Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens MOC Maj 2019 - Arbetstråd

Startat av Myko, 06 maj 2019 kl. 17:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Nya trådar som skapas under Egna byggen / MOCs är automatiskt nominerade till Månadens MOC.

För att manuellt nominera ett bidrag, välj "Citera" på inlägget och kopiera texten, klistra sedan in den i ett svar i den här tråden.

Det sparar mig också massor med tid om ni bifogar den bild ni vill ska synas på framsidan som en bilaga (attachment) till inlägget.

Myko

Citat från: Myko skrivet 06 maj 2019 kl. 17:03
Nya trådar som skapas under Egna byggen / MOCs är automatiskt nominerade till Månadens MOC.

Hej. :)

andreaseldh

Citat från: Myko skrivet 06 maj 2019 kl. 22:28
Citat från: Myko skrivet 06 maj 2019 kl. 17:03
Nya trådar som skapas under Egna byggen / MOCs är automatiskt nominerade till Månadens MOC.

Hej. :)

Jag vet men jag har ju varit otydlig tidigare att det är WIP, eller så har jag kommit på nya idéer och tillägg efter att jag tror att jag har blivit klar.

Tror inte att jag kan skylla på vilken av de båda bilderna som jag vill ange som presentationsbild denna gång ;)

Myko

Fast jag kan inte lova att jag är så noggrann att jag jämför vilken bild du lagt här med vilken som kommer från den andra tråden, hoppar oftast över de som är dubletter.

Teabox


Jesperrydhog


Betweenbrickwalls

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 08 maj 2019 kl. 22:18
Idag gjorde jag ett andra försök att bygga inredning i mikroskala. Det blev ett kök.
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Betweenbrickwalls

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 07 maj 2019 kl. 22:00
Jag har ju byggt mycket inredning i minifigurskala och tänkte att det var dags att experimentera lite i mikroskala. Mitt första försök blev ett rum med en matsalsdel och en TV-soffedel.
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Betweenbrickwalls

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 01 maj 2019 kl. 22:23
Så här lagom för sent för Borlänge har jag färdigställt ett nytt hus - Checkered Tan House MOC. Ett sommarhus starkt inspirerat av modernism. Placerat i grönska och ovanpå en bäck. Jag ville hålla huset enkelt och använda de olika huskropparna och fönstren för att skapa dynamik, vilken skapar en medveten kontrast till den gröna omgivningen.
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Ozp

Citat från: Ozp skrivet 08 maj 2019 kl. 12:49
Inför Klosskalaset i Borlänge bestämde jag mig för att uppgradera min Tåg i Bergslagen Regina.
Det är typ 8 wide. Det var ganska många som kände igen det.


X54 by LegoOzp, on Flickr


Klosskalaset Swebrick event 2019 Borlänge by LegoOzp, on Flickr

Jesperrydhog

#10

Betweenbrickwalls

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 28 maj 2019 kl. 18:52
Sommaren är här! Åtminstone i LEGO-världen där Orange Beach House finns med sandstrand, hav och kalkstensklippor. Ett litet avlägset fritidshus med två terrasser, varm pool för bubbelfyllda stunder, lugn läshörna med havsutsikt och skrivarhörna. Inredningen utgörs bland annat av en flygplansmotordivan, en diskho med korvkran  och hjulhustvättställ med dragkrok 🙂

Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Magnus den store

Citat från: Magnus den store skrivet 01 maj 2019 kl. 17:29
Version två får lov att vara klar. Kommer uppgradera den vid något tillfälle. Saknar fortfarande väldigt mycket bitar för att kunna realisera min plan.

[...]

Har tre fordon där jag hämtat inspiration av , Radar Truck; , Space Digger; och , Surface Transport.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Myko

#13
Maj månad bjöd på 25 stycken underbara MOCs.

  Denna månad utser vi hemmawid med Time Fell Asleep In The Afternoon Breeze till månadens bygge.

Är det LEGO eller en vacker tavla? Kanske både och! I vilket fall är det fantastiskt fint!

 

- Månadens MOCs -

                                                 

BlueBuilder

Insåg att jag glömt "skicka" in mitt bygge. Lite försent men det tillhör maj. Stort Grattis Emma! Det är sån känsla i din tavla!!

Citat från: BlueBuilder skrivet 02 maj 2019 kl. 10:44
Hurra! Nu är den äntligen färdig!!

Finns fler bilder och mina tankar om.bygget på Flickr:

www.flickr.com/photos/bluebuilder/albums/72157708360035624

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.