Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

DanielEss

Inspirerad av Stej's Tintinbyggen svängde jag ihop ett par minifigs på temat. Är än så längre bättre på egna dekaler än egna byggnationer, men det går framåt med såna med.:)

Peter S

Tänkte just säga att så små skillnader i mustascherna finns nog inte i officiella LEGO-huvuden... Sedan läste jag texten och förstod. Mycket likt!

DanielEss

Jo, varken ansiktena eller kropparna har officiella tryck, men jag försöker alltid tänka hur TLG kunde tänkas göra dem för att det inte ska bli någon clash i stilen.:)
Tyvärr måste man som alltid vrida plommonstopen för att ögonbrynen ska synas, men så är det ju med officiella prints också...

Det har aldrig släppts några såna här hattar i sand green, va? (Riddler's är närmast, gissar jag.) Vore awesome om man skulle ge sig på en Kalkyl, fast Stej's approximering är inte alls dum. (När får vi kaptensmössor i svart, Lego? Pensionerade sjöbjörnar undrar...)

andreaseldh

Citat från: DanielEss skrivet 15 juni 2018 kl. 15:12
(När får vi kaptensmössor i svart, Lego? Pensionerade sjöbjörnar undrar...)

Duger inte 3624? Den har funnits i svart sedan 1975.


DanielEss

Citat från: andreaseldh skrivet 15 juni 2018 kl. 22:44
Citat från: DanielEss skrivet 15 juni 2018 kl. 15:12
(När får vi kaptensmössor i svart, Lego? Pensionerade sjöbjörnar undrar...)

Duger inte 3624? Den har funnits i svart sedan 1975.

Den är inte helt fel! Har ett par i figurlådan t o m. Fast när man sett den nyare varianten med gulddetaljer väcks habegäret så smått...  ;D

humlan

Jag tänkte försöka bygga ett litet rymdskepp, typ en fighter. Men det gick inge bra så jag spelade lite Fallout 4 istället. Där sprang jag på Flight 1987 vilket gav mig ideer....

Så jag gick och testade en grej.



Vilket gick juh bra



Men jag gillade inte den utstående hytten.



Men då tappade jag vingformen.



Så jag började om, igen.



Och inte helt fel.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Wineyard


swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Citat från: swestar skrivet 04 juli 2018 kl. 23:54
Rymdskepp?
[WIP]  Klossat lite till. Mycket tankeverkstad blir det (kan man säga så?).  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

BeO

Åh neeeej, inte en till  ::) ;D

Många känner väl igen denna ram, men jag kommer att tillåta mig en viss artistisk frihet med mitt bygge. Kul att äntligen komma igång i alla fall, har samlat bitar och pillat med moddandet digitalt sedan vintern 16/17. Inte så att jag är nöjd ännu, kommer säkert att ändra på en del detaljer under själva byggprocessen.


Skafte

Började på allvar på en större MOC idag. Inser att jag måste hitta ett annat alternativ eller vänta tills 27507 dyker upp i tan.  :'(

AndersI

#3596
En studie för att försöka göra skarven mellan våningsplan (i modulhus) lite osynligare.  Jag stör mig lite på att de flesta husen har de här vågräta grå linjerna i botten på varje våning.

Jag skulle vilja ha bitar av typen brick-tile, brick 1x2 utan studs...

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: AndersI skrivet 19 september 2018 kl. 13:27
En studie för att försöka göra skarven mellan våningsplan (i modulhus) lite osynligare.  Jag stör mig lite på att de flesta husen har de här vågräta grå linjerna i botten på varje våning.

Jag skulle vilja ha bitar av typen brick-tile, brick 1x2 utan studs...

Bra idé! Värd att kika vidare på.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Joacim

Håller med! När jag gör mocs fuskar jag genom att ha golv i samma färg som väggarna... men som sagt var det gör inte TLG...

AndersI

#3599
Citat från: Joacim skrivet 20 september 2018 kl. 15:53
När jag gör mocs fuskar jag genom att ha golv i samma färg som väggarna...

Jo, det funkar ju hyggligt, men det bryter "tegelstens-strukturen" med en hel, obruten linje. Det var därför jag började tricksa enligt bilden. Men jag får ju fortfarande ett lager med tredelade "tegelstenar" - inte lika märkbart som annan färg (eller obruten linje), men ändå klart märkbart. Med en "brick-tile" skulle det bli helt osynligt :-)

Den observante ser även ett annat LEGO-fenomen i min bild - toleransen mellan flera 1x2 ger större glapputrymme än toleransen på en enda 16x16-platta, så det översta lagret i mina tredelade tegelstenar strävar utåt, jämfört med de undre lagren som byggts upp ända nerifrån basplattan med brick 1x2...


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.