Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] The Foothills

Startat av Full Plate, 09 februari 2018 kl. 22:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

När mästerbyggartävlingens tema offentligjordes så var min första tanke att göra ett mikrolandskap, fast i mindre skala än jag brukar. När reglerna med jämna kanter klargjordes fick jag skrota den idén, men jag byggde istället ett annat bygge i det formatet inspirerat av en roadtrip i USA under mina universitetsdagar. Den slingrande vägen är byggd med samma teknik som Godtfred använt i sin raket (tror jag?) och som jag sett användas till lite allt möjligt.

Jag gillar att bygga landskap, och ju mindre skala man kan bygga i, desto "större" landskap kan man ju bygga. Vill bara inte att det blir så litet att det inte finns utrymme för detaljer längre. Förhoppningsvis är detta en bra avvägning :)







o0ger

Oj... oj... oj...

Så otroligt vackert och inspirerande! Jag vill också bygga mikrolandskap nu!!!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Full Plate

Tackar! Kul att det inspirerar :) Lite trött på att trycka in flex spikes i hollow studs nu bara :P

Kakan

Verkligen vackert. Jag älskar dina byggen. Det är så inspirerande att se hur du använder de olika bitarna i landskapen.

Gideon

Som jag skrev på Facebook så är det ingen tvekan om vem som är ledande här på att bygga mikroskalelandskap :)
Inspirerande!

Som minifig-fokuserad byggare tittar jag givetvis extra noga på tekniker som här som passar för forcerat perspektiv ;)

Betweenbrickwalls

Otroligt vackert! Du har en förmåga att skapa "maffighet" med små bitar som få andra har.
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

drdoddo

Otroligt väl utfört. Hela scenen känns väldigt komplett å ALLT verkar väldigt genomtänkt. Bergen är precis "lagom" stora å färgskiftningarna är otroligt vackra. Bara bocka å buga. Ser fram emot vad de kommer skriva på TBB 😜👍.

klosskillen


Godtfred

Kanonsnyggt. Visst är benen på min raket byggda på liknande sätt med tiles/plates sektioner i bredd.

Anders67

Underbart snyggt och microskalan gör det extra häftigt, kul att du har så mycket skiftningar i färg och terräng.

ColA

Wow kan bara hålla med föregående talare!

Full Plate

Citat från: Kakan skrivet 09 februari 2018 kl. 23:59
Verkligen vackert. Jag älskar dina byggen. Det är så inspirerande att se hur du använder de olika bitarna i landskapen.
Tackar! Alltid kul att höra att ens byggen inspirerar :)

Citat från: Gideon skrivet 10 februari 2018 kl. 00:10
Som jag skrev på Facebook så är det ingen tvekan om vem som är ledande här på att bygga mikroskalelandskap :)
Inspirerande!

Som minifig-fokuserad byggare tittar jag givetvis extra noga på tekniker som här som passar för forcerat perspektiv ;)
Tack Gideon! Jag får väl jobba på att bredda mig lite också ;) Men jo, gillar nog mikrobyggande bäst.

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 10 februari 2018 kl. 06:39
Otroligt vackert! Du har en förmåga att skapa "maffighet" med små bitar som få andra har.
Tack Sarah! Många bitar små... :)

Citat från: drdoddo skrivet 10 februari 2018 kl. 10:15
Otroligt väl utfört. Hela scenen känns väldigt komplett å ALLT verkar väldigt genomtänkt. Bergen är precis "lagom" stora å färgskiftningarna är otroligt vackra. Bara bocka å buga. Ser fram emot vad de kommer skriva på TBB 😜👍.
Tack Andreas :) Det var ju tur att allt verkar genomtänkt. Sanningen är nog lite mer kompicerad ;) När jag bygger natur har jag oftast en generell idé om hur det ska se ut - i detta fallet typ att jag vill ha en svängade väg mellan två kullar, en med mycket skog och en lite glesare. Men hur det blir specifikt växer fram under byggandet, beroende på vad som verkar passa. Så det är lite planering och lite improvisering :)

Citat från: klosskillen skrivet 10 februari 2018 kl. 10:34
Riktigt najs!
Tackar :)

Citat från: Godtfred skrivet 10 februari 2018 kl. 11:08
Kanonsnyggt. Visst är benen på min raket byggda på liknande sätt med tiles/plates sektioner i bredd.
Tack! Ja, jag hade för mig det. Det är en väldigt användbar teknik :) Är det du som kommit på den?

Citat från: Anders67 skrivet 10 februari 2018 kl. 11:19
Underbart snyggt och microskalan gör det extra häftigt, kul att du har så mycket skiftningar i färg och terräng.
Tack Anders :) Kul att du gillar färgläggningen! Känns alltid lite svårt att veta hur bra färgerna går över i varandra, men kul när det blir bra :)

Citat från: ColA_30 skrivet 10 februari 2018 kl. 14:47
Wow kan bara hålla med föregående talare!
Tackar :)

Godtfred

Citat från: Full Plate skrivet 10 februari 2018 kl. 15:25
Citat från: Godtfred skrivet 10 februari 2018 kl. 11:08
Kanonsnyggt. Visst är benen på min raket byggda på liknande sätt med tiles/plates sektioner i bredd.
Tack! Ja, jag hade för mig det. Det är en väldigt användbar teknik :) Är det du som kommit på den?
Det kan man aldrig veta. Jag tog i vilket fall fram tekniken till raketen själv eftersom jag var tvungen att lösa mitt problem, men andra kanske redan hade gjort det före mig, inget jag hade sett i vilket fall.

Magnus den store

Kan bara stämma in i hyllningskören, och jag ångrar bittert att jag inte köpte flex spikes när det begav sig. Det är ju galet bra granar i den skalan.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

drdoddo


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.