Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Pulsar LH88 Light Support Craft

Startat av o0ger, 16 april 2019 kl. 09:33

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

För att skydda den ömtåliga terraformade atmosfären på planeten Hera har man sedan länge förbjudit andra frakttransporter än de som går genom rymdhissen. Detta var också ett bra sätt att få stopp på smuggling och andra olagligheter. Det dröjde dock inte många år innan smugglarna upptäckte att Heras luftrum inte var så väl bevakat, och resurser saknades för att stoppa denna typen av handel. Därav beslutade man att utöka tullens befogenheter och resurser. Numera är Heras tull en styrka med tyngre beväpning och mer resurser än polisen.

En av tullens vanligaste hjälpmedel är Pulsar LH88 Light Support Craft. En liten, smidig och tungt beväpnad skyttel som de flesta smugglare gärna håller sig långt ifrån.


Pulsar LH88 Light Support Craft by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Detta är mitt bidrag till New Elementarys tävling Build & Fix som gick ut på att försöka bygga något kreativt med en eller flera 43979. Jag beställde sex stycken och började kombinera dem på olika sätt. I gillade formen jag fick genom att sätta ihop dem stud-mot-stud. Sen började jag bara trycka dit bitar på utsidan och detta blev resultatet. Det är två 43979 i varje motor och två st i cockpiten.


Pulsar LH88 Light Support Craft by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Jesperrydhog


Anders67

Snyggt skepp, men vilken märklig bit som det var att utgå ifrån. Personligen inte fan av stora bitar. Gillar hur du får till "stripes" i många av dina byggen. Den mörkröda mot den röda är nog ännu effektfullare än på fotona. Storyn var riktigt kul också.

o0ger

Citat från: Jesperrydhog skrivet 16 april 2019 kl. 17:35
Snyggt. :)

Tack! Förstår att du gillar färgen :)

Citat från: Anders67 skrivet 16 april 2019 kl. 19:16
Snyggt skepp, men vilken märklig bit som det var att utgå ifrån. Personligen inte fan av stora bitar. Gillar hur du får till "stripes" i många av dina byggen. Den mörkröda mot den röda är nog ännu effektfullare än på fotona. Storyn var riktigt kul också.

Tack! Ja, det var inte lätt. Anledningen till varför de valde just den biten var för att de fick kritik när de hade sagt i en recension att biten var helt oanvändbar. Jag gillar att försöka få till just stripes eftersom det kan binda ihop bygget. Kändes särskilt viktigt den här gången när skeppet blev så klumpigt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Teabox

Snyggt. Kan bara hålla med Anders67. Gillar cockpit rutan också :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.