Mitt eget lilla Lego Citys Frivilliga Brandväsen,Brandvärn eller Räddningsvärn.

Startat av Jesperrydhog, 02 december 2015 kl. 23:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Snart är det Påsken här igen.

Jesperrydhog

Vad sägs om den hära ombyggnaden från grunden. En upphöjdning till grundbygget.

Jesperrydhog


Jesperrydhog

Citat från: Jesperrydhog skrivet 11 mars 2018 kl. 03:03
Vad sägs om den hära ombyggnaden från grunden. En upphöjdning till grundbygget.
Kanske liten förbättring av Mölles brandstation som ligger utanför Höganäs vid kullen. Fast denna är byggd av Lego.

Jesperrydhog

Man är nog inte riktigt helt färdigt än med mölles brandkår byggnad.  ???. Jag var där igår och fotografierat lite på deras verksamhet i samhället.

Jesperrydhog

Människorna är ute i första vår värme som kom. Vid Mölles nedlagda brandkår. 8)

Jesperrydhog

Citat från: Jesperrydhog skrivet 19 augusti 2016 kl. 23:22
Om byggd BAS IV Räddningsbil.
En BAS IV är ett slax brandbil som då har en tank på 6000 l vatten och kan ha skum på 500 L.
Det är också en Räddningsbil med räddnings resurser i sin bil. Bas IV:an kan kalls för en Släck/Tank/Räddningsbil.
BAS 4 är en 3 dimensionerad brandbil kan man kalla den för också om man vill. BAS IV är mycket populära bland brandpersonal och
Räddningstjänsterna och i mindre  Frivilliga räddningskåre M.M.  Den kan vara ganska effektiva att ha ibland i de små och stora samhällen som finns i vårt avlånga land Sverige.   
BAS IV:an kan vara byggd på en Volvo kaross eller på Scania också.

Classus

Snyggt byggt och du fångar förebilden på ett bra sätt som vanligt.

Jesperrydhog

Citat från: Classus skrivet 07 april 2018 kl. 09:49
Snyggt byggt och du fångar förebilden på ett bra sätt som vanligt.
Tack för det. Det låtter trevlig att höra.

Jesperrydhog

Hej nu har man försöker med att bygga upp en Volvovalp brandbil av Lego. Den blev nog inte riktigt så bra som man har gjort och hoppas på att den skulle göra. En volvovalp L 3314 eller C 202. Sånt var ganska populära bland annat i de svenska brandkåren från för på 1960,1970 och från 1980 till mitten av slutet av 1990-2000 talets mitt.

Jesperrydhog

Nu har jag gjort min första Moc bilbana. Även några kompletta terränggående brandbilar. Jag har också byggt en Volvovalp 1344 och en Unimog dubbelhyttad brandbil.

Jesperrydhog

Natur bild på brandstationen och brandkår.

Jesperrydhog

Nu är det riktigt tort och solit ute i naturen nu. Så det rådde eldningsförbud i både skog och marker. Måste brandsoldaterna var i sitt fokus nu när Larmet kan går när som helst nu. 
Tar det lunkt nu där ute på vägarna med. 8)

Jesperrydhog

Nu fyra alla både män och kvinnliga brandsoldaterna midsommar på sina originella Räddningstjänster och brandkår. Har nu en riktigt god midsommar på er alla.

Jesperrydhog

Det Brinner i skogar,marker och i gräset utanför Lego City. Lego Citys egna Räddningstjänstresurser är på plats med sina Terränggående Räddningsfordon. Fler är på väg dit för att hjälpatill med
släckningsarbete. ;) :) 

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.