Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Besökte LEGO World och byggde:

  • En röd stuga
  • En modul till en stor brandbil (som jag glömde fota)
  • En mosaikmodul
  • En godsvagn

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Citat från: swestar skrivet 31 oktober 2019 kl. 21:36
WIP

BIP...  :)

Hmm... En mech måste ju vara med.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

BrickMe

Jag skyndar långsamt med mitt husprojekt med hiss. Fokus ligger nu på att få ihop en någorlunda komplett maskinhall i något av våningsplanen. Med arbetsytan översvämmad av alla tänkbara element i klassisk blått börjar några maskiner ta form. Lite "Lego-touch" måste det naturligtvis finnas därav lite printade tiles här och var. Den här svarven blev jag nöjd med  :)

JonKlarstrom

Citat från: BrickMe skrivet 13 november 2019 kl. 13:39
Jag skyndar långsamt med mitt husprojekt med hiss. Fokus ligger nu på att få ihop en någorlunda komplett maskinhall i något av våningsplanen. Med arbetsytan översvämmad av alla tänkbara element i klassisk blått börjar några maskiner ta form. Lite "Lego-touch" måste det naturligtvis finnas därav lite printade tiles här och var. Den här svarven blev jag nöjd med  :)

Har också hus med hiss under utveckling, men lär ta sin tid. Snygg svarv =)
Är inte ett dugg fyndig idag.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tornet

Färdigställde ett par små enkla bollmaskiner som dottern tjatat om sedan vi besökte Lego World. Stepper enligt instruktion från nätet, transportband eftersom jag råkade ha ett par sådana.
Uppskattades storligen av både vuxen och barn, så kan nog bli fler vad det lider...

swestar

Kvällens bygge!  :)

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Emma

Citat från: BrickMe skrivet 13 november 2019 kl. 13:39
Jag skyndar långsamt med mitt husprojekt med hiss. Fokus ligger nu på att få ihop en någorlunda komplett maskinhall i något av våningsplanen. Med arbetsytan översvämmad av alla tänkbara element i klassisk blått börjar några maskiner ta form. Lite "Lego-touch" måste det naturligtvis finnas därav lite printade tiles här och var. Den här svarven blev jag nöjd med  :)

Snittsigt!

andreaseldh

En Youtube-knapp av 4 bitar. Hittade inte 35787 i LDD. Får se nästa år om den finns i Studio, när jag kommer tillbaka till min egen dator.

andreaseldh

Ja den fanns! Det blev ett helt visitkort.

JonKlarstrom

Jag har för första gången renderat i Studio, och håller på (är inte klar) med en sublevel moduverse som ska innehålla tunnelbana, men ska nog flytta upp den stora sektionen några studs, ty perrongen ska ju ändå vara högre och blir slöseri med stora plates med flera nivåer.

Ska senare också försöka mig på en sublevel kanal, med vatten likt "döden under ytan".

För övrigt, ingen med en bra genomgång av basic saker i Studio. Har lite bekymmer att få in bitar mellan andra, de vill liksom hoppa upp på en bit bredvid och sätta sig där. Gissar man kan slå av snap, men kanske finns en tangent för sådant?

Sen tänker jag om man gjort ett tåg i en fil, och vill ha det tåget på stationen. osv... Dvs, om någon vet någon pedagogisk tutorial.

God fortsättning =)
Är inte ett dugg fyndig idag.

swestar

WIP
Dagens bygge.
Såg några Metal Slug byggen på nätet, blev inspirerad och byggde ett själv.  :)

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Kvällsbygge  :)

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mortil

Håller på med en MAN/Rheinmetal RMMV lastbil 8x8

Försöker få till detaljer nu.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.