Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

På grund av anledning startar jag här en tävlingstråd för "Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs"-vinjetter.

Reglerna är enkla:

- En vinjett byggs upp på 8x8 pluppar och får egentligen inte gå utanför detta fotavtryck - viss konstnärlig frihet tillåts, men bara ytterst lite. Höjden har inga begränsningar, men det är ju bra om bilden ryms på skärmen...

- Jag börjar med att publicera en vinjett som föreställer en scen ur en film, TV-serie, teaterpjäs, bok, serietidning etc. och ni ska komma underfund/gissa vad det är.

- Den som gissar rätt måste komma med nästa vinjettfråga.

- Foto av riktiga byggen, LDD-bilder etc. det mesta går bra.

- Om aktivitet uteblivit i en veckas tid tre dagar får vem som helst posta en ny vig. Dvs. om ingen gissat, ingen postat ny vig fast det är hens tur eller om föregående inte svarat om det är rätt/fel.

- Ledtråd(ar) kan ges i posten som publicerar vinjetten, men sedan får inga extra ledtrådar publiceras under första dygnet - så många som möjligt måste få chansen att gissa på originalfrågan.

(tillagt 2012-09-14)
- Vissa tycker att poängräkning är kul (vem då?). Någonstans i tråden finns förslag för poängsättning. Jag återkommer här när jag hittat det igen...

- Byggrätt/plikt får överlåtas till någon annan, vem som helst utom närmast föregående byggare, under förutsättning att det annonseras skriftligt i tråden. Detta kan ske när som helst under de tre dygn man har på sig att bygga. Överlåtelse medför inte befrielse från den minuspoäng man får för att man gissade rätt men inte byggde (vem räknar?).
(slut tillägg)

- Som enfaldig domare ger jag mig själv rätten att bryta mot ovanstående om jag finner att behov föreligger.

Och här kommer det första (mycket enkla) bidraget - mitt allra första bygge med LDD 4.0. Vilken film/etc. är det?



Resultatsammanställning

(Flyttad till en egen tråd pga. utrymmesbrist)


Stigge72


AndersI


sweMezza

Ah, kul tvist på "gissa film"-ämnet. Tydliga regler direkt också! Bara att börja förbereda vigar!

Skrytsson

...Vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs?




Tobbe Arnesson

Tack, jag har byggt och plåtat tre. Bild kommer så fort jag trampat till jobbet...

Edit: Snygg barberarstol förresten! Kreativ blodpöl med!  :)
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Okej, jag börjar med den lättaste av mina tre morgonskapelser.
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Jag kommer inte att ha tid att bygga något förrän imorgon... Men jag gissar på "Hajen" (Jaws).

Mycket snygg VIG på "Sweeny Todd" Skrytsson!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Det var rätt Ras, då väntar vi till imorgon (om du inte LDD:ar något under dagen).
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Skall se om jag kan vippa ihop något snabbare. Typ sent ikväll.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Stigge72

Snygga både Hajen och Sweeny Todd, även jag inte är tillräckligt bekant med filmen för att knäcka den, så gillade jag den, speciellt blodpölen-sjön.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.