Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Värdshuset "The Gilded Cup"

Startat av Gideon, 31 december 2017 kl. 23:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Värdshuset "The Gilded Cup" ligger i Jameston på ön Celestia i the Brick Seas. Det är ett populärt tillhåll för mer välbemedlade upptäcktsresande och är en välkänd samlingspunkt för gentlemannaforskare som attraheras av de botaniska, zoologiska eller arkeologiska fynden i New Terra.


The Gilded Cup


Värdshusvärden hälsar på en av öns många upptäcktsresande


Koloniala soldater


En gentlemannaforskare beskriver sina senaste idéer för en adelsman från Oleon (min sigfig) och en broder av Poseidons order.


Värdshusvärden vid entrén

Postar detta på rätt sida årsskiftet nu för att ha med det bland 2017 års byggen, men återkommer med bättre bilder och en längre beskrivning på det nya året :)
Edit: Uppdaterat med riktiga bilder.

ByggareDan

Fint bygge, ska bli trevligt o få se fler bilder och läsa mer om bygget.

/ByggareDan

Gideon


ByggareDan

Riktigt snyggt som vanligt, trevligt med ett ståtligt mörkrött statushus.
Bra foton också, tydliga bilder, även bra utplacerade/fotade minifigs som får hela bygget att leva upp.

/ByggareDan

Anders67

Mycket fint, ovanlig att inte se att hus som är trasigt eller något slitet, rent och prydligt och som kwagge noterat på facebook så gillar jag också plates mellan tegelstens bitarna.

Gideon

Citat från: Anders67 skrivet 27 januari 2018 kl. 14:36
[...] som kwagge noterat på facebook så gillar jag också plates mellan tegelstens bitarna.
Jag hade inte planerat det när jag köpte dessa tegelstensbitar och plates i bulken, men tittar man på mönstret som bildas så passar en plate 1x2 mycket bra in i mönstret på diagonalen även om höjden givetvis dock varierar lite mellan "tegelstenarna" i mönstret.

Wineyard

Superfint bygge! Gillar framför allt fönsterdesignen och färgskalan!
(Blev det något ACIV för dig? Huset skulle passa perfekt i de miljöerna!)

Något som jag funderar lite på är fasadens asymmetriska form. Jag associerar något till Wiks slott när jag ser denna byggnad. Jag tänker spontant att huset borde vara symmetrisk eftersom det är ett lite mer pampigt tidigmodernt hus, och att de därmed skulle vara mer inspirerade av klassiska ideal. Därmed inte sagt att jag tycker att du borde gjort annorlunda! Eller att man nödvändigtvis måste hålla sig till "regler".

Gideon

Citat från: Wineyard skrivet 27 januari 2018 kl. 15:21
Superfint bygge! Gillar framför allt fönsterdesignen och färgskalan!
(Blev det något ACIV för dig? Huset skulle passa perfekt i de miljöerna!)

Något som jag funderar lite på är fasadens asymmetriska form. Jag associerar något till Wiks slott när jag ser denna byggnad. Jag tänker spontant att huset borde vara symmetrisk eftersom det är ett lite mer pampigt tidigmodernt hus, och att de därmed skulle vara mer inspirerade av klassiska ideal. Därmed inte sagt att jag tycker att du borde gjort annorlunda! Eller att man nödvändigtvis måste hålla sig till "regler".
Tackar, blir särskilt glad när berömmen kommer från dig!
Har inte testat ACIV ännu, men är sugen på att göra det nån gång. Märker att många i BoBS är inspirerade därifrån ;)

Byggets grova drag kom från en bild på detta 1700-talsvärdshus i Boston: https://en.wikipedia.org/wiki/Green_Dragon_Tavern
Fönstrens antal och dörrens placering hängde med i alla fall, även om vissa andra saker som t ex taket blev annorlunda till slut när jag blev lat och inte orkade försöka göra snygga gavlar och istället bara lät det luta ner till samma nivå åt alla håll.



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.