Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Entropique

Jag har dessa tröga friction pins i 8660. Det är en version (4459a) utan slots i mitten.

De sitter som berg och är ett elände framför allt vid demontering.

Jag hoppas på att få bygga i helgen, men min senaste BL-order tycks inte vara
skickad ännu.


Citat från: Illuwatar skrivet 10 augusti 2011 kl. 09:56
Byggde färdigt (i går kväll egentligen) en köpt begagnad på BL. Den skulle vara i bra skick, men dom glömde att rengöra bitarna innan setet skickades... :P  Så den kommer att rivas och alla bitar ska tvättas. Och alla dessa friktions-pins - de ska bytas till nya. De som följde med är av någon gammal sort som är hopplöst jobbiga - känns som hålen i technic-bitarna är för små eller något. Man får inte det distinkta klicket, det är bara trögt.

Aqualize

Han bara med en liten Terrängbil 8066 igår. När jag var klar så testade jag att byta ut hjulen mot 4 hjul gjorda av larvband som 8043 grävmaskinen har. Hade alltså tagit de där drivfälgarna och gjort hjul genom att dra bandlänkar runt dem. Maskinen såg genast lite aggressivare ut.

Pekblom

Citat från: Aqualize skrivet 10 augusti 2011 kl. 18:09
Han bara med en liten Terrängbil 8066 igår. När jag var klar så testade jag att byta ut hjulen mot 4 hjul gjorda av larvband som 8043 grävmaskinen har. Hade alltså tagit de där drivfälgarna och gjort hjul genom att dra bandlänkar runt dem. Maskinen såg genast lite aggressivare ut.
låter kul, bilder?

Illuwatar

Rev nu 'an och la alla bitar i blöt med diskmedel. De får ligga över natten så borde smutsen gå bort sen. Dessa pins var inte roliga att ta loss. För tre behövdes tången tas fram. När bilen byggs upp igen blir det med den nya sortens friktion-pins...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Pekblom

I kväll byggde vi på USC 10215 Obi-Wan's Jedi Starfighter tillsammans med sonen. Han fick den på LEGO-land förra veckan. Den kostar där 600DKR vilket med avgift för växling och deras kortavgift blir ca 800SKr vilket känns som rätt pris för den.
Jag gillar den. Den känns stabil och lekvänlig men sonen tycker det är snålt att det inte följer med några gubbar, bara huvudet av roboten (R4-P17).  ::)

Tie Fighter

Byggde lite på ucs Falken...men jag kunde inte tänka mig att den skulle bli så här stor!
Det har börjat leda till lite byggtekniska problem utrymmesmässigt. ;)


shutter

Citat från: Tie Fighter skrivet 11 augusti 2011 kl. 10:30
Det har börjat leda till lite byggtekniska problem utrymmesmässigt. ;)

Lyxproblem, men jag vet vad det innebär. ;)

Illuwatar

Känner igen detta... ;D  När jag byggde min behövde jag gå runt bordet från flera håll. Det är nog det enda bygge hittills där jag stod upp under slutmonteringen...

I dag byggde jag ihop min igen, efter att alla bitar har rengjorts. Mycket roligare när man inte måste tvätta händerna efter avslutat bygge. Och nu ser man att den faktiskt var i bra skick. Alla pins byttes också ut till den nyare sorten.

Och så en bild på denna, tillsammans med dess föregångare .
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Gideon

Byggde ihop tillsammans med frun. Hon har å det bestämdaste meddelat att jag inte får köpa några set som partpacks utan att hon får vara med och bygga upp dem en gång först.

uno-run

Citat från: uno-run skrivet 23 juli 2011 kl. 22:21
slitit med en SW Sandcrawler-MOC enligt devisen man-tager-vad-man-haver, vilket betyder att den saknar larvfötter... men jag tror den blir ok ändå...

idag kämpade jag med motorn. någon med star wars kunskap som kan ge mig godkänt?

Måns.S

Citat från: Tie Fighter skrivet 11 augusti 2011 kl. 10:30
Byggde lite på ucs Falken...men jag kunde inte tänka mig att den skulle bli så här stor!


Åh, vad avis jag blir  :o har alltid velat ha den... :D
Den ser inte så liten ut....

Kwagge

Tåg set har inte den rätta storleken..  Sen har PF saker som jag behöver till Emerald Night..

Så vad gör man? Självklart gör man en lok moc så PF prylarna blir lediga..  Fick bygga in fler fönster o tågvagnen fick ett panorama fönster för jag behövde en tak del till 45411.

Blev ett maffigt lok..


swestar

Citat från: uno-run skrivet 14 augusti 2011 kl. 20:15
Citat från: uno-run skrivet 23 juli 2011 kl. 22:21
slitit med en SW Sandcrawler-MOC enligt devisen man-tager-vad-man-haver, vilket betyder att den saknar larvfötter... men jag tror den blir ok ändå...

idag kämpade jag med motorn. någon med star wars kunskap som kan ge mig godkänt?
Har inte jättemycket SW kunskaper, men jag tycker det ser bra ut. fortsätt så ;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

micke

Ser väldigt bra och detaljrikt ut, hoppas att du fortsättningsvis också visar dina nästa steg i byggandet
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Stigge72

Citat från: Gideon skrivet 14 augusti 2011 kl. 17:04
Byggde ihop tillsammans med frun. Hon har å det bestämdaste meddelat att jag inte får köpa några set som partpacks utan att hon får vara med och bygga upp dem en gång först.
Så ja :)

Citat från: uno-run skrivet 14 augusti 2011 kl. 20:15
idag kämpade jag med motorn. någon med star wars kunskap som kan ge mig godkänt?
Jag har en del kunskaper, men inte om just sandcrawler-motorer, men den ser ut att kunna vara rätt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.