Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nyheter ang. Lego VIP

Startat av ingels, 17 juli 2019 kl. 17:48

Föregående ämne - Nästa ämne

ingels

Detta kanske är gamla nyheter men iom att jag inte sett något om detta så postar jag det ändå.

Lego har gjort en del förändringar ang. sitt Lego VIP Program, har man VIP poäng sedan tidigare så har man dessa kvar och det finns nya saker man kan använda poängen till

Lite att läsa om det nya programmet finns lite här och där, bl.a här och LEGO VIP sidan hittar ni och loggar in på här
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Magnusengstrom

Oj detta var dåliga nyheter. Nu kan man inte ta ut poäng i Danmark.

Magnus den store

Citat från: ingels skrivet 17 juli 2019 kl. 17:48
Detta kanske är gamla nyheter men iom att jag inte sett något om detta så postar jag det ändå.

Lego har gjort en del förändringar ang. sitt Lego VIP Program, har man VIP poäng sedan tidigare så har man dessa kvar och det finns nya saker man kan använda poängen till

Lite att läsa om det nya programmet finns lite här och där, bl.a här
och LEGO VIP sidan hittar ni och loggar in på här

Får inte dina länkar att fungera.

https://truenorthbricks.com/2019/07/11/the-new-lego-vip-program/
https://shop.lego.com/en-SE/VIP
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Kwagge

Citat från: Magnusengstrom skrivet 17 juli 2019 kl. 18:03
Oj detta var dåliga nyheter. Nu kan man inte ta ut poäng i Danmark.

Nä  >:(

BrickMe

De krånglar till det för att plocka ut poäng i Lego shopparna...  då tappar man poängen i att besöka dem...
Då är det iså fall enklare att beställa online (och använda den samlade poängen) och butikerna får mindre kunder!

Kwagge

Citat från: BrickMe skrivet 17 juli 2019 kl. 19:14
De krånglar till det för att plocka ut poäng i Lego shopparna...  då tappar man poängen i att besöka dem...
Då är det iså fall enklare att beställa online (och använda den samlade poängen) och butikerna får mindre kunder!

Den så kallade butiksdöden...

Enda anledningen till att jag besöker butikerna är väggen och de exklusiva seten som vissa shoppar har..

olofmando

Riktigt irriterande att en inte kan lösa ut i andra länder, inte lika lockande att åka till KPH-butiken längre. :/

andreaseldh

Citat från: BrickMe skrivet 17 juli 2019 kl. 19:14
De krånglar till det för att plocka ut poäng i Lego shopparna... 

Alla de övriga punkterna på listan spelar ingen roll för mig, men detta är nog det dummaste dom nånsin har gjort. Vad är det för vits med ett VIP-system om man inte kan få rabatt direkt i butiken? Finns det nåt annat VIP-system (Ica, Åhléns, Hemköp...) där man inte kan få rabatten på plats i butikens kassa?

andli

Jag har inte varit med om någon annan butik där man inte först får hem ett brev om att man nått en bonusnivå som skapat en check som man kan lösa in. LEGO gamla system har varit unikt i sin direkthet...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

shiftaltcmd

Om infon stämmer så går det även fortsättningsvis att plocka ut poäng i fysisk butik men det blir omständligare.

Now, you have to log into your VIP account first, redeem a voucher, then bring the voucher to the store to get your discount. Vouchers will be delivered "within 24 hours" according to the terms and conditions of the program. So, it might not be as simple as redeeming a voucher on your mobile device in store while you are shopping. But, that remains to be seen...

ColA

Jag använde poäng idag i butiken på MoS.
Det var väldigt smidigt, medans jag stod i kassan så klicka jag fram den valören jag ville ha, summan laddades på mitt VIP kort på nån sekund sen var det bara betala. Smidigt och enkelt när man väl fått göra det irl 😄

Det enda jag skulle kunna önska är att man fick välja en fri summa som komplement till dom 4 förprogrammerade.


byStfn

Citat från: ColA_30 skrivet 19 juli 2019 kl. 19:16
Jag använde poäng idag i butiken på MoS.
Det var väldigt smidigt, medans jag stod i kassan så klicka jag fram den valören jag ville ha, summan laddades på mitt VIP kort på nån sekund sen var det bara betala. Smidigt och enkelt när man väl fått göra det irl 😄

Det enda jag skulle kunna önska är att man fick välja en fri summa som komplement till dom 4 förprogrammerade.

Det var ju bra nyheter ändå, mitt i misären :)

CopMike

Enligt personal på MoS så kommer snart giltighetstiden på vouchern förlängas från 30 till 60 dagar.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.