Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Kunde inte sova inatt. Klockan 2:30 började jag bygga 8128 Cad Banes Speeder.
Tog 30-40 minuter ungefär. Var ett ganska roligt bygge.
Började leta efter något annat att bygga ett tag, men insåg att det var dags att sova istället.

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Ejdeholm

#121
Fick min första order hem från Bricklink 200 grå pelare
Var bara tvungen att test en idè jag har haft i huvudet  ...så nu ska jag bara köpa lite mer räls m.m.
Frun tycker jag börjar bli galen

Tobbe Arnesson

Om frun använder samma dator kan jag förstå att hon hintar om din mentala hälsa.  :D
Blogg: Robotkampen

AndersI

Citat från: Ejdeholm skrivet 01 november 2010 kl. 16:03
Var bara tvungen att test en idè jag har haft i huvudet  ...så nu ska jag bara köpa lite mer räls m.m.

Nåt i den här stilen? http://www.brickshelf.com/gallery/anders-isak/SWELUG-9/More/lego_100.jpg

Pekblom


mechamike

Jag byggde lite på mitt Cafe Corner hus i Arabisk stil.



Takterassen fick en tvättlina..   som inte blev bra..




Byggde tak på baksidan som jag inte heller är nöjd med..



?

Pekblom

Citat från: mechamike skrivet 01 november 2010 kl. 22:05
Jag byggde lite på mitt Cafe Corner hus i Arabisk stil.

Jag tycker om det helt enkelt.

Ras 74

Ser absolut bra ut Mecha!
Inget fel på tvättlinan. Kan använda torsos med armarna uppåt och byta händerna mot en annan färg.
Eller om du kör med flaggorna som du gjort nu, så få de att "blåsa" lite mer åt samma håll.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

Tackar, Det är fortfarande ett WIP, ska testa att hänga dit nån torso och sse till att allt blåser åt rätt håll  ;) Får bli en sväng förbi Bricklink idag igen..

?

Ras 74

Citat från: mechamike skrivet 02 november 2010 kl. 09:23Får bli en sväng förbi Bricklink idag igen..

Ohhh, det får det att låta som om det faktiskt var fysiska butiker dit man kunde åka och bara köpa just de bitar man behövde för dagen. Om ändå... *drömmer mig bort*
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Ejdeholm

Citat från: AndersI skrivet 01 november 2010 kl. 16:55
Citat från: Ejdeholm skrivet 01 november 2010 kl. 16:03
Var bara tvungen att test en idè jag har haft i huvudet  ...så nu ska jag bara köpa lite mer räls m.m.

Nåt i den här stilen? http://www.brickshelf.com/gallery/anders-isak/SWELUG-9/More/lego_100.jpg

Kan nog vara där idèn kom ifrån  :)

Pekblom

Efter en heldag på tekniska museet måste ju barnen få bygga lite lego också så det blev en City 7942 Off-Road Fire Rescue och en City 7638 Tow Truck som de håller på att leka med nu.

mechamike

Mitt Mos Eisley hus blev mos..
  flytt olycka..  :(  så det blev lite återuppbyggnad..   

?

Ras 74

Vill gärna se bilder på det när du fått ihop det igen Mecha.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

shutter

Efter 11/2 intensiv LEGO-vecka med först pappa och sedan tre små troll på besök har jag firat lugnet med att bygga lite själv.
Det blev två Tradera-fynd.
Light & Sound 6450 polisinsats från 1985.
Helikopter 7238 från 2005. Denna helikopter tycker jag egentligen är rätt orealistisk. Jag köpte den billigt mest för att ha komplett serie brandkårslego. LEGO har ju envist, fram till nu försett sina brandkårshelikoptrar med "blomsprutor" som inte har någon relevans vid en riktig brandbekämpning.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.