Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] The Hills Tram

Startat av Anders67, 25 juni 2019 kl. 20:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Nu är mitt tåg klart till Klossfestivalen!
Ett tåg inspirerat av https://ideas.lego.com/projects/b0b4ae39-1c8c-4f31-ad9b-af7df3cabf6a och byggtekniskt lånat mycket från https://jkbrickworks.com/lego-light-rail-train

Ozp

Snyggt med bågarna under

Magnus den store

Instämmer om bågarna. Klockren NPU!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

BrickMe

Stämmer in i kören, då (ursäkta ;)) det var det första jag lade märke till. Tåget var så klart också snyggt :)

o0ger

Sjukt snyggt upphöjd räls! Jag undrar dock hur passagerarna går av och på tåget?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Citat från: o0ger skrivet 26 juni 2019 kl. 08:22
Sjukt snyggt upphöjd räls! Jag undrar dock hur passagerarna går av och på tåget?
Lego figs har transporterings förmågor 😜

fork

Riktigt snyggt, håller med om bågarna.

Boathill

Snyggt och kul idé!

Kanske att stolparna skall vara helt i bricks istället för fackverken i nedre delen?

Myko

Väldigt snyggt! Bågarna är magnifika!

Pekblom

Vad använde du för bitar till mellersta delen av stolpen? Så set bildas en längsgående rand på alla sidor.

Ozp

Citat från: Pekblom skrivet 26 juni 2019 kl. 15:09
Vad använde du för bitar till mellersta delen av stolpen? Så set bildas en längsgående rand på alla sidor.

Gissar på 90258

Pekblom


Anders67

Citat från: Boathill skrivet 26 juni 2019 kl. 13:29
Snyggt och kul idé!

Kanske att stolparna skall vara helt i bricks istället för fackverken i nedre delen?

Ja, har varit inne på det, det finns stolpar på en del anda ställen där nedre delen är solid. Men med fackverks biten så blir känslan luftigare.

andreaseldh

Citat från: Boathill skrivet 26 juni 2019 kl. 13:29
Snyggt och kul idé!

Kanske att stolparna skall vara helt i bricks istället för fackverken i nedre delen?

Stämmer så klart in i lovkören! Fast ur hållfasthetssynpunkt vore det mer logiskt att ha den solida delen nederst. Men om frågan är uppe för omröstning så föreslår jag fackverk hela vägen!

Pekblom

Funkar det bra med en motorvagn? Jason förordar ju två i sitt tåg.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.