Legobutiken Lucas & Ludvig (tidigare Stor & Liten) presenterar sig

Startat av Lucas och Ludvig, 20 Augusti 2010 kl. 11:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Lucas och Ludvig

Hej alla på forumet,

Jag tänkte bara presentera mig och min fru som har startat legobutiken Stor & Liten. Vi säljer legos fulla sortiment som finns att köpa i sverige, och vi ligger mellan 20-30% under Rek pris. (dyrare satser har högre rabattsats).
Vi finns i Södertälje för den som önskar komma att hämta sina produkter, annars så så skickar vi.

Har ni några frågor går det bra att höra av sig till info@lucas-ludvig.se.

Bästa Lego hälsningar

/ Ann-Charlotte och Fredrik

www.lucas-ludvig.se

PS. om admin tycker att detta är reklam så har jag full förståelse om inlägget tas bort
Lucas & Ludvig har fullt sortiment av lego till ca 25% lägre priser jmf med butik. Välkommen att besöka www.lucas-ludvig.se

Skrytsson

Nice! Kanske kommer förbi någongång om jag är ute och åker pendeltåg. Annars blir det nog i sådana fall beställning över 1500 så att det blir fraktfritt =)

Två frågor:
1) Ni har inte minifigurer serie 2? Och ni säljer inte heller serie 1 i lådform?
2) "Stor & Liten" för tankarna tillbaka till min barndom när leksakskedjan med samma namn fanns (innan de blev uppköpta av BR  >:( ) Är det av nostalgiskäl ni har valt er butiks namn?

Teabox

Kul att ni presentera er. Glöm inte bort att göra ett inlägg om ni bestämmer er för att rea ut ett set eller två :P

Lucas och Ludvig

Citat från: Skrytsson skrivet 20 Augusti 2010 kl. 12:05
Nice! Kanske kommer förbi någongång om jag är ute och åker pendeltåg. Annars blir det nog i sådana fall beställning över 1500 så att det blir fraktfritt =)

Två frågor:
1) Ni har inte minifigurer serie 2? Och ni säljer inte heller serie 1 i lådform?
2) "Stor & Liten" för tankarna tillbaka till min barndom när leksakskedjan med samma namn fanns (innan de blev uppköpta av BR  >:( ) Är det av nostalgiskäl ni har valt er butiks namn?

Du är välkommen!

1) Vi i har samlarfigurerna serie 2, Vi hara bara inte fått ut dem på sidan ännu. Vi har även grävmaskinen samt alla andra nyheter som kom i augusti.
Vi jobbar för fullt nu med att få ut dem på sidan. (det är lite pyssel med alla bilder etc). Under nästa vecka så ska de finnas att beställa.
Lådform får vi fundera på. Kanske...

2) Namnet är nostalgiskt även för oss. Vi tyckte att det passade bra på en legobutik, då lego passar och intresserar både stora och små.

Mvh Fredrik
Lucas & Ludvig har fullt sortiment av lego till ca 25% lägre priser jmf med butik. Välkommen att besöka www.lucas-ludvig.se

Lucas och Ludvig

Citat från: teabox skrivet 20 Augusti 2010 kl. 12:36
Kul att ni presentera er. Glöm inte bort att göra ett inlägg om ni bestämmer er för att rea ut ett set eller två :P

Tack!  Det ska vi absolut göra om det är OK för forumet.  Mvh Fredrik

Mirandir

Citat från: Stor och Liten skrivet 20 Augusti 2010 kl. 13:06
Tack!  Det ska vi absolut göra om det är OK för forumet.  Mvh Fredrik

Nu är jag ju inte admin här, men jag tror inte att det skall vara några problem.

BTW en liten "buggrapport" under Atlantis har ni en "Testartikel" för 3 kr. Antar att det är någon kvarleva efter en testkörning av systemet.
Legobloggen: http://legobloggen.com

devva

Kul med mer nya butiker, välkomna! :)

En liten "bugg" till, på mest populära så heter 8097 Slave I istället Slave L :)

sweMezza

Sirre

Kul att ni kommer hit och presenterar er!

