Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Utgående set från Lego.com (Retiring Soon)

Startat av byStfn, 19 november 2018 kl. 12:00

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

En hel drös med stora modeller är nyligen märkta med "Retiring Soon" på lego.com. Totalt ligger 206 produkter i katergorin vilket kanske är vanligt men i år (vid årsskiftet?) försvinner ovanligt många stora byggen:

Tower Bridge
Big Ben
Brick Bank
Detective's Office
The Mountain Cave
Silent Mary
Snowspeeder™
Porsche 911 GT3 RS
Old Fishing Store
Firehouse Headquarters (Ghostbusters)
Bucket Wheel Excavator
Ferris Wheel

DanielEss

Brukar man ta bort 2 modulars samtidigt? Eftersom de släpps årsvis och Parisian Restaurant är äldre än både banken och deckarbyrån känns det lite udda men restaurangen är å andra sidan ett av de finaste byggen jag sett - banken kanske inte lika mycket. Detektivbyrån har jag ingen erfarenhet av men jag känner att mer avancerade "play features" inte riktigt går ihop med modulvärlden. Kaksmuggling och noir-setting är inte heller helt kompatibelt...:P

Ozp

Det beror nog mer på vilka bitar som finns i setten. Om det är vanliga bitar som finns i andra set går det att hålla produktionen i liv längre. Baseras nog också på hur bra setten säljer.

byStfn

Citat från: DanielEss skrivet 19 november 2018 kl. 15:10
Brukar man ta bort 2 modulars samtidigt? Eftersom de släpps årsvis och Parisian Restaurant är äldre än både banken och deckarbyrån känns det lite udda men restaurangen är å andra sidan ett av de finaste byggen jag sett - banken kanske inte lika mycket. Detektivbyrån har jag ingen erfarenhet av men jag känner att mer avancerade "play features" inte riktigt går ihop med modulvärlden. Kaksmuggling och noir-setting är inte heller helt kompatibelt...:P

Alltså byggmässigt tycker jag Detectives office var minst lika kul som Parisian restaurant men jag tänker att restaurangen säljer bättre - kanske extremt mycket bättre till och med.

Peter S

Ganska många av dessa är rätt nya ändå. Silent Mary, Big Ben och Porschen känns som de kom nyss.

ColA

Citat från: Peter S skrivet 20 november 2018 kl. 00:31
Ganska många av dessa är rätt nya ändå. Silent Mary, Big Ben och Porschen känns som de kom nyss.

Tiden går galet fort 😊

Personligen tycker jag mer om Detectives Office än Restaurangen 😎

mortil

Då måste jag ju få mina händer på 42055 innan den försvinner.  har ju bara gått funderat i nått år nu :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Pekblom

Citat från: mortil skrivet 20 november 2018 kl. 23:43
Då måste jag ju få mina händer på 42055 innan den försvinner.  har ju bara gått funderat i nått år nu :P
Hoppa över Den var tråkig.

mortil

Citat från: Pekblom skrivet 21 november 2018 kl. 00:38
Citat från: mortil skrivet 20 november 2018 kl. 23:43
Då måste jag ju få mina händer på 42055 innan den försvinner.  har ju bara gått funderat i nått år nu :P
Hoppa över Den var tråkig.

Lite därför ja inte köpt den än.  men förhoppningsvis dyker den upp till vettigt pris..

Flera andra stora set har ju sålts billigt sista tiden i handeln :P  ska ju va helt ok mängd bra bitar.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Illuwatar

Den är ett bra parts-pack om man vill börja med GBC (speciellt om priset är nedsatt)...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.