Författare Ämne: Utlottning av Lego på sociala medier/ samlingstråd.  (läst 885 gånger)

Utloggad mechamike

• Ordförande
  • Styrelsen
  • *
  • Antal inlägg: 4 881
    • Brickshelf Mapp
Utlottning av Lego på sociala medier/ samlingstråd.
« skrivet: 13 januari, 2011 Kl:11.08 »
I den här tråden samlar alla tips om utlottningar av Lego på bloggar/facebook,Google+ och andra sociala medier.
« Senast ändrad: 11 november, 2012 Kl:08.08 av mechamike »
.

Utloggad angelica

• Antal inlägg: 5
Utlottning av Lego på blogg.
« Svar #1 skrivet: 13 oktober, 2012 Kl:16.20 »
Tävla om stort paket med Lego värde på ca 1199 sek

http://tvattlapp.blogspot.se/2012/10/tavla-om-ett-stor-paket-med-lego-friends.html

pågår till 29 oktober 2012
« Senast ändrad: 15 oktober, 2012 Kl:09.14 av mechamike »

Utloggad Carl T

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Antal inlägg: 1 172
SV: Utlottning av Lego på blogg.
« Svar #2 skrivet: 28 oktober, 2012 Kl:17.09 »
Det var ett annorlunda upplägg mot vad jag är van vid. Av ren nyfikenhet: Är det reklamintäkter från bloggen som finansierar tävlingen, eller kommer varorna som du lottar ut via något företag eller hur fungerar det?
Jag har diverse minifigs från LoTR, HP och PoP till salu.

Utloggad angelica

« Svar #3 skrivet: 28 oktober, 2012 Kl:17.41 »
Det är oftast PR firmor eller företagen själva som står för varorna i den här typen av tävlingar. Jag som samarbetare hjälper bara dom att nå ut med tävlingen till deras målgrupp.

Utloggad mechamike

• Ordförande
  • Styrelsen
  • *
    • Brickshelf Mapp
« Svar #4 skrivet: 30 oktober, 2012 Kl:11.00 »
Det är oftast PR firmor eller företagen själva som står för varorna i den här typen av tävlingar. Jag som samarbetare hjälper bara dom att nå ut med tävlingen till deras målgrupp.

Jag förmodar att du hjälper lego att dra in besökare på deras hemsida? Inte nå ut med tävlingen (Som nu dessutom är avslutad) Jag har svårt att se varför Lego vill nå ut till en målgrupp med en tävling som delvis går ut på att gilla en blogg på blogloving  ;) Så mycket till tävling är det ju ärligt talat inte.

Citera
För att tävla ska du:
1, Lämna en kommentar här eller till min mail adress: angelasdream@hotmail.com där du talar om att du är med och tävlar
2, Lämna ditt namn & mailadress (fältet ovanför meddelande fältet räknas inte).
3, Gå in och kika på deras hemsida som är fylld med roliga saker för barnen: http://friends.lego.com/sv-se/Default.aspx och berätta hur många webbspel dom har för de yngre barnen
För en extra vinstchans:
1, Gör det ovan och sedan;
2, lägg till mig på bloglovin meddela mig vilket nummer du blev eller om du redan följer mig så gilla inlägget på bloglovin och meddela mig vilket nummer du blev där.

Sen tvivlar jag lite på att Lego ser ett forum för vuxna legobyggare som deras målgrupp för Friendsset.
Jag kan förstå att man väljer att lägga en "tävling" hos dig. Dina besökare "Mammor som bloggar (eller inte bloggar) och som läser andra mammors bloggar är nog säkert en bra målgrupp för Friends.
Men här inne predikar man nog mest för redan frälsta. Men vi kan ju alltid hoppas att någon Swebrickare knep priset.
.

Utloggad angelica

« Svar #5 skrivet: 03 november, 2012 Kl:07.58 »
Ja själva uppläget står ju jag för eftersom det är min blogg och jag är den som skapat den och skriver där. Företaget väljer blogg efter vad som passar deras målgrupp. Detta är ett mycket vanligt upplägg på bloggtävlingar och de flesta företag/PR firmor jobbar precis på det viset. Företaget får ut ngt och bloggaren får ut ngt den också.

Inget konstigt alls med tävlingen så tvivla eller ifrågasätta behöver du inte alls göra.

Jag skulle nog vilja påstå att det finns mängder med jätte fina bitar med nya härliga färger i denna Lego serie som enligt min åsikt passar ypperligt för även oss vuxna. Man ska ju tänka utanför ramen som man gladeligen säger idag och med detta Lego är det exakt det man kan göra för att skapa många nya kreativa byggen.

Utloggad lindyhep

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Antal inlägg: 1 245
« Svar #6 skrivet: 03 november, 2012 Kl:08.11 »
Grattis till vinsten bjomark!

Utloggad bjomark77

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Antal inlägg: 159
    • Min Brick Butik
« Svar #7 skrivet: 03 november, 2012 Kl:12.22 »
Grattis till vinsten bjomark!

Tackar.
Alltid kul att vinna saker.  ;)

Utloggad stigge72

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Antal inlägg: 3 417
    • Min Flickr
« Svar #8 skrivet: 03 november, 2012 Kl:17.12 »
Grattis Bjomark!

Alltid kul att vinna saker.  ;)
Jag håller med, speciellt när man vinner lego. ;)

Utloggad angelica

« Svar #9 skrivet: 10 november, 2012 Kl:22.20 »
http://tvattlapp.blogspot.se/2012/11/lego-duplo-big-zoo-tavling.html

Jag är medveten om att ni som är här är vuxna Lego byggare men vill i alla fall tipsa om en ny tävling med Duplo Lego. Finns kanske dom som har barn eller så kanske det kan bli en bra julklapp till ngn annans knodd ;D

LEGO tävling
Nu tävlar tvattlapp.blogspot.com ut det senaste LEGO DUPLO Big Zoo. En stor fin djurpark (värde 1099 sek) som innehåller tolv LEGO DUPLO djur: sjölejon, panda, björn, elefant, giraff, leopard, lejon, lejon unge, apa, pingvin och två vita tigrar. Innehåller även fyra DUPLO figurer: två djurskötare, en kvinna och ett barn. En jeep med flak (23cm lång), en högaffel, zoo entren, stängsel, pingvinernas lekplats med en rutschkana ingår också.

http://tvattlapp.blogspot.se/2012/11/lego-duplo-big-zoo-tavling.html

Utloggad mechamike

• Ordförande
  • Styrelsen
  • *
    • Brickshelf Mapp
SV: Utlottning av Lego på sociala medier/ samlingstråd.
« Svar #10 skrivet: 11 november, 2012 Kl:08.10 »
Sammanfogat/och ändrat rubrik.
Mvh Swebrick Moderator Team
.

Utloggad angelica

SV: Utlottning av Lego på sociala medier/ samlingstråd.
« Svar #11 skrivet: 15 november, 2012 Kl:07.03 »
http://www.tvattlapp.blogspot.se/2012/11/tavling-lego-star-wars-adventskalender.html

Tävla och få chansen att vinna en galaktisk start på julen med LEGO® Star Wars™ adventskalender!

Den här fina adventskalendern innehåller 24 presenter, däribland klassiska rymdskepp, minifigurer samt tillbehör och är en perfekt gåva till både Star Wars och LEGO fans i alla åldrar!

http://www.tvattlapp.blogspot.se/2012/11/tavling-lego-star-wars-adventskalender.html