Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Laborera med nya bitar

Startat av Full Plate, 13 oktober 2018 kl. 10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

En ganska gammal teknik, men som jag hittade igen när jag satt och tog isär mitt bygge från förra mästarbyggartävlingen. Tänkte att den passade bra in med alla de andra grästeknikerna från denna serien :)


Full Plate

Mera gräs! Denna gången gjort av morotstoppar och flick missiles. Lite plastigt, men billigt... eller erm... billigare än mina andra tekniker i alla fall ;)


Full Plate

Blomma i en tunna.

Blir inte mycket fribyggande nu när familjen vill bygga julklappsset, men fick ihop ett litet bygge i alla fall :)

Försökte få till något som skulle se ut som naturliga blad from växer upp från roten av blomman.


Emma

Det är helt fantastiskt vad du är fenomenal på att sätta alla bitar på plats. Dina tekniker är ofta pilliga, tålamodskrävande och tidskrävande. Men resultatet blir också därefter - helt awesome!

Full Plate

Citat från: Emma skrivet 30 december 2018 kl. 11:08
Det är helt fantastiskt vad du är fenomenal på att sätta alla bitar på plats. Dina tekniker är ofta pilliga, tålamodskrävande och tidskrävande. Men resultatet blir också därefter - helt awesome!

Wow, tack Emma :) Jag tror du har träffat helt rätt adjektiv för mina tekniker haha ;)

Full Plate

Försökte skapa en lite vildare variant av gräs med de gröna plymerna. Kan väl knappast kallas gräs längre, och liknar mer snårig undervegetation i en ljus skog eller kanske en äng med många bladiga växter.

Om man formar om den till en buske kan du nog också bli en ganska ok rhododendron eller liknande :)

Eller kanske en trevlig sallad ;)


Myko

Citat från: Full Plate skrivet 30 december 2018 kl. 16:24
Citat från: Emma skrivet 30 december 2018 kl. 11:08
Det är helt fantastiskt vad du är fenomenal på att sätta alla bitar på plats. Dina tekniker är ofta pilliga, tålamodskrävande och tidskrävande. Men resultatet blir också därefter - helt awesome!

Wow, tack Emma :) Jag tror du har träffat helt rätt adjektiv för mina tekniker haha ;)

De tre saker jag ogillar mest när man bygger lego, men svårt att argumentera med resultaten!

Full Plate

Provade göra något med bitar jag annars aldrig rör. Det blev en valpblomma av det :)


Full Plate

Bambugräs!

Ok, så mina tekniker brukar kräva en hel del bitar, och oftast av de lite dyrare sorterna. Men denna är billig - fast kanske inte den snyggaste :)


Full Plate

#39
En till blomma i en tunna. Denna gången med den nya lövbiten som jag tycker är hur användbar som helst :)


Magnus den store

Citat från: Full Plate skrivet 23 januari 2019 kl. 17:14
En till blomma i en tunna. Denna gången med den nya lövbiten som jag tycker är hur användbar som helst :)

Den där tål att lånas. Hade dålig koll på att det går att sätta fast saker på den stjälken.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Full Plate

Citat från: Magnus den store skrivet 30 januari 2019 kl. 21:02
Citat från: Full Plate skrivet 23 januari 2019 kl. 17:14
En till blomma i en tunna. Denna gången med den nya lövbiten som jag tycker är hur användbar som helst :)

Den där tål att lånas. Hade dålig koll på att det går att sätta fast saker på den stjälken.

Går gör det väl alltid ;) Men den sitter inte superhårt fast. Stjälken går ju från väldigt smal i spetsen till att vara tjockare än en bar precis vid fästet, så någonstans längs vägen är den ju precis en bar bred :) Men det är nog inget menat use-case, och den sitter som sagt inte stenhårt.

Full Plate

Använde den här fönsterbiten en del i mitt Panda House, och funderade på om den kunde användas för att skapa höga fönster med mindre tydliga skarvar i, jämfört med att stapla transparanta paneler. Lyckades väl kanske bara delvis, men tycker skarvarna blev bättre i alla fall :)


Full Plate

Provade lite mer med de nya plandbitarna från PaB väggarna, då de nu är rätt lättillgängliga. Blev ett microträd av det. Fick trixa lite för att alla bitarna skulle sitta säkert och tåla att skakas och vändas upp och ner. Tycker inte riktigt det håller måttet jämfört med andra microträd, men det är billigt så man kan lätt bygga skog av det, och även blanda det med andra träd för att få lite variation.


Full Plate

Lite större version :)

Trädkronan är byggd enbart av bitar från PaB (plus en travis brick). Fick lite väl rund form men känns ändå ok för en prototyp.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.