Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

Citat från: insurrection skrivet 10 november 2011 kl. 23:01
Satte på allvar igång med basen/landskapet på vad jag som måste vara den största (till bitar) MOC jag någonsinn byggt (ska bli till CCCIX), vilket iofs inte säger jättemycket.
Ett gäng problem uppstod och några löstes, inget av dem känns helt hopplöst än dock.
Himmla roligt ändå det här att bygga lego  :D

inte sugen att vara med på eb då? de drar igång ett stort spektakel nu! :) vad jag vet så är det etzel o jag som är med. fast han har ju gått med i fel lag! :P

swestar

#1036
Mixtrat ihop en ny Brick 1x1, samtidigt som jag byggt lite andra småfigurer :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

#1037
Jag upptäckte av en slump att huvudet på strutsarna var lösa...

Stigge72

Igår fick en struts nytt huvud, så idag fick huvudet en ny struts...

Woodpicker

Bygger på ett vindkraftsbygge. Slipar på lite nya vagnar!
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

SuperMario


Woodpicker

Citat från: SuperMario skrivet 13 november 2011 kl. 15:32
@ Woodpicker:

Riktigt snyggt!!

Tack! Mycket kvar... Men det blir bra, hoppas Brixit har de Bitar jag saknar!
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

insurrection

Citat från: de Gothia skrivet 11 november 2011 kl. 11:25
Citat från: insurrection skrivet 10 november 2011 kl. 23:01
Satte på allvar igång med basen/landskapet på vad jag som måste vara den största (till bitar) MOC jag någonsinn byggt (ska bli till CCCIX), vilket iofs inte säger jättemycket.
Ett gäng problem uppstod och några löstes, inget av dem känns helt hopplöst än dock.
Himmla roligt ändå det här att bygga lego  :D

inte sugen att vara med på eb då? de drar igång ett stort spektakel nu! :) vad jag vet så är det etzel o jag som är med. fast han har ju gått med i fel lag! :P
Ah, hade missat det, hänger inte särskillt mycket på EB. Hinner inte läsa all text nu, men vad är det för tidsramar på den grejen? Eftersom jag inte har någon egen kamera känns det lite off att hoppa på en grej med flera kortare omgångar.
Å andra sidan känns de här 100 generiska dragon-torsorna från lugbulken som ganska potentiella Avalonier...

de Gothia

Citat från: insurrection skrivet 13 november 2011 kl. 18:18
Citat från: de Gothia skrivet 11 november 2011 kl. 11:25
Citat från: insurrection skrivet 10 november 2011 kl. 23:01
Satte på allvar igång med basen/landskapet på vad jag som måste vara den största (till bitar) MOC jag någonsinn byggt (ska bli till CCCIX), vilket iofs inte säger jättemycket.
Ett gäng problem uppstod och några löstes, inget av dem känns helt hopplöst än dock.
Himmla roligt ändå det här att bygga lego  :D

inte sugen att vara med på eb då? de drar igång ett stort spektakel nu! :) vad jag vet så är det etzel o jag som är med. fast han har ju gått med i fel lag! :P
Ah, hade missat det, hänger inte särskillt mycket på EB. Hinner inte läsa all text nu, men vad är det för tidsramar på den grejen? Eftersom jag inte har någon egen kamera känns det lite off att hoppa på en grej med flera kortare omgångar.
Å andra sidan känns de här 100 generiska dragon-torsorna från lugbulken som ganska potentiella Avalonier...

"4 guilds", du väljer den som passar dig bäst. du sätter ihop en egen gubbe och kanske en arme om du vill (o med 100 dragon torsos har du ju kommit en bit på vägen! ;)) just nu har man en månad på sig att färdigställa ett watchtower. basen får vara högst 32x32... klart du ska komma till avalonia! ;)

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Myko

Citat från: de Gothia skrivet 13 november 2011 kl. 19:55
"4 guilds", du väljer den som passar dig bäst. du sätter ihop en egen gubbe och kanske en arme om du vill (o med 100 dragon torsos har du ju kommit en bit på vägen! ;)) just nu har man en månad på sig att färdigställa ett watchtower. basen får vara högst 32x32... klart du ska komma till avalonia! ;)

Det ser onekligen rätt kul ut, funderar också på att gå med... :)

de Gothia

Citat från: Myko skrivet 14 november 2011 kl. 14:51
Citat från: de Gothia skrivet 13 november 2011 kl. 19:55
"4 guilds", du väljer den som passar dig bäst. du sätter ihop en egen gubbe och kanske en arme om du vill (o med 100 dragon torsos har du ju kommit en bit på vägen! ;)) just nu har man en månad på sig att färdigställa ett watchtower. basen får vara högst 32x32... klart du ska komma till avalonia! ;)

Det ser onekligen rätt kul ut, funderar också på att gå med... :)

det är klart myko!! :)

Ras 74

Citat från: stigge72 skrivet 12 november 2011 kl. 14:34Jag upptäckte av en slump att huvudet på strutsarna var lösa...

Citat från: stigge72 skrivet 13 november 2011 kl. 14:21Igår fick en struts nytt huvud, så idag fick huvudet en ny struts...

Riktigt roligt Stigge!!  ;D
Men snälla gör bild 1 MYCKET mindre är du snäll. Du borde veta bättre ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

42Hz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 08 november 2011 kl. 08:05
Det här byggde göt jag igår.  :)

Inspirerad av Tobbe:









Det vita på ytan är kondens efter att jag haft formen i frysen. :)
//Harri

de Gothia

hur är undersidan på chokladen? går det att bygga med dem?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.