Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Jag har sett lister (ev. även när "lister" är murade) som går just så där på hus.
Personligen tycker jag att det ser annorlunda och lite coolt ut. Juste lösning på hur de möter studsen som utgör marken.

Vilken som är bäst avgör du nog bäst själv. Det gula känns lite mer lantligt, och det gråa mer storstad.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Mirandir

Citat från: Skrytsson skrivet 23 mars 2011 kl. 14:02
I mina ögon känns det ganska märkligt att listen till vänster om fönstrerna går hela vägen ner till marken. Vore det inte snyggare om den stannade vid nederdelen av fönstrerna?  :)

Ja, det ser lite skumt ut men som synes på den här bilden så är husets design precis så.


Men som tur var så var det inte så på entre-sidan där marken är c:a en halvmeter lägre så att stengrunden syns... Vilket skulle ha tett sig väldigt skumt.  :)

Legobloggen: http://legobloggen.com

robban

Ser ju riktigt nice ut Mirandir, fast hur blir det med tan och mörkröd eller ska karnse marken vara tan? eller dark tan mark är ju min favorit färg..

Den grå och vita var clean tycker jag och modern, och den gula var mysig och varm men karnse blir för mycket gult ju mer huset växer..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Mirandir

Citat från: robban skrivet 23 mars 2011 kl. 15:13
Ser ju riktigt nice ut Mirandir, fast hur blir det med tan och mörkröd eller ska karnse marken vara tan? eller dark tan mark är ju min favorit färg..

Ja, min tanke var att marken skulle vara tan. Men dark tan funkar som mark det också. Får med andra ord testa bygga en prototyp i tan & dark red också.  :)

Citat från: robban skrivet 23 mars 2011 kl. 15:13
Den grå och vita var clean tycker jag och modern, och den gula var mysig och varm men karnse blir för mycket gult ju mer huset växer..

Ja, det som oroar mig lite är att det gula blir alldeles för starkt då det rör sig om en, trots allt, ganska stor byggnad. MOC:en kommer ju att ha en footprint på hela 6 st 32x32 baseplates (96x64 "pluppar" ).

Måste nog köpa på mig lite mer gult (Den gula prototypen innehåller en stor del av alla gula 1x# klossar jag har tillgängliga. :o ) och mörkröda tiles för att bygga en lite större prototyp för att känna lite mer på färgen innan jag bestämmer mig.
Legobloggen: http://legobloggen.com

AndersI

Citat från: Mirandir skrivet 23 mars 2011 kl. 13:57Nu är bara frågan gult & mörkrött eller grått & vitt!?

Definitivt gult/mörkrött :)

Grått/vitt kanske är rätt, men så tråkigt - lyser inte upp rummet alls. De varmare färgerna gör huset mer rättvisa (tycker jag).

Myko

Den gula och röda känns lite mycket McDonald's, men den gråa och vita är lite för tråkig. Jag tror du måste hitta ytterligare en kombination! :D (Tan och dark red låter bra.)

Tufs

Citat från: Mirandir skrivet 23 mars 2011 kl. 13:57
Vad gör man när bitarna eller motivationen tryter? Jo man stuvar undan bygget och prototypar efterföljaren.

Och det är alltid skönt när den lösning man filat på i huvudet faktiskt fungerar för omväxlings skull!  ;D

Nu är bara frågan gult & mörkrött eller grått & vitt!?  ??? Huset i fråga hade bägge färgkombinationerna någon gång under sin livstid och tidigare har jag favoriserat gult och mörkrött men efter att ha prototypat bägge varianterna så är jag inte så tvärsäker längre...

Vart man man få tag på dem 2x3 fönstren?

Etzel

Citat från: Tufs skrivet 23 mars 2011 kl. 16:53
Citat från: Mirandir skrivet 23 mars 2011 kl. 13:57
Vad gör man när bitarna eller motivationen tryter? Jo man stuvar undan bygget och prototypar efterföljaren.

Och det är alltid skönt när den lösning man filat på i huvudet faktiskt fungerar för omväxlings skull!  ;D

Nu är bara frågan gult & mörkrött eller grått & vitt!?  ??? Huset i fråga hade bägge färgkombinationerna någon gång under sin livstid och tidigare har jag favoriserat gult och mörkrött men efter att ha prototypat bägge varianterna så är jag inte så tvärsäker längre...
Vart man man få tag på dem 2x3 fönstren?
60593
Finns i dessa set: http://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=60593&colorID=1&in=A

NielsG

gråt og hvidt! passer liksom bedre på bygningen - efter min mening...

imponerende udfording du har på g

Tufs

Tack.. jag kollade i set 6117. Men det fanns bara små där. Hoppades på att det fanns ett annat sånt set.

Etzel

Jag byggde tillsammans med en kompis. Ett av få SW set i min ägo, men det var helt ok  :)

Stigge72

Har inte skrivit så mycket i den här tråden på ett tag.

De senaste dagarna har jag knåpat ihop ett par (hittills ofotograferade) rymdskepp , som kommer med till Götet, och så har jag  exprimenterat lite med GBC...

AndersI

Citat från: stigge72 skrivet 24 mars 2011 kl. 09:58
och så har jag  exprimenterat lite med GBC...

Behöver du bollar för test? Skicka adressen i ett PM i så fall. Jag har hand om några hundra som vi fick till min förra träff.

Stigge72

Citat från: AndersI skrivet 24 mars 2011 kl. 11:57
Citat från: stigge72 skrivet 24 mars 2011 kl. 09:58
och så har jag  exprimenterat lite med GBC...

Behöver du bollar för test? Skicka adressen i ett PM i så fall. Jag har hand om några hundra som vi fick till min förra träff.

Tack, men jag har 30 st, och det räcker bra än så länge.

robban

#569
I dag har jag byggt 38st minigigs från serie4.. har 20 kvar att bygga imorgon.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.