Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mästerbyggartävling 2017

Startat av krakfot, 14 september 2017 kl. 11:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Frågan om de måste stå tillsammans - jag ser ingen sådan regel!
Om bygget måste vara exakt 6 plates högt vid ytterkanterna - jag ser ingen sådan regel!

Kwagge

Citat från: Anders67 skrivet 04 mars 2018 kl. 15:35
Om bygget måste vara exakt 6 plates högt vid ytterkanterna - jag ser ingen sådan regel!



Citat från: krakfot skrivet 29 oktober 2017 kl. 19:04
Japp nu har vi diskuterat bakom kulisserna och kommit fram till att i ytterkant av era byggen skall det vara moduverse-standrad. Däremot får det se ut hur det vill inom era byggen dvs mellan studs 32-33 om ni t.ex bygger 64 långt.

Anders67

Citat från: Kwagge skrivet 04 mars 2018 kl. 15:41
Citat från: Anders67 skrivet 04 mars 2018 kl. 15:35
Om bygget måste vara exakt 6 plates högt vid ytterkanterna - jag ser ingen sådan regel!



Citat från: krakfot skrivet 29 oktober 2017 kl. 19:04
Japp nu har vi diskuterat bakom kulisserna och kommit fram till att i ytterkant av era byggen skall det vara moduverse-standrad. Däremot får det se ut hur det vill inom era byggen dvs mellan studs 32-33 om ni t.ex bygger 64 långt.

Nu är jag inte tävlingsledare, så jag lämnar regel bestämmandet till Krakfor,  men jag tolkar det som om att det är OK med mer än 6 plates högt Fortfarande.

Full Plate

Mitt bidrag: Abandoned Root Cellar

En jordkällare med omgivning som återtagits av naturen efter att den övergivits. Det vi lämnar efter oss blir bara en ny målarduk för vår värld att skapa sitt nästa mästerverk på.










Betweenbrickwalls

Vackra färger och snygg täthet i växtligheten!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Full Plate

Stort grattis Emma till vinsten! Jämnt men välförtjänt :) Tack för en kul tävling och alla som röstade!

Emma

Oj, vad förvånad jag blev. Tack för alla röster. Riktigt kul tema och en spännande tävling. Om jag inte missminner mig betyder en mästerbyggar-vinst att jag inte får ställa upp i mästerbyggartävling framöver. Stämmer det?

Citat från: Full Plate skrivet 22 mars 2018 kl. 22:43
Stort grattis Emma till vinsten! Jämnt men välförtjänt :) Tack för en kul tävling och alla som röstade!

Tack själv! Du är en stor inspiration till naturbyggande!

krakfot

Ja så var tanken. att har man vunnit mästarbyggartävlingen så är man en mästerbyggare. Men du får gärna komma med en god ide på tema inför nästa år om du vill.

dalle

Grattis Emma till segern och titeln!

Betweenbrickwalls

Grattis Emma här också och tack för en god tävling med många fina bidrag! Jag ser fram emot att se byggena live! ☺
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

klosskillen

Ja, ska bli kul att se dem i verkligheten!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Full Plate

Vill också skicka ett stort grattis till Sarah för tredjeplatsen OCH 'Rookie of the Year' (om jag nu inte missförstår reglerna?)! Känns ganska självklart att du tar hem den senare titeln med tanke på alla fantastiska byggen du åstadkommit under året :D

Citat från: krakfot skrivet 22 mars 2018 kl. 23:47
Citat från: Emma skrivet 22 mars 2018 kl. 23:39
Om jag inte missminner mig betyder en mästerbyggar-vinst att jag inte får ställa upp i mästerbyggartävling framöver. Stämmer det?
Ja så var tanken. att har man vunnit mästarbyggartävlingen så är man en mästerbyggare.
Oj! Det hade jag ingen aning om. Tur att man inte vann då så man kan vara med igen ;)

Emma

Citat från: krakfot skrivet 22 mars 2018 kl. 23:47
Ja så var tanken. att har man vunnit mästarbyggartävlingen så är man en mästerbyggare. Men du får gärna komma med en god ide på tema inför nästa år om du vill.

Oh! oh! Ska fundera på det, återkommer inom det snaraste!

Citat från: o0ger skrivet 23 mars 2018 kl. 07:03
Grattis Emma!

Tackar, tackar!

Citat från: klosskillen skrivet 23 mars 2018 kl. 07:02
Ja, ska bli kul att se dem i verkligheten!

Ja, jag håller med. Mitt kommer i alla fall vara med i Huskvarna. (Och de som har vägarna förbi Sundsvall kan se det i Himlabadets foajé).

Citat från: dalle skrivet 23 mars 2018 kl. 05:06
Grattis Emma till segern och titeln!


tack så mycket!

Citat från: Full Plate skrivet 23 mars 2018 kl. 07:10
Citat från: krakfot skrivet 22 mars 2018 kl. 23:47
Citat från: Emma skrivet 22 mars 2018 kl. 23:39
Om jag inte missminner mig betyder en mästerbyggar-vinst att jag inte får ställa upp i mästerbyggartävling framöver. Stämmer det?
Ja så var tanken. att har man vunnit mästarbyggartävlingen så är man en mästerbyggare.
Oj! Det hade jag ingen aning om. Tur att man inte vann då så man kan vara med igen ;)

Kanske gör jag som Anders 67 gjorde (förr)förra året. Jag bygger och wippar ett "bidrag" utom tävlan. Det är så kul att ha de här års-tävlingarna som ett projekt utöver det jag vanligtvis bygger.

Peter S

Citat från: Full Plate skrivet 23 mars 2018 kl. 07:10
Vill också skicka ett stort grattis till Sarah för tredjeplatsen OCH 'Rookie of the Year' (om jag nu inte missförstår reglerna?)! Känns ganska självklart att du tar hem den senare titeln med tanke på alla fantastiska byggen du åstadkommit under året :D

Citat från: krakfot skrivet 22 mars 2018 kl. 23:47
Citat från: Emma skrivet 22 mars 2018 kl. 23:39
Om jag inte missminner mig betyder en mästerbyggar-vinst att jag inte får ställa upp i mästerbyggartävling framöver. Stämmer det?
Ja så var tanken. att har man vunnit mästarbyggartävlingen så är man en mästerbyggare.
Oj! Det hade jag ingen aning om. Tur att man inte vann då så man kan vara med igen ;)
Fast lite skönt för oss andra att de bästa försvinner vartefter...  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.