Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperallen

Citat från: Woodpicker skrivet 10 februari 2012 kl. 00:01
Är det till Borgbygget?? Hur stort blir det igentligen  :P

Tornet täcker en 48x48 och blir runt 45cm högt, höjd över havet ca 65cm.

Wineyard

Ett litet WIP-projekt i LDD - som förmodligen aldrig blir fysiskt - av  Lejonströmsbron i Skellefteå


Woodpicker

Citat från: Wineyard skrivet 10 februari 2012 kl. 10:17
Ett litet WIP-projekt i LDD - som förmodligen aldrig blir fysiskt - av  Lejonströmsbron i Skellefteå



Coolt!! Bara sätta sig på BL nu då ;)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Wineyard

Citat från: Woodpicker skrivet 10 februari 2012 kl. 10:19
Citat från: Wineyard skrivet 10 februari 2012 kl. 10:17
Ett litet WIP-projekt i LDD - som förmodligen aldrig blir fysiskt - av  Lejonströmsbron i Skellefteå
Coolt!! Bara sätta sig på BL nu då ;)
Tackar! Kollade hur mycket 6636 i Dark red skulle kosta i den kvantitet jag behöver för att jag realiserade bygget. Det blev ca 2000 kr, så brobyggandet får nog vänta ett tag ;)

shiftaltcmd

Citat från: Wineyard skrivet 10 februari 2012 kl. 10:17
Ett litet WIP-projekt i LDD - som förmodligen aldrig blir fysiskt - av  Lejonströmsbron i Skellefteå


Snyggt med alla vinklar

Woodpicker

Citat från: Wineyard skrivet 10 februari 2012 kl. 10:38
Citat från: Woodpicker skrivet 10 februari 2012 kl. 10:19
Citat från: Wineyard skrivet 10 februari 2012 kl. 10:17
Ett litet WIP-projekt i LDD - som förmodligen aldrig blir fysiskt - av  Lejonströmsbron i Skellefteå
Coolt!! Bara sätta sig på BL nu då ;)
Tackar! Kollade hur mycket 6636 i Dark red skulle kosta i den kvantitet jag behöver för att jag realiserade bygget. Det blev ca 2000 kr, så brobyggandet får nog vänta ett tag ;)

Okej, Tiles är aldrig roligt att inhandla, blir sällan billigt ;D
Men det är ju helt klart ett bygge du måste färdigställa i framtiden!!
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Tobbe Arnesson

Ser ut som en juste bro!

Hör av dig till TLG och se om du kan köpa tilsen den vägen istället, förmodligen inte billigt men sannolikt bra mycket billigare än BL.
Blogg: Robotkampen

stej123

Citat från: Wineyard skrivet 10 februari 2012 kl. 10:38
Citat från: Woodpicker skrivet 10 februari 2012 kl. 10:19
Citat från: Wineyard skrivet 10 februari 2012 kl. 10:17
Ett litet WIP-projekt i LDD - som förmodligen aldrig blir fysiskt - av  Lejonströmsbron i Skellefteå
Coolt!! Bara sätta sig på BL nu då ;)
Tackar! Kollade hur mycket 6636 i Dark red skulle kosta i den kvantitet jag behöver för att jag realiserade bygget. Det blev ca 2000 kr, så brobyggandet får nog vänta ett tag ;)

2000 kr är ju ingenting, vad har du studiemedlen till egentligen? ;)

Både Lejonströmsbron och Landskyrkan är något jag gärna skulle vilja se i en skala större än architecture-skala. Vet att Mirandir smygbörjat med kyrkan så nu får du sätta igång med bron ;)

mechamike

Det blir ju billigare om du bygger bron när svenskarna håller på att förstöra den och Ryssen är på väg... :-)
?

Woodpicker

Citat från: Wineyard skrivet 10 februari 2012 kl. 10:17
Ett litet WIP-projekt i LDD - som förmodligen aldrig blir fysiskt - av  Lejonströmsbron i Skellefteå


Förstod inte först vad -mechamike- menade, men efter att läst på så hittade jag underbar info om bron! Te.x

De första åren fick man betala en broavgift för att passera Lejonströmsbron, enligt följande:
Vagn dragen av ett flera hästar - 12 öre (Det kostar att ligga på topp) ;D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Tommy_la

16 667 sådana vagnar och sen har bron betalat sig själv!
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Wineyard

Tack för alla kommentarer!
Citat från: stej123 skrivet 10 februari 2012 kl. 14:21
2000 kr är ju ingenting, vad har du studiemedlen till egentligen? ;)

Både Lejonströmsbron och Landskyrkan är något jag gärna skulle vilja se i en skala större än architecture-skala. Vet att Mirandir smygbörjat med kyrkan så nu får du sätta igång med bron ;)
Haha, då kan ju du köpa dem åt mig ;)
Jo, även jag har den önskan! Oj, några WIP-bilder Mirandir?
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 10 februari 2012 kl. 14:03
Hör av dig till TLG och se om du kan köpa tilsen den vägen istället, förmodligen inte billigt men sannolikt bra mycket billigare än BL.
Tack för tipset! Dock går det mesta av mina pengar just nu till 2012-vågen och lugbulk. Det kanske får bli i samband med någon framtida Lugbulk.
Citat från: mechamike skrivet 10 februari 2012 kl. 14:22
Det blir ju billigare om du bygger bron när svenskarna håller på att förstöra den och Ryssen är på väg... :-)
Det var faktiskt just den scenen jag planerade att bygga ;) Men jag visste inte att de delvis förstörde bron, tack för informationen!

Skafte

Hittade som vanligt inte den här tråden eftersom jag inte vill skriva om en MOC... Nåväl, jag har just byggt , X-vingen från 1999. Mycket trevlig upplevelse, med en Brewdog's Zeitgeist till. Grunnar på att göra en jämförelse med den nya X-vingen, i synnerhet pris kontra likhet med förlagan.

Tobbe Arnesson

Låter som en konstig öl.

Själv har jag konstaterat att gummisnoddar och kedjelänkar blir en mycket bättre björkstam i teorin än i praktiken.
Blogg: Robotkampen

Woodpicker

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 16 februari 2012 kl. 06:40
Låter som en konstig öl.

Själv har jag konstaterat att gummisnoddar och kedjelänkar blir en mycket bättre björkstam i teorin än i praktiken.

Snacka om snyggfult, men gillar fantasirikedomen!!
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.