Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Sitter och mixtrar på min battlemech modell lite större. Mitt sektionen har sakta men säkert tagit form och en "liten" kanon har också blivit till, benen var klara sedan tidigare. Märker att man måste lägga några BL ordrar på dark bluish gray bitar, och det gör jag så gärna så ;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Svartkrut

Jag har idag haft världens nostalgitripp genom att bygga min favoritlegomodell som jag fick när jag var ca 8-9 år.  ;D Jag har de senaste 5 åren återupptäckt lego genom mina barn och min son har lego för många tusenlappar. Nu känner jag dock att det är dags för mig att börja köpa lite till mig själv också. Att det har dröjt så att bygga gocarten beror på att jag endast hittade bitarna till att börja med hemma hos min mor. För några veckor sedan hittade jag igen lådan. Ritningen fick jag dock låna av en god vän, som jag av en slump fick veta var legofantast.  :P

Kwagge

Citat från: Svartkrut skrivet 28 augusti 2011 kl. 13:09
Jag har idag haft världens nostalgitripp genom att bygga min favoritlegomodell som jag fick när jag var ca 8-9 år.  ;D Jag har de senaste 5 åren återupptäckt lego genom mina barn och min son har lego för många tusenlappar. Nu känner jag dock att det är dags för mig att börja köpa lite till mig själv också. Att det har dröjt så att bygga gocarten beror på att jag endast hittade bitarna till att börja med hemma hos min mor. För några veckor sedan hittade jag igen lådan. Ritningen fick jag dock låna av en god vän, som jag av en slump fick veta var legofantast.  :P

Tips på sida om man saknar instruktionerna..

http://www.brickfactory.info/set/index.html

Välkommen!

bj-brick

Har test-byggt lite fasader till hus för ett kommande stad-projekt. Här är några exempel:

micke

Ser med nyfikenhet fram emot att få hur staden utvecklas. Gillar dina fasadexperiment
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Svartkrut

Tack för länken! Underbar sida!

Gillar husfasaderna!  :) Att bygga hus och städer är det jag gillar bäst.  ;D Jag och sonen har ett gemensamt stadprojekt i sonens rum, men där är det han som är boss och jag vill gärna göra något eget, så idag har jag byggt två hus. Ett efter ritning och ett eget projekt, men jag har alldeles för lite bitar att bygga med, så jag behöver verkligen skaffa mer bitar innan jag kan göra något riktigt gediget. Det här känns mer som uppvärmning... :P

swestar

#846
Håller på att bygga en liten Vigg 16*16 med ett "alice i underlandet" möter "Pikmin"  tema ;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

bj-brick

Snygg trädgård, Svartkrut! Ska sno några trädidéer där...

Det är svårt att bygga bitsnålt och ändå få det snyggt, men jag ska försöka få ihop en stad ändå... om det går.

Stigge72

De senaste dagarna har jag lekt lite med en bår... tänkte att det skulle gå att bygga något med en sån också...och så har jag byggt en vig till gissningstråden, Inte helt säker på att den är klar än, och sen ska den fotas också...

Skafte

Har börjat skissa på årets julskyltningsdiorama. Det blir högt.

mechamike

Byggde ihop en City of Atlantis.. mycket roliga bitar..
?

Illuwatar

Gjorde det samma för någon dag sedan - beställde två på en gång från Amazon, framförallt för dessa runda pelarbitar. Blev överraskad av hur många sådana det var i varje set. Staty-figuren var inte så tokig heller....
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

krakfot

#852
Jag är ny i den här världen som jag inte viste existerade förän Skafte tipsade om siden. Efter många år i källaren har legot äntligen hittat upp igen nu när man fått egna barn. Det skadar ju inte att de tycker Star wars är de roligaste serien... Men när sorken kräver att han skall ha Dödsstjärnan så fanns inte riktigt ekonomin men jag gjorde ett gott försök till att bygga en (även om han kritiskt tittade på den och se "den är röd..." men jag lugnade honom och sa att detta var röda stjärnan och efter att fått bygga ett par kanoner så vart han lugn en stund, efter en tids lek påpekade han dock att den borde vara "rund som en boll"... Men det får bli en annan dags bygge.
.

swestar

Välkommen Krakfot.
Själv byggde jag nyss, nya armar på min wampa och utrusta honom med en ljussabel, hornen blev också utbytta av bara farten ;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Jankas

Hejsan Nu kommer en liten kryptisk en för jag vet inte om de som var med på tekniska har fått sitt.
Men det jag fick idag av Tom(ten)my är nu byggt och det blev mycket fint.Tack Swemezza för den asken.Vart mycket nöje i några timmar.Får lägga till senare var det var jag byggde :-)
Mvh Jankas

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.