Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Toys R Us ansöker om konkurs

Startat av Odidoma, 19 september 2017 kl. 11:02

Föregående ämne - Nästa ämne

mortil

Citat från: Magnus den store skrivet 16 mars 2018 kl. 11:52

Leksaksavdelningarna på Walmart och Target känns som Ica Maxi. De går inte att jämföra med TRU:s utbud. Jag tror inte stormarknader kommer ta in smala leksakskategorier i sitt utbud.

Tänkte på det när ja va i USA också.  dom stora butikerna som Target känns väldigt osorterade också. 
det va nån hylla med leksaker i ena änden av butiken och nån i andra och nån i mitten.  väldigt ostrukturerat och dåligt. 

Men det kanske bara är min svenska struktureringshjärna som irriterade sig på att dom inte har samma struktur på saker som vi har.
Dåligt utbud på Lego på Target också.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Magnus den store

Citat från: mortil skrivet 16 mars 2018 kl. 13:43
Tänkte på det när ja va i USA också.  dom stora butikerna som Target känns väldigt osorterade också. 
det va nån hylla med leksaker i ena änden av butiken och nån i andra och nån i mitten.  väldigt ostrukturerat och dåligt. 

Jo, jag minns en Youtube-film där några snubbar åkte runt och köpte alla polybags de kunde hitta till nedsatt pris. I varje stormarknad de besökte gick de runt i hela butiken och plockade påsar från vitt skilda hyllor. Helt obegripligt för mig.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

mortil

Citat från: Magnus den store skrivet 16 mars 2018 kl. 13:52
Citat från: mortil skrivet 16 mars 2018 kl. 13:43
Tänkte på det när ja va i USA också.  dom stora butikerna som Target känns väldigt osorterade också. 
det va nån hylla med leksaker i ena änden av butiken och nån i andra och nån i mitten.  väldigt ostrukturerat och dåligt. 

Jo, jag minns en Youtube-film där några snubbar åkte runt och köpte alla polybags de kunde hitta till nedsatt pris. I varje stormarknad de besökte gick de runt i hela butiken och plockade påsar från vitt skilda hyllor. Helt obegripligt för mig.

Japp.  Samma tyckte jag det var när man va in i större märkes butiker. 
Va in i en GAP butik i en galleria .  det kändes som att komma in på en klädavdelning på en ÖoB butik eller Second hand. allt hängde lite huller om buller och det va trångt.

Kollade man dock in i HM butiken tvärs över gångvägen så var det den svenska strikta ordnigen som gällde.

Detta va återkommande i flera butiker.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Eigenbrötler

Citat från: Magnus den store skrivet 16 mars 2018 kl. 13:52
Citat från: mortil skrivet 16 mars 2018 kl. 13:43
Tänkte på det när ja va i USA också.  dom stora butikerna som Target känns väldigt osorterade också. 
det va nån hylla med leksaker i ena änden av butiken och nån i andra och nån i mitten.  väldigt ostrukturerat och dåligt. 

Jo, jag minns en Youtube-film där några snubbar åkte runt och köpte alla polybags de kunde hitta till nedsatt pris. I varje stormarknad de besökte gick de runt i hela butiken och plockade påsar från vitt skilda hyllor. Helt obegripligt för mig.

Tror du menar denna

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

andli

Citat från: mortil skrivet 16 mars 2018 kl. 13:43
Tänkte på det när ja va i USA också.  dom stora butikerna som Target känns väldigt osorterade också. 
det va nån hylla med leksaker i ena änden av butiken och nån i andra och nån i mitten.  väldigt ostrukturerat och dåligt. 

Men det kanske bara är min svenska struktureringshjärna som irriterade sig på att dom inte har samma struktur på saker som vi har.
Dåligt utbud på Lego på Target också.
Om allt LEGO skulle finnas i ena endan av butiken är det ju lätt för föräldrar att undvika den hörnan.
Är det utspritt är det större chans att barnen får syn på det och börjar tjata och för att få tyst på dem så köper föräldrarna en låda..

IKEA dräller ju ut billiga varor över allt i butiken, som man bara måste köpa. Och då måste man ju stå i kö, och då kan man ju lika bra köpa en bunt andra varor med samtidigt.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Record

Citat från: andli skrivet 16 mars 2018 kl. 14:28
Citat från: mortil skrivet 16 mars 2018 kl. 13:43
Tänkte på det när ja va i USA också.  dom stora butikerna som Target känns väldigt osorterade också. 
det va nån hylla med leksaker i ena änden av butiken och nån i andra och nån i mitten.  väldigt ostrukturerat och dåligt. 

