Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Warhammer 40k Dreanought [WIP]

Startat av Wolcker, 03 december 2018 kl. 08:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

Så här kommer en av mina första digitala byggen börjar ta lite form.

Detta tog mig ca 4 timmar och klura ut så här långt. Sitter i stud.io, så det kan bli en ritning i framtiden. Dock hittar jag stora brister i tex sätta fast kedjorna på benen så nu hänger det enbart. Eller hur jag flyttar mittpunkten i programmet.

Här är första versionen:



Armen kommer göras om för den blev för rak, den skall vara mer i vinkel men men, det får bli när jag nattat dottern i kväll och sitter framför brasan med laptopen och smuttar på ett kallt glas vatten. Mumlar "Sanity is for the weak!"...

uppdatering










Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Ozp

För att flytta mittpunkten högerklickar du på biten du vill centrera runt och väljer "Set as origin"
Eller så håller du nere space och drar med musen.

Teabox

Man kan även flytta mittpunkten genom att hålla ner mittenknappen/scrollhjulet på musen.

Wolcker

Stort tack. Letade som bara den. Lite segt att ha ett ben som mittpunkt hela tiden :)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Wolcker

uppdaterat med lite bilder, större bilder.

Ny arm och en frag cannon på andra sidan. fragcannonen saknar 2 hose, som inte finns i programmet. och armens assult cannons ammo ligger bredvid.










Kvar att göra är att fixa en flamethrower på vänsterarmen, en lika dan högerarm och sedan fixa specialklorna (de är blå och längre)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.