Jag har redan stött på er butik när jag jämförde priser på Prisjakt och såg att ni låg väldigt bra till. Har ännu inte lagt en beställning då ni var relativt nya, men nu känns det definitivt mer lockande. :)

Och som det nämnts, säg gärna till här när/om ni rear ut någon modell! ;D

Fråga: Jag förmodar att ni bara har tillgång till Legos nuvarande sortiment och inga nyss utgångna modeller?
(Konstigt formulerad fråga. :D)

micke

Välkomna och lycka till!
Kommer ni försöka att få till att ha Legos exklusiva set också?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Stigge72

Trevligt med en billig legoaffär närmare Stockholm. :)

Ska försöka få till en resa längst ut på pendeltågslinjen någon gång.
Hur ligger ni förresten i förhållande till t ex pendeltågsstationen?

Lucas och Ludvig

Citat från: Mirandir skrivet 20 Augusti 2010 kl. 13:20
Citat från: Stor och Liten skrivet 20 Augusti 2010 kl. 13:06
Tack!  Det ska vi absolut göra om det är OK för forumet.  Mvh Fredrik

Nu är jag ju inte admin här, men jag tror inte att det skall vara några problem.

BTW en liten "buggrapport" under Atlantis har ni en "Testartikel" för 3 kr. Antar att det är någon kvarleva efter en testkörning av systemet.

Helt rätt. Den är nu borttagen. tack för tipset!  Mvh Fredrik

Lucas och Ludvig

Citat från: devva skrivet 20 Augusti 2010 kl. 16:22
Kul med mer nya butiker, välkomna! :)

En liten "bugg" till, på mest populära så heter 8097 Slave I istället Slave L :)

Tack!  Buggen fixad. Nu står det Slave I

Lucas och Ludvig

Citat från: Sirre skrivet 20 Augusti 2010 kl. 18:27
Kul att ni kommer hit och presenterar er!

Jag har redan stött på er butik när jag jämförde priser på Prisjakt och såg att ni låg väldigt bra till. Har ännu inte lagt en beställning då ni var relativt nya, men nu känns det definitivt mer lockande. :)

Och som det nämnts, säg gärna till här när/om ni rear ut någon modell! ;D

Fråga: Jag förmodar att ni bara har tillgång till Legos nuvarande sortiment och inga nyss utgångna modeller?
(Konstigt formulerad fråga. :D)

Du gissar rätt. Vi köper som alla andra legobutiker in från generalagenten Lego Sverige AB. Det som går att köpa köper vi, för att kunna erbjuda alla produkter. När en produkt slutas tillverka blir den utgången och går ej längre att beställa. Då vi startade att bygga upp butiken under våren 2010 fick vi tag på några produkter som gick ut under vintern 2009-2010, det är allt.

Till Micke:  Vi har frågat och undersökt hur man kan köpa in de exklusiva seten. Vi vill, men det verkar inte gå.
De exklusiva seten säljs ej av Lego Sverige, utan endast direkt på S@H är det svaret vi fått.
Om jag inte har fel så har jag för mig att jag läst att de finns i någon butik i tyskland samt i england?
Om någon vet mer om detta så är vi intresserade av att köpa in dessa.

Till Stigge72: Bil är att föredra då vi ligger ca 10-12km från stationen. Ibland så tar jag med mig leveranser upp till Sthlm om jag passerar kunden inom rimligt avstånd, och överlämnar vid en överrenskommen plats.

//Mvh Fredrik

Skrytsson

Citat från: Stor och Liten skrivet 21 Augusti 2010 kl. 07:50
Ibland så tar jag med mig leveranser upp till Sthlm om jag passerar kunden inom rimligt avstånd, och överlämnar vid en överrenskommen plats.

//Mvh Fredrik

Är det när du "ändå ska" till Sthlm eller vid vilka tillfällen går du med på ett sådant "generöst" arrangemang?