Men det kanske bara är min svenska struktureringshjärna som irriterade sig på att dom inte har samma struktur på saker som vi har.
Dåligt utbud på Lego på Target också.
Om allt LEGO skulle finnas i ena endan av butiken är det ju lätt för föräldrar att undvika den hörnan.
Är det utspritt är det större chans att barnen får syn på det och börjar tjata och för att få tyst på dem så köper föräldrarna en låda..

IKEA dräller ju ut billiga varor över allt i butiken, som man bara måste köpa. Och då måste man ju stå i kö, och då kan man ju lika bra köpa en bunt andra varor med samtidigt.

Det är nog det närmaste sanningen vi kommer, enda sättet att komma undan, gör som min far, han är 74 år och har aldrig satt sin fot i IKEAbutik ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

wollt

Citat från: Record skrivet 16 mars 2018 kl. 21:27
Citat från: andli skrivet 16 mars 2018 kl. 14:28
Citat från: mortil skrivet 16 mars 2018 kl. 13:43
Tänkte på det när ja va i USA också.  dom stora butikerna som Target känns väldigt osorterade också. 
det va nån hylla med leksaker i ena änden av butiken och nån i andra och nån i mitten.  väldigt ostrukturerat och dåligt. 

Men det kanske bara är min svenska struktureringshjärna som irriterade sig på att dom inte har samma struktur på saker som vi har.
Dåligt utbud på Lego på Target också.
Om allt LEGO skulle finnas i ena endan av butiken är det ju lätt för föräldrar att undvika den hörnan.
Är det utspritt är det större chans att barnen får syn på det och börjar tjata och för att få tyst på dem så köper föräldrarna en låda..

IKEA dräller ju ut billiga varor över allt i butiken, som man bara måste köpa. Och då måste man ju stå i kö, och då kan man ju lika bra köpa en bunt andra varor med samtidigt.

Det är nog det närmaste sanningen vi kommer, enda sättet att komma undan, gör som min far, han är 74 år och har aldrig satt sin fot i IKEAbutik ;)

Din far är ta mig fan en hjälte, och bör hyllas nationellt som en sådan, mota medaljer och hedersbetygelser från H.M. Konungen!

Magnus den store

Läste i DI att Amazon tittar på möjligheten att köpa TRU-butiker för sin egna verksamhet.

I en annan tidning fanns en notis om KB Toys, som la ner verksamheten 2009, funderar på att återigen etablera sig i amerikanska köpcentrum. KB Toys var en mindre kedja som hade förhållandevis små butiker.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

pehter aka ibbe

Citat från: Magnus den store skrivet 03 oktober 2018 kl. 19:18
En liten vändning:

Toys R Us comeback in works as bankruptcy auction canceled
https://www.cbsnews.com/news/toys-r-us-babies-r-us-brand-comeback-in-works-as-bankruptcy-auction-canceled/

Å andra sidan verkar Toptoy ha fått problem och flaggat för en rekonstruktion idag:
https://top-toy.com/top-toy-under-restructuring-the-largest-chain-of-toy-stores-in-the-nordic-countries-is-to-be-streamlined/

Kan det vara därför som den lokala BR la ner tidigare iår.....
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr


Magnus den store

#41
Citat från: pehter aka ibbe skrivet 30 november 2018 kl. 15:32
Å andra sidan verkar Toptoy ha fått problem och flaggat för en rekonstruktion idag:

Det var nog bara en tidsfråga. Känns som om butiksdöden drar över Sverige som pesten själv. Hela detaljhandelssektorn behöver ses över.

Citat från: Kwagge skrivet 30 november 2018 kl. 18:56
Upp till 100 butiker i Norden o Tyskland kommer att stängas nästa år...

100 butiker av cirka 250. 40% är mycket men då är de nog överetablerade i flera regioner. Vi har fyra fem BR- och tre TRU-butiker i Göteborgsregionen.

Tillägg: Glömde en BR-butik. Vi har två i centrum.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Wolcker

Jo vi har 2 st BR och en Lekia i Halmstad känns lite mycket för lilla Halmstad
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Magnusengstrom

Citat från: Wolcker skrivet 30 november 2018 kl. 20:46
Jo vi har 2 st BR och en Lekia i Halmstad känns lite mycket för lilla Halmstad

Vi har inte en enda BR i stora Helsingborg.

BeardedNerd

Ingen i Östersund heller, men det känns lite väl mycket med Lekia + Lekplaneten + Toys R Us + avdelningar på Coop Forum och Ica Maxi. Även om det är trevligt med TRU:s specialgrejer så föredrar jag ändå de mer lokalt drivna butikerna och TRU lär väl knappast ha något exklusivt framöver ändå när den amerikanska grenen är borta.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.