Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Tie Fighter

Jag har varit sugen på att bygga den här viggen åt Gladiator mini fig:en sedan dagen jag först såg den.
Tyvärr så har ju Gladiator redan varit med på gissa viggen, så då tog jag ut svängarna lite mer och postar den här i stället.

Vad är han så rädd för?



Jo...Honom!


robban

Blev lite byggt på detta i helgen.. fler bilder kommer.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Tobbe Arnesson

Ojsan, där gick förväntningarna högt Robban!  :D
Blogg: Robotkampen


Carl T

Förra helgen anföll jag några gamla skrivbordsskivor med sticksåg och förvandlade dem till bord som passar i burspråket i vårt vardagsrum. Med lagom höga ben och filtbeklädnad i olika färger blev de utmärkta LEGO-bord.

När jag började ställa upp modulära hus och annat på borden insåg jag rätt kvickt att jag borde ha liknande bord runt hela vardagsrummet för att få plats med allt, men det får jag tyvärr inte ha...
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Carl T

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 24 oktober 2011 kl. 09:47
Snyggt, men pass upp på solblekning!
Verkligen! Fönstren vetter åt norr (plus minus rätt mycket) men släpper in direkt solljus åtminstone en del av året. Jag får hålla persiennerna på vänstra sidan fördragna rätt stor del av tiden skulle jag tro.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

de Gothia

snyggt carl! gillar att rälsen går runt i burspråket! :)


bj-brick

Citat från: robban skrivet 24 oktober 2011 kl. 08:54
Blev lite byggt på detta i helgen.. fler bilder kommer.

Och där fick man lite prestationsångest. Imponerad.

TheKMF

Min fru kom hem från staterna med ett LEGO Master Builder Academy kit. Jag har inte kommit ur mina dark ages än och får prestationsångest så fort jag kollar på vad afols bygger, så jag tänkte det kunde vara en bra start för mig.

Har nyss byggt den första av tre modell och det kändes grymmt skönt.

Det är nått visst med att bygga LEGO efter ritning. Lite som att läsa en pusseldeckare. Jag blir alltid lika imponerad över hur saker hänger ihop altefetrsom. Sen är det extra sköna instruktioner med massa förklarande texter.

Jag är toknöjd med kitet och lite småsugen på att köpa någon, några av expansionerna.

Behöver lite mer bitar så att jag kan börja med lite MOCs men begränsningar kan ibland vara bra de med.

Erik

Citat från: robban skrivet 24 oktober 2011 kl. 08:54
Blev lite byggt på detta i helgen.. fler bilder kommer.

Wow!

Ställer du ut den på Barnens hus i Karlstad när den är klar? Annars får jag ta mig en sväng till Gruvlyckan...

swestar

Citat från: Carl T skrivet 24 oktober 2011 kl. 09:43
Förra helgen anföll jag några gamla skrivbordsskivor med sticksåg och förvandlade dem till bord som passar i burspråket i vårt vardagsrum. Med lagom höga ben och filtbeklädnad i olika färger blev de utmärkta LEGO-bord.

När jag började ställa upp modulära hus och annat på borden insåg jag rätt kvickt att jag borde ha liknande bord runt hela vardagsrummet för att få plats med allt, men det får jag tyvärr inte ha...

Härligt stor yta, själv så sitter jag på 1,5*2 meter yta och försöker få plats med allt. Då är bordsytan medräknad där även den stationära datorn står med en gammal "tjockmonitor" ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Carl T

Citat från: swestar skrivet 24 oktober 2011 kl. 22:19
Citat från: Carl T skrivet 24 oktober 2011 kl. 09:43
Förra helgen anföll jag några gamla skrivbordsskivor med sticksåg och förvandlade dem till bord som passar i burspråket i vårt vardagsrum. Med lagom höga ben och filtbeklädnad i olika färger blev de utmärkta LEGO-bord.
Härligt stor yta, själv så sitter jag på 1,5*2 meter yta och försöker få plats med allt. Då är bordsytan medräknad där även den stationära datorn står med en gammal "tjockmonitor" ;)
Oj, plötsligt känns det som att jag har hyggligt med utrymme. :)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

insurrection

Riktigt coolt Carl, ifall vi ska ha någon AFOL-träff i Lund så får det bli hos dig!
Antar dock att du la tåg-spiral-idéen i malpåse?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.