myko


Gordonblixt

#827
Citat från: Barbaroux skrivet 20 augusti 2011 kl. 14:09
Har precis byggt klart Skeleton Tower, .

Det intressanta är egentligen inte vad jag byggt utan var jag byggde någonstans. Min fru tyckte nämligen att jag nu nått en ny lägstanivå och var tvungen att dokumentera med kameran. Jag satt nämligen inne på golvet i badrummet mellan badkaret och toalettstolen.

Anledningen är att jag hade tvättat lite lego och lagt ut det på en handduk i badrummet för att torka. Tycker legot torkar snabbast på klinkersgolvet med golvvärme. Nu är det bara gästtoaletten och tvättstugan jag inte provat  ;D.
Great minds think alike! :P

Har hållt på med den här större delen av dan.


insurrection

Satte ihop 4 MMV-style träd, nästan en liten skog.

Skrytsson

Citat från: Gordonblixt skrivet 20 augusti 2011 kl. 16:43
Har hållt på med den här större delen av dan.

Snyggt anpassat till hyllplanets storlek :)

swestar

Håller på att bygga en stenliknande bro med ett vattendrag under.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

AndersI

Har startat min nya Volvo PV 544 i större skala (tack för hjulen Nextuz). Än så länge bara experimenterande för att få rätt proportioner och utgångslägen.

insurrection

En baksida till tan-byggnaden i MMV #10193, samma koncept som jag gjorde med den ljusblå byggnaden, använde bitar från ett MMV-set, men körde en dock en 10-stud djup bas istället för orginalets 6/8, så tan bitar från bulkbeställningen kom väl till pass :)

Har blivit mycket byggande öht sista tiden, gött :)

Peacegrove

Idag gjorde jag en trevlig upptäckt med bokhyllan (IKEAS Expedit), rymmer exakt 42 x 42 pluppar. 


Sen har jag börjat försöka komma på en bra konstruktion till modulär basplatta.


Sen blev det en liten MOC.


shutter

Fortsätter att klura på modifiering av TIE-Interceptor.


Fick till ena vingen i LDD, sen blev det för knepigt. Tacka vet jag fysiska bitar.

mechamike

#835
Jag började modifierade den som jag köpte av Skafte i Göteborg.
7658 Y-wing Fighter är BTL-A4_Y-wing starfighter en en sitsare. Typiskt hade dessa en nedlåst Ion kanon antingen framåt eller bakåt och inte som på legoversionen en roteraden Ion kanon.
Här är en bild på den:


Jag ville bygga den vanligaste förekommande versionen en  
BTL-S3 Y-wing_starfighter

BTL-S3 är tvåsistsig med en skytt/navigatör och saknar därför Astrodroid.
Jag passade även på att byta laserkanonerna i fronten mot partikelkanoner vilket inte var helt ovanligt. Dessutom fick den andra markeringar.

Bygget är inte helt färdigt. Jag ska fila vidare på en del detaljer (som ni ser så är mekanikern i full färd med att byta ut en del detaljer.



?

shutter

intressant färgskala, mechamike.
dags för en egen post i MOC?

swestar

Mixtrade ihop en stenliknade bro med vatten under tidigare i veckan. byggde till lite runt omkring igår och idag, och vips blev det mitt andra diorama som jag någonsin byggt.  ;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

micke

Citat från: swestar skrivet 26 augusti 2011 kl. 01:03
Mixtrade ihop en stenliknade bro med vatten under tidigare i veckan. byggde till lite runt omkring igår och idag, och vips blev det mitt andra diorama som jag någonsin byggt.  ;D

Och var är bilderna  ;)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.