Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

NielsG

Citat från: Merkurius skrivet 08 mars 2011 kl. 18:46
Jag väljer här att citera Dr Stig Helmer i Riget: (jag ber eventuella danska läsare om ursäkt)
"- Tack, ni svenska vakttorn. Med plutonium tvingar vi dansken på knä. Här: Danmark, utskitet av kalk och vatten. Och där: Sverige, hugget i granit. Danskjävlar. Danskjävlar!"

et af de bedste filmcitater nogensinde...  :)
og en fantastisk tv-serie

Merkurius

Hoppas du inte tog illa upp :-)
Vare sig av citatet eller bygget, vi har ju trots allt stängt ner det..
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

NielsG

absolut ikke. Gillade stærkt når han står der på taget af Rigshospitalet....
(og for dom som inte har set den, så er det en kort serie på 4 afsnit, der hedder "Riget" - ganske annarlunde kan man vel sige)

og fint bygge också forresten :)

de Gothia

satt ihop lite riddare till min nya moc. har inte hjärta att ta isär vargfolkets bonong än så jag fixar mest runt i legoskrubben! :)

Pekblom

Jag började bygga en skalenlig modell av vårt hus.
Efter lite lek i LDD får det bli skalan 1m=5 pluppar d.v.s. en grund på 8x11m=40x55pluppar.
Mina nya 1500 Medium Blue Brick ser ut att räcka till fasaden men inte alla bärande väggar :-(
Synd också att jg ser att jag inte gillar färgen nu.
Det skulle kanske vara bättre att bygga i LEGO-rött och måla om huset så det stämmer, men det kanske blir dyrt på ett annat konto?

mechamike

Citat från: Pekblom skrivet 09 mars 2011 kl. 03:42
Jag började bygga en skalenlig modell av vårt hus.
Efter lite lek i LDD får det bli skalan 1m=5 pluppar d.v.s. en grund på 8x11m=40x55pluppar.
Mina nya 1500 Medium Blue Brick ser ut att räcka till fasaden men inte alla bärande väggar :-(
Synd också att jg ser att jag inte gillar färgen nu.
Det skulle kanske vara bättre att bygga i LEGO-rött och måla om huset så det stämmer, men det kanske blir dyrt på ett annat konto?



Bygg det monokromt.. bygg allt i vitt som en arkitektmodell.. billigt och generiskt.. behöver du inte bekymra dig hur du än byter färg på det riktiga huset!
?

Wineyard


I brist på sömn och omdöme byggde jag om Indiana Jones bil från Shanghai Chase 7682.
Originalet till vänster, min till höger.

devva

Byggde ihop min Anakin's Y-wing Starfighter idag medans jag tittade på helgens NASCAR race :)

Erik

Byggde Battle of Alamut och en Snowspeeder. En bra kväll  :)

Håller med tidigare byggare om att Battle of Alamut är ett kul set men snart blir det partspack!

robban

#504
Det blev lite mer japanskt i dag.. inga bilder tyvärr.. men det damp ned lite Kimono girls serie4 i brevlådan och då blir man ju inspererad..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Skrytsson

Citat från: robban skrivet 09 mars 2011 kl. 16:23
men det damp ned lite Kimono girls serie4 i brevlådan och då blir man ju inspererad..

Vad var det för snäll brevbärare som gav dig det? Copmike?

robban

Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Skrytsson

7571: The Fight for the Dagger.



Var inte direkt ett planerat köp från början, men ett licensierat 400 kr-set till priset av ett Battle Pack kan man bara inte avstå ifrån.

Ett trevligt bygge, även om setet känns ganska öppet och "ofärdigt".

Pekblom

Citat från: Pekblom skrivet 09 mars 2011 kl. 03:42
Jag började bygga en skalenlig modell av vårt hus.
Hoppade tillbaka lite i processen och byggde undervåningen i modulex igen för att testa olika skalor. Modulex är väldigt svårt att bygga med man får ont i fingrarna.  :'(
Är det någon som testat bygga ett hus i skalan en plupp/dm d.v.s. 10plupp/meter?

robban

Det blev några träd.. Dom ska få lite fetare rötter när dom väl hamnar i dioramat..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.