Alternativbygge tävling 2016 - deadline 2016-03-27

Startat av Anders67, 13 februari 2016 kl. 18:14

Föregående ämne - Nästa ämne

jennie

Kan man använda valfritt antal bitar eller är det ett tvång att använda alla bitar?

Anders67

Citat från: jennie skrivet 29 februari 2016 kl. 20:01
Kan man använda valfritt antal bitar eller är det ett tvång att använda alla bitar?
valfritt antal bitar från settet, det är inget fel med få bitar, kan vara nog så inspirerande!

Anders67

Spring ner till er lokala legobutik och köp ett eller två set och posta ett bidrag. Jag vill se många bidrag.

Peter S

Klass 1
Grymmaste sneakern!

Peter S

#19
Klass 1
Parhus

Peter S

Citat från: Anders67 skrivet 13 februari 2016 kl. 18:14

Nu vill jag se massor av fina bidrag!
Jag vågar inte lova något, men ev. så kanske jag gör en bygginstruktion på de byggen som ni gillar mest (ev en omröstning med andra ord)

Lika bra att inte lova något. När jag har byggt klart river jag för att komma på något nytt. Det går inte att komma ihåg hur det är gjort. Med en sån här blandning bitar blir det mycket lapptäcken...

humlan

Mitt bidrag i klass 1:

Det blev en Vic Viper....  8)

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

erik1107

#22
Mitt bidrag är i klass 1.
En robot-helikopter.


byStfn


eon

#24
Klass 1: Wall-E och Eva på äventyr

Någonstans på okänd ort har de hamnat efter att filmen slutade. Kanske är det ett flygfält från andra världskriget, kanske i en annan galax...




Emma

Kategori 2:

Mitt i staden har några kreativa människor byggt en parkour-park. Medan jag byggde trodde jag att jag höll på att bygga en skate-park. Men när jag var klar insåg jag att det inte går att skata på alla dessa studs som jag inte hade tiles nog att täcka med. Bygget började med att jag ville bygga en rail,ett trappräcke att glida med brädan på. Jumperplatesen blev bra till trapp, men det blev för klumpigt med räcket, så det fick bli en trapp utan räcken. (Till vänster). Räcket hamnade istället längst till höger.

Emma

Klass 2:

Detta hade jag tänkt publicera som klass 1, innan jag insåg att jag använt bitar från båda askarna.... Så det får bli ytterligare ett bidrag i klass 2. Ett litet sådant.

En trailer-dragbil.

Skafte

Mitt bidrag till klass 1: En bottenlevande koffertfisk som tänker sörpla i sig en clownfisk till fredagsmys...






shutter

#28
Klass 1.
Svävaren!

goran

#29
klass I
Utforskaren!

Utforskar Mars med detta obemannade fordon.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.