Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Classus

Infinity Cube var ny för mig och jag gillar den skarpt!

jalex

Jag "bygger" på ett LEGO-dataspel som kan spelas i en webbläsare. Snart är det färdigt och det är programmerat i Javascript. Spelstilen påminner lite om klassiska retrospel som t ex Metroid till Nintendo 8-bit. Det är inget LEGO-byggande i spelet utan det är helt enkelt ett rymdäventyr i "Classic Space"-världen, och jag kallar spelet Classic Space Adventure. Jag kommer posta en tråd om spelet lite längre fram, men nedan är en skärmdump från spelet.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

BerraBZ

För tre och en halv veckor sedan har jag beställt ca 120 klossar från en säljare i Schweiz. Det var ett misstag, för paketet har nämligen nått landet för tre veckor sedan och sedan dess tuldeklareras paketet av PostNord. Jag är så förbannat att jag inte kan fortsätta med mitt projekt. Och pga tvungen abstinens påmindes jag att jag har fått ett gäng gamla motorer i en tidigare Bulk-leverans. Förtvivlan har i slutet blivit så pass stort att jag till och med började fundera över att bygga en GBC-modul. Tusan. Jag är väl tandläkare - jag borde väl vara smart nog att klara av det, eller?!? Här är resultatet efter idén, förbygget, finishing och Star-Wars-Colour-Management. Jag tycker det blev bra. Och om ni vill så tar jag med den till nästa GBC-CB. Jag har fler motorer och en hel hög med Teknik-delar. Jag tror att beroendet kan stillas under tiden med fler GBC-moduler tills leveransen från Schweiz kommer fram.

Godtfred

Jag vet någon som kommer att få snurra nästa helg...

swestar

Några klossar på en Starfighter blev det idag.  8)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Citat från: swestar skrivet 28 april 2018 kl. 17:32
Några klossar på en Starfighter blev det idag.  8)
Hjälp! Då blir det hårdare konkurrens i tävlingen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Jag gjorde något som jag inte trodde att jag någonsin skulle göra idag. Jag ställde klockan och gick upp två timmar före resten av familjen för att få byggtid. Måste få min starfighter klar och fotad innan tisdag, för sen åker jag på semester.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Citat från: o0ger skrivet 05 maj 2018 kl. 09:29
Jag gjorde något som jag inte trodde att jag någonsin skulle göra idag. Jag ställde klockan och gick upp två timmar före resten av familjen för att få byggtid. Måste få min starfighter klar och fotad innan tisdag, för sen åker jag på semester.
Ställde inte klockan, men klev upp tidigt så det blev ett par timmar egentid/byggtid här också innan resterande familjemedlemmar slagit upp ögonen.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh

Ytterligare en MOD av , denna gång i LDD.


swestar

Citat från: swestar skrivet 28 april 2018 kl. 17:32
Några klossar på en Starfighter blev det idag.  8)
Ett stativ till skeppet  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

drdoddo


o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Byggt en Brickheadz-version av min katt!

swestar

Schackpjäser baserade på Lanier Graham design.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

drdoddo

Renoverar och uppdaterar mina mars 2050 fordon

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.