Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Dash

Idag blev det byggt ett som jag suktat efter länge
Hittade ett hyfsat billigt på blocket

MartinAberg

Citat från: Nextuz skrivet 21 juli 2011 kl. 11:56
De är bara och handla mera :D
Gjort det med, hehe.
Lyckades bygga en del till på fasaden samt garderoben, sedan tog de färgerna slut.
Byggde även tankbilen (3180) från Lego City.

Kan Man köpa specifika färger? Bortsett från tradera och blocket.

de Gothia

Citat från: MartinAberg skrivet 21 juli 2011 kl. 22:45
Citat från: Nextuz skrivet 21 juli 2011 kl. 11:56
De är bara och handla mera :D
Gjort det med, hehe.
Lyckades bygga en del till på fasaden samt garderoben, sedan tog de färgerna slut.
Byggde även tankbilen (3180) från Lego City.

Kan Man köpa specifika färger? Bortsett från tradera och blocket.

menar du bitar i spec färger? www.bricklink.com är ju ett bra alt för beg bitar (o nya för den delen). sen har du ju lego.com klicka dig in på shop o sen vidare in på pick a brick.

MartinAberg

#768
Citat från: de Gothia skrivet 21 juli 2011 kl. 22:47
Citat från: MartinAberg skrivet 21 juli 2011 kl. 22:45
Citat från: Nextuz skrivet 21 juli 2011 kl. 11:56
De är bara och handla mera :D
Gjort det med, hehe.
Lyckades bygga en del till på fasaden samt garderoben, sedan tog de färgerna slut.
Byggde även tankbilen (3180) från Lego City.

Kan Man köpa specifika färger? Bortsett från tradera och blocket.
menar du bitar i spec färger? www.bricklink.com är ju ett bra alt för beg bitar (o nya för den delen). sen har du ju lego.com klicka dig in på shop o sen vidare in på pick a brick.
Tusen tack.
Ny i "branshen" nämligen, hehe

uno-run

slitit med en SW Sandcrawler-MOC enligt devisen man-tager-vad-man-haver, vilket betyder att den saknar larvfötter... men jag tror den blir ok ändå...

shutter

Byggde denna "extended version" i PoP.



Ville testa den där känslan av folkmyller som är på filmen. Extra allt helt enkelt...

swestar

I helgen har jag byggt ihop mest för det kliade i fingrarna, rivit Ankakin´s Podracers och sorterat delarna, byggt klart en egen version av och en liten steampunk inspirerande upptäckar gångare ??? (kan man kanske kalla den) som jag skall ha till ett Apokalyps Diorama.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mordatre

Igår kväll blev  Cannibal Escape ihopbyggt. Det var ju värt de 200:- jag gav för det men för 500:- som är normalpris hade jag nog kännt mig lite lurad. Skelettburen var klockren.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Illuwatar

Har byggt lite Power Miners (var ju rea på dessa) - och därefter rivit alla modeller, så nu funderar jag på vad för slags MOC man kan göra med dessa lime-gröna bitar...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

de Gothia

Citat från: shutter skrivet 24 juli 2011 kl. 15:39
Byggde denna "extended version" i PoP.



Ville testa den där känslan av folkmyller som är på filmen. Extra allt helt enkelt...

får jag ge förslag på bilden o bygget? vrid lite på gubbarnas huvuden så alla inte tittar rakt fram. vrid även gärna liet på benen så de inte bara "marscherar" utan får en lite mer naturlig position. fast det är bara mina 2 cents! :)

gillar bygget i övrigt. jag borde införskaffat pop när de såldes, så man kunde bygga lite mellanöstern!...


Myko

Citat från: Illuwatar skrivet 25 juli 2011 kl. 10:32
Har byggt lite Power Miners (var ju rea på dessa) - och därefter rivit alla modeller, så nu funderar jag på vad för slags MOC man kan göra med dessa lime-gröna bitar...

Släng dem! Förskräcklig färg! :D

Illuwatar

Nästan så det vore det enda vettiga... fast jag behåller dem, man vet aldrig. In i "bra-att-ha"-lådan åker de. Håller med om att det är en konstig, nästan onormal färg (för Lego). Fanns dock mycket annat bra att ha i dessa Power Miner-set och figurerna fungerar som soldater i modernare MOC's med militära inslag. Lava-monstren däremot, de är nog ännu värre än det lime-gröna... :P
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se


Illuwatar

Kul idé - gav mig ett gott skratt så här mitt på dagen... ;D

Så, de åker in i samma låda som det lime-gröna då...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Peewit

Byggde 7188 idag, med en liten men i mitt tycke nödvändig ändring...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.