Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Fick brev från BF i dag. Byggde färdigt vagn nr 123 från 1969. Bygget är en rekonstruktion och ingår i mitt projekt att återskapa LEGO-tågmiljö längs hela tidslinjen.

;)

shutter

Smidigt stora planer på litet format. En flexibel stad för sjö, järnväg och bilväg med bevakad övergång och viadukt. 3 nivåer och anpassningsbar för 50 eller 100 cm bredd (40 cm bredd med ommöblering). Max längd 120 cm, rymmer 2,5 m järnvägsspår.

Skarvas av 8 st cc, 12 st 32x16 och 4 st 16x16. Kan knappt bärga mig!

robban

Har byggt ett Prince of pesia diorama till barnens hus under helgen på 4x2st 32baseplates..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

swestar

Satt ihop Lego Technic Motoriserad Grävmaskin,set#8043 inatt. Var för övrigt mitt första inköp av ett Lego Technic set efter "The DARK AGE" ;D Väldigt imponerade konstruktion.Tanken är väl att det ska bli något motoriserat moc-bygge i framtiden ;) Men nu ska jag bara njuta av den en tag 8)  Har även pillat ihop minifigsen ur Lego Harry Potter Hogwarts Slottset#4842L
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Anders Nolberger

Min Emerald night från träffen. Ett underbart set!

Skrytsson

Temple of Doom! Ett intressant och spretigt set på 94 cm som kommer bli svårt att få in på ett Billy-hyllplan. Figurerna och den fantastiska race-scenen i gruvan är de starkast bidragande orsakerna till köpet.

devva

Citat från: Skrytsson skrivet 24 oktober 2010 kl. 21:26
Temple of Doom! Ett intressant och spretigt set på 94 cm som kommer bli svårt att få in på ett Billy-hyllplan. Figurerna och den fantastiska race-scenen i gruvan är de starkast bidragande orsakerna till köpet.

Förstår ditt dilemma då en Billy bokhylla är 80cn bred, men du kan säkert trixa till det, om inte annat så är bågfilen ett underbart verktyg :)

// IKEA medarbetare  :P

AndersI

#83
Citat från: devva skrivet 24 oktober 2010 kl. 22:35
Förstår ditt dilemma då en Billy bokhylla är 80cn bred,

Jag har både 60, 80 och 90 i min Billy, men jag tror det är många år sedan IKEA slutade med 90-hyllorna (de bågnar lätt under böckernas tyngd).


Edit: Mitt nuvarande bygge är ännu bara på prototypstadiet, ingenting att visa än (men det är inte en GBC  :) )

Larry Lars

Jag spenderade fyra timmar på eftermiddagen med att bygga gröna kullar och vatten på Värmlands museum till den utställning som startar där alldeles snart.

Hemma har jag sedan fortsatt att bygga för samma ändamål. Ett Grand Emporium behövde byggas om till diskotek. Det var skoj.

Det finns en tråd om utställningen om någon är nyfiken.
LEGO-utställning i Värmlands Museum
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

robban

#85
Citat från: Larry Lars skrivet 26 oktober 2010 kl. 00:06
Jag spenderade fyra timmar på eftermiddagen med att bygga gröna kullar och vatten på Värmlands museum till den utställning som startar där alldeles snart.

Hemma har jag sedan fortsatt att bygga för samma ändamål. Ett Grand Emporium behövde byggas om till diskotek. Det var skoj.

Det finns en tråd om utställningen om någon är nyfiken.
LEGO-utställning i Värmlands Museum

Men tjena, är du härifrån stan? eller värmland? eller i närheten av värmland?
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Tobbe Arnesson

Citat från: swestar skrivet 24 oktober 2010 kl. 20:32
Satt ihop Lego Technic Motoriserad Grävmaskin,set#8043 inatt.

Håller på med den hemma, precis börjat bygga grävarmen. Jag hade höga förväntningar på setet och så här långt har jag inte blivit besviken!

Önskar bara att de tre "Tan Technic, Axle Connector (Ridged)" till växellådorna varit någon annan färg (röd t.ex.), jag råkade sätta dit tre "Yellow Technic, Axle Connector (Smooth)" istället. Som tur var upptäckte jag det inte så jättelångt senare när jag behövde två gula släta och bara hittade en, då hittade jag de tre tan med ribbor...
Blogg: Robotkampen

Larry Lars

Citat från: robban skrivet 26 oktober 2010 kl. 04:29
Men tjena, är du härifrån stan? eller värmland? eller i närheten av värmland?

Jodå! Jag bor i Karlstad.

Idag byggde jag från kl. 9 tills det att vaktmästarna jagade hem museéts personal strax efter 17. Några korta pauser för mat och kaffe. Jag bygger fritt med basbitar i blandade färger. Det finns även blandade bitar som är rester av olika slaktade set. Det vi håller på med nu är övergångar mellan olika delar av staden. Det är ett väldigt kaos. Precis när jag tycker jag vet hur jag tänker bygga tar det slut på någon färg eller storlek. Det mest oroväckande är dock att beställningarna från "Design by me" dragit ut på tiden. När de väl dyker upp lär det bli lite brådis.

Inte mycket att gnälla över, jag vet. Riktigt trevliga problem egentligen. ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

sweMezza

Citat från: robban skrivet 24 oktober 2010 kl. 16:16
Har byggt ett Prince of pesia diorama till barnens hus under helgen på 4x2st 32baseplates..

Hur lång tid lägger du på ett diorama ungefär? Om du kan sätta ett snitt. Bygger du hemma och tar med dig (antar det) eller på plats?

Tobbe Arnesson

Byggt färdigt 8043, skoj till sista klossen!  :D
Blogg: Robotkampen

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.