Ullared, billigt lego (Samlingstråd)

Startat av cesaer, 12 Augusti 2010 kl. 15:48

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Var på Gekås idag och de hade väl inget speciellt förutom POTC.
captains cabin 99:-
ilsa muerta/ aqua vida 219:-
Mill 449
London escape 499:-
stora skeppet 899:-

Köpte lite figurpåsar bara (frugan var med så vågade inte impulsköpa något annat) Serie 3 och 4 fanns. 18:- st
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

mordatre

Superpack 3in1. Wampacave, Echobase och hoth rebel pack

399:- kändes som ett bra pris så det blev ett impulsköp. De hade sommarens SW-nyheter också till bra priser.

Ras 74

Jag köpte densamma! Har inte kollat vad priset skulle bli om man köpte seten separat för fullpris.
Men hur som helst så är det inte ett så vanligt set.

Jag hade hoppats säga hej till dig Mordatre, men jag tror jag vet vem du var, men var inte säker.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mordatre

Citat från: Ras 74 skrivet 18 Juni 2011 kl. 19:58
Jag köpte densamma! Har inte kollat vad priset skulle bli om man köpte seten separat för fullpris.
Men hur som helst så är det inte ett så vanligt set.

Jag hade hoppats säga hej till dig Mordatre, men jag tror jag vet vem du var, men var inte säker.

1100 hade det kostat till normalpris, så det var onekligen ett bra pris. Nöp också ett för 39:-. Kan vara bra som present till något barnkalas.   
Ingen fara Ras, håller Legointresset i sig så kommer det fler tillfällen att hälsa.  :)

Ras 74

Jag misstänker vem du var, men jag är inte säker som sagt.
Det hoppas jag innerligt att det gör.
Man skulle alltså köpt alla 66366 de hade...
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mordatre

Citat från: Ras 74 skrivet 23 Juni 2011 kl. 08:46
Jag misstänker vem du var, men jag är inte säker som sagt.
Det hoppas jag innerligt att det gör.
Man skulle alltså köpt alla 66366 de hade...

Det är jag till vänster på första bilden, med svart t-shirt och glasögon, hållandes en SonyEricsson.  :)

Teabox

Enligt sambon som var på Gekås idag så har de gjort LEGO avdelningen större. Hon var där senast när LEGO modellen presenterades. Bland hyllorna såg hon alla Ninjago, HP and PotC seten, men inga Kingdoms set.

Utöver priset på (som hon köpte till mig) kollade hon inga priser. Den kostade 149 kr.

Record

Någon som har koll på utbudet på Gekås, min sambo skall dit i slutet av månaden,

Har dom nya kingdom seten? Poc har dom väll, nån som vet priser?
Friskt satsat, hälften vunnet..

Akki

Citat från: Record skrivet 15 September 2011 kl. 18:22
Någon som har koll på utbudet på Gekås, min sambo skall dit i slutet av månaden,

Ska dit i morgon. Kan kolla om de har Kingdom seten. Tror priserna är lite över eller samma som Hiko.se

Record

Citat från: Akki skrivet 15 September 2011 kl. 21:50
Citat från: Record skrivet 15 September 2011 kl. 18:22

Ska dit i morgon. Kan kolla om de har Kingdom seten. Tror priserna är lite över eller samma som Hiko.se
Såg du till nått lego..

Jesperallen

Var på Ullared idag, hade med mig tre hysteriska små grabbar så det blev i expressfart förbi LEGO-hyllorna. De hade en del Kingdoms, stora borgen för 749 och Village "vad den nu heter" för 549. Fängelset fanns också för 179 tror jag. Smithen kostade 80 eller 90 spänn.

Record

Citat från: Jesperallen skrivet 26 September 2011 kl. 22:46
Var på Ullared idag, hade med mig tre hysteriska små grabbar så det blev i expressfart förbi LEGO-hyllorna. De hade en del Kingdoms, stora borgen för 749 och Village "vad den nu heter" för 549. Fängelset fanns också för 179 tror jag. Smithen kostade 80 eller 90 spänn.

Okej, dä låter bra.

Vet du eller någon, om dom har Unimogen, och vad dom tar för den?

mordatre

Åkte förbi en sväng idag. Adventskalendrarna fanns det gott om. Röda passagerartåget  för 999:-, SW hothbattlepacken kostade 79.95:-/st och sedan reade de Magma Mech och Zurg för 99:-.  De hade ganska mycket Lego inne men det blev bara ett SW battlepack då min fru stoppade ner massa annat i vagnen så jag fick dämpa kostnaden med att inte köpa så mycket Lego.   ::)

Såg Legokartonger i mångas kundvagnar, mest Starwars och Ninjago. Kom att tänka på tråden om att barn till Afol´s blir bortskämda med Lego då det verkade vara många barn som får bra mycket mer Lego i julklapp än mina barn.

micke

Citat från: mordatre skrivet 07 November 2011 kl. 03:21

Åkte förbi en sväng idag. Adventskalendrarna fanns det gott om. Röda passagerartåget  för 999:-, SW hothbattlepacken kostade 79.95:-/st och sedan reade de Magma Mech och Zurg för 99:-.  De hade ganska mycket Lego inