Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Racer Sport

Startat av Jesperrydhog, 21 februari 2016 kl. 15:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Händer i bland att man också tittar på motorsport på tv med. :) :D

Jesperrydhog

Det blev inte så mycket på detta. :)

o0ger

De två översta bilarna är väl officiella set? Har du moddat dem? Isåfall behöver du nog skriva det för jag tycker de ser ut exakt som originalmodellerna. Om det är de officiella seten så hör de hemma i en annan tråd. Det finns en tråd som heter "Vad byggde du med Lego idag (officiella set)".

När det gäller den understa bilden så vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Vill du ha konstruktiv kritik? Idéer på förbättringar? Du bör isåfall skriva det när du presenterar din MOC. Det är över huvud taget bra om du skriver en liten förklaring om dina byggen. Hur tänkte du när du byggde? Hade du en förlaga? Eftersom de två översta bilarna är legos egna officiella set så tror man ju gärna att den understa också är det.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andli

kommer den gula ifrån :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Jesperrydhog

Lite för ändring på den översta bilden. Den har ledare start lampor på taket.
Det menar att  leder alla bilar till start och mål linjen. om ser på den.
Annars är det ingen ändring på dom. 

o0ger

Ja, okej. Isåfall (tycker jag) att detta är en s.k. MOD.

Jag tror att det inte blir så mycket kommentarer för att det är otydligt om det är en MOD eller en MOC eller ett officiellt set.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Jesperrydhog skrivet 11 april 2016 kl. 12:53
Annars är det ingen ändring på dom.
Den här delen av forumet heter "Egna byggen / MOC:s". Tanken är alltså att man ska designa egna byggen och lägga upp dem här. Inte officiella set som LEGO designat. Det finns en annan forumdel som heter officiella set. Där kan man lägga sånt. Eller i tråden som jag nämnde ovan.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.