Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

GBC Musikmaskin

Startat av andreaseldh, 12 juli 2016 kl. 21:14

Föregående ämne - Nästa ämne

ingels

Fy fanken, det där är den mest hårdrockiga tingest av plast jag har skådat. Finns det nåt man INTE kan bygga av Lego ?

Respekt till dig Andreas, du kan dessutom ha gjort dom coolaste musikvideosarna jag skådat sedan Queen's Radio Ga Ga
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

andreaseldh

Tackar! Välkommen till Huskvarna för att avnjuta den live!

andreaseldh

Nu har jag äntligen renoverat Musikmaskinen, den fungerade ju tyvärr inte på förra årets utställning i Huskvarna.

Ny sång, ny skylt och nya figurer!


P4240642 by Andreas Eldh, on Flickr


P4240643 by Andreas Eldh, on Flickr


P4020629-beskuren by Andreas Eldh, on Flickr


P3170592 by Andreas Eldh, on Flickr


P4240641 by Andreas Eldh, on Flickr


P4240640 by Andreas Eldh, on Flickr


P4240639 by Andreas Eldh, on Flickr

Skylten går att ta bort för att visa originalskylten, och i år har jag även med extratangenter så att jag kan spela upp de gamla låtarna Everything is awesome (eller som den heter i nya filmen "Everything SNOT awesome") och Landet runts signaturmelodi.


P4240644 by Andreas Eldh, on Flickr

Välkommen till Borlänge för att se och höra den live. Video kommer släppas så småningom.

andreaseldh

#93
Funderar på att göra en ny låt, får se om jag hinner före Hässleholm. Tyvärr gjorde jag bokstäverna i skylten alldeles för breda, känner någon för att hjälpa till?

andreaseldh

#94
Det var visst inte alls så svårt. Men det finns fortfarande chans att hjälpa till! Om du råkar ha bitarna hemma och kommer till Hässleholm, så köper jag dom gärna av dig. Då slipper jag oroa mig för BL-order som drar ut på tiden.

andreaseldh

Äntligen har jag kommit mig för att spela in musikvideor på de nya låtarna!

Catchy Song från Lego-filmen 2 hade premiär för allmänheten på vårt 10 års-jubileum i Borlänge, maj 2019.



Marble Machine Song hade premiär på lokalutställningen Kloss på Kloss i Hässleholm, augusti 2019.


andreaseldh

Tyvärr har jag drabbats av Corona-apati och tittar bara på Youtube hela dagarna istället för att bygga vidare på min maskin. Min inspirationskälla Martin har mycket bättre disciplin och har börjat bygga en musikstudio kring sin maskin. Han kommer att använda ett mycket intressant byggnadsmaterial för diffusionspanelerna. Hoppa till 3:17 om du inte orkar se hela.


andreaseldh

Nu har jag programmerat lite. I ett notskrivningsprogram. Den bifogade filen innehåller två mp3-filer, 100 % syntetisk representation av hur Star Wars och Super Mario kan komma att låta.

andreaseldh

Inte helt nöjd med Super Mario. Ny version bifogad.

andreaseldh

Super Mario och Luigi kräver minifigurer. Vad sägs om med röd mössa 3624? Eller ska jag välja ett annat huvud och mustaschen 15439? Reservkropp från .

Brodern kan få kroppen från .

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 19 augusti 2020 kl. 11:34
Super Mario och Luigi kräver minifigurer. Vad sägs om med röd mössa 3624? Eller ska jag välja ett annat huvud och mustaschen 15439? Reservkropp från .

Brodern kan få kroppen från .
Borde inte Mario ha röda hängselbyxor? 973pb0203c01
Och Luigi gröna? 973pb0192c01

andreaseldh

Citat från: Stigge72 skrivet 20 augusti 2020 kl. 12:37
Borde inte Mario ha röda hängselbyxor? 973pb0203c01
Och Luigi gröna? 973pb0192c01

Det kan mycket väl stämma, men har dom nånsin vit tröja? Det blir även problem med Luigis matchande mössa som inte finns i grönt.

Och samtidigt som du skrev, skickade jag iväg BL-ordern. Om ingen klagar får bröderna följande utseende:

Mario
Luigi

  • Mellanblå mössa
  • Standardansikte
  • Rödbrun mustasch
  • Överkropp från
  • Mellanblå byxor

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 20 augusti 2020 kl. 12:58
Citat från: Stigge72 skrivet 20 augusti 2020 kl. 12:37
Borde inte Mario ha röda hängselbyxor? 973pb0203c01
Och Luigi gröna? 973pb0192c01

Det kan mycket väl stämma, men har dom nånsin vit tröja? Det blir även problem med Luigis matchande mössa som inte finns i grönt.

Och samtidigt som du skrev, skickade jag iväg BL-ordern. Om ingen klagar får bröderna följande utseende:

Mario
Luigi

  • Mellanblå mössa
  • Standardansikte
  • Rödbrun mustasch
  • Överkropp från
  • Mellanblå byxor
Det blir säkert bra. ;)
Det finns även "samlarfigurer" med (mer eller mindre) klassiska fiender från spelen att köpa i handeln nu. Kanske kan vara något att fylla ut med?
Eller en prinsessa? Var det Peach hon hette?

Ser för övrigt fram emot att se och höra SW- och SMB-låtarna live i Hässleholm.

andreaseldh

Nu har bröderna (-s kläder) anlänt. Det är uppenbart att mustaschen 15439 behövs, -s tryckta dito är alldeles för liten* !

* eller hur byStfn?

byStfn

Citat från: andreaseldh skrivet 26 augusti 2020 kl. 13:18
Nu har bröderna (-s kläder) anlänt. Det är uppenbart att mustaschen 15439 behövs, -s tryckta dito är alldeles för liten* !

* eller hur byStfn?

Jag instämmer! :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.