Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

robban

Citat från: Larry Lars skrivet 26 oktober 2010 kl. 19:15
Citat från: robban skrivet 26 oktober 2010 kl. 04:29
Men tjena, är du härifrån stan? eller värmland? eller i närheten av värmland?

Jodå! Jag bor i Karlstad.


Haha.. Har hafft din liemanen som bakgrundbild på datorn, vart överaskad först när det visade sig att du va svensk, och nu visar det sig att du bor tillochmed i samma stad..haha

Kaffe?
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

shutter

Pappa och jag bygger set 7197 Indiana Jones Last Crusade. Skurkarnas båt som pappa bygger är fortfarande WIP så därför får de stå på bron, skurkarna alltså.  ;)

Elsa Schneider kör båten medan Indiana Jones besvarar elden från Grail Guradian och Kazim.

Trevligt set med högt bygg- & lekvärde.
Fotograferat med kompaktkamera, handhållen, i ljuset från taklampan!

Skafte

Kul att se 7191, jag bygger på mitt bidrag till FBTB:s CubeDude-tävling, som är från ungefär tio minuter tidigare i filmen, när Indy och Elsa går ner i katakomberna under biblioteket.

Lite bilder finns här: http://www.flickr.com/photos/skaftepetter/sets/72157625233338072/, men jag har förbättrat en hel del idag!

Skrytsson

Citat från: shutter skrivet 26 oktober 2010 kl. 22:14
Pappa och jag bygger set 7197 Indiana Jones Last Crusade.

Jädrar vilket sammanträffande. Jag satt just också och avslutade Venice Canal Race  :P

Larry Lars

Idag var det kvällsarbete inför utställningen på Värmlands museum. Jag byggde från 9:00 till 21:00.
Pressvisning imorgon så dagen handlade om att få allt på rätt ställe och helt utan lösat liggande bitar och annat skräp. Saknas många byggnader, men vi har säckar med små gröna träd att ställa upp här och var.

Citat från: robban skrivet 26 oktober 2010 kl. 20:07
... vart överaskad först när det visade sig att du va svensk, och nu visar det sig att du bor tillochmed i samma stad..haha

Kaffe?

Dricker gärna kaffe någon dag. Det får vi fixa på något sätt.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

micke

Citat från: Larry Lars skrivet 27 oktober 2010 kl. 21:45
Idag var det kvällsarbete inför utställningen på Värmlands museum. Jag byggde från 9:00 till 21:00.
Pressvisning imorgon så dagen handlade om att få allt på rätt ställe och helt utan lösat liggande bitar och annat skräp. Saknas många byggnader, men vi har säckar med små gröna träd att ställa upp här och var.

Citat från: robban skrivet 26 oktober 2010 kl. 20:07
... vart överaskad först när det visade sig att du va svensk, och nu visar det sig att du bor tillochmed i samma stad..haha

Kaffe?

Dricker gärna kaffe någon dag. Det får vi fixa på något sätt.



Får du till lite bilder så är vi väldigt glada
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

shutter

Nu har pappat byggt färdigt sin båt till set 7197.

Själv har jag byggt min första SNOT, en prototyp till en hangar i SW. Nute Gunray och Onaconda Farr inspekterar bygget.


:P

Larry Lars

Citat från: micke skrivet 28 oktober 2010 kl. 04:03
Får du till lite bilder så är vi väldigt glada

Skall nog bli lite bilder så småningom. Just nu vill jag dock inte att min projektledare skall tro att jag tycker mej ha tid att fotografera. ;)
Kolla dagens Värmlandsnyheter på TV4 Play. I ett reportage där ser man mej placera en bil i en skog alldeles på slutet.

Var på muséet mellan 8:00 och 17:00. Har lagt "tiles" på torg och trottoarer, placerat ut gatlyktor och byggt lite på ett polishus. Det sista som hände innan jag gick hem var att jätte-leveransen från "Design by Me" dök upp.

Sitter nu hemma i min källare och sätter ihop Karlstads fina sopvärmeverk. ;) Retar mej mycket på att beskrivningen hela tiden är så himla ologisk. Extra retsamt med en bit här och en bit där när man ju själv vet att t.ex. skorstenen är väldigt hög.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!


AndersI

Min första prototyp till ett flipperspel. Mest för att prova om det är meningsfullt att fortsätta upp till en större storlek, Flipprarna fungerar utmärkt, poängräkning får man stå för själv :-)

Tobbe Arnesson

Citat från: AndersI skrivet 29 oktober 2010 kl. 20:34poängräkning får man stå för själv :-)

Hörru, du har faktiskt ett Mindstorms nu! ;)

Var det meningsfullt att fortsätta då? Kul projekt!
Blogg: Robotkampen

Pekblom

Citat från: AndersI skrivet 29 oktober 2010 kl. 20:34
Min första prototyp till ett flipperspel. Mest för att prova om det är meningsfullt att fortsätta upp till en större storlek, Flipprarna fungerar utmärkt, poängräkning får man stå för själv :-)


snyggt. jag saknar "gillar" knappen


Pekblom


Ras 74

Det var ju inte så mycket grejer som kunde hända. Verkade som om man skulle tröttna i längden.
Min favorit Mindstorm konstruktion är fortfarande denna CubeStormer.

Tillbaka till topic, hållt på med ett litet projekt som inte riktigt är klart.
Bilder kommer imorgon.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.