Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Infantry Scout Drone

Startat av o0ger, 15 januari 2019 kl. 20:29

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Infantry Scout Drone från Allen-Princeton Robotics kommer ingå i din trupp precis som en vanlig soldat, men den kommer hålla ut längre och den kärver inga matransoner eller vila. Den klarar sig flera veckor utan laddning och kan dessutom användas för att ladda annan utrustning!



Såsom många av Samfundets transportfirmor kräver kan denna enhet rymmas inom volymen 8x8x10 måttenheter.



Detta är mitt bidrag till Space Jam 2018 i kategorin Drone. Det var roligt att bygga denna. Det gick väldigt snabbt. Det började med att jag tog fram de där grå benen och en av de nya svarta strömavtagarna. Sen gick det av sig själv. Jag var också sugen på att använda olivgröna Modulex-slopes och det passade väldigt bra i det här bygget.

Tävlingen krävde att man skulle visa på en bild att bygget inte är större än 10x10 studs och inte högre än 10 bricks. Därav den nedre bilden :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Snygg usb-laddare  :D 😏 och boston dynamics borde ta inspiration från den!

o0ger

Citat från: Anders67 skrivet 15 januari 2019 kl. 20:39
Snygg usb-laddare  :D 😏 och boston dynamics borde ta inspiration från den!

Tack! Ja, det är typ som en vandrande powerbank :D
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kvarnbacka

Snyggt! Kul att du kan kombinera tävlingsbyggandet med Bortom Sol. :)

o0ger

Citat från: Kvarnbacka skrivet 16 januari 2019 kl. 20:51
Snyggt! Kul att du kan kombinera tävlingsbyggandet med Bortom Sol. :)
Tack! Ja, det mesta av sci-fi går att anpassa till Bortom Sol tycker jag. Förutom aliens.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.