[WIP] Mästerbyggarbidrag 2017: Steel Wheel Forest

Startat av klosskillen, 12 november 2017 kl. 09:20

Föregående ämne - Nästa ämne

klosskillen

Skogsbygget fortskrider så sakteliga. Har nu byggt huvudträdet på moduverse, flytten var en aning vansklig då jag behövde dra upp trädet med rötterna, men det gick som tur var vägen  ;). Skogsskjulet har fått flytta platta och har blivit kompletterat med ett skrotupplag och tre nya invånare i Steel Wheel Forest. Det mindre trädet har fått sig några spindlar och fler löv och är nu ganska färdigt. Återstår att hitta på något kul på resten av ytan, helst med bitar jag redan har hemma.

Har hållit mig till regeln att ha moduversehöjd i ytterkanterna. Då man fäller ut bygget till 1x4 moduverse istället för 2x2 moduverse (2x2 kommer bidraget presenteras till slut) funkar förstås inte detta längre, men det är ju ett frivilligt drag... ;).



Forest Moduverse 1 by Henrik Jansson, on Flickr



Forest Moduverse 2 by Henrik Jansson, on Flickr



Forest Moduverse 3 by Henrik Jansson, on Flickr



Forest Moduverse 4 by Henrik Jansson, on Flickr



Forest Moduverse 5 by Henrik Jansson, on Flickr



Forest Moduverse 6 by Henrik Jansson, on Flickr

le_goto

Gigantiskt!
Och med så många detaljer att man nästan blir galen.

Riktigt strongt jobbat!
Finns på Instagram: @le_goto

klosskillen

Tackar! Kanske är det svårt att få koll på alla detaljer på bilderna, men jag hoppas att helheten ändå är tilltalande...

le_goto

Citat från: klosskillen skrivet 28 januari 2018 kl. 12:25
Tackar! Kanske är det svårt att få koll på alla detaljer på bilderna, men jag hoppas att helheten ändå är tilltalande...

Mycket tilltalande!  :D
Finns på Instagram: @le_goto

klosskillen

Bygget börjar så smått lida mot sitt slut. Har lagt till en del grejer:

1. Skrotupplaget utanför skjulet har kompletterats med fler förvaringsmöjligheter.
2. Tre nya minifigurer har flyttat in i Steel Wheel Forrest.
3. En brasa har lagts till där de eldar upp gamla grenar.
4. Undervegetationen har bättrats på med fler löv och svampar och en del små mekaniska träd har skjutit upp ur marken.



Forest Surrounding 10 by Henrik Jansson, on Flickr



Forrest Surrounding 12 by Henrik Jansson, on Flickr



Forrest Surrounding 11 by Henrik Jansson, on Flickr

Gideon

Riktigt läckert! När får man se detta live...?


klosskillen

CitatRiktigt läckert! När får man se detta live...?

Tackar! Funderar på att åka till Husqvarna men har inte bestämt mig än. Vore absolut kul att visa upp bygget irl då det är lite svårt att fånga på bild i sin helhet :).

klosskillen

CitatDenna bild var riktigt j-a skön.

Tack, kul att du gillar den! Försökte få till nån sorts djup i bilden med de små mekaniska träden (ur fokus) i förgrunden och det stora huvudträdet med den klättrande svampmannen i bakgrunden.

crowwlime_

Citat från: klosskillen skrivet 17 februari 2018 kl. 15:51
Försökte få till nån sorts djup i bilden med de små mekaniska träden (ur fokus) i förgrunden och det stora huvudträdet med den klättrande svampmannen i bakgrunden.

Och det lyckades du bra med! Snyggt fotat och såklart snyggt klossat! :D


klosskillen

Byggandet av Steel Wheel Forest är nu avslutat. Kommer inom kort lägga upp de fem bilderna på tävlingssidan. Stort tack till alla som följt byggprocessen! (Ta gärna en titt på demonstrationsvideon tidigare i denna tråd för att få en översikt över de rörliga delarna i trädet som är svåra att illustrera med stillbilder  ;).)



The End by Henrik Jansson, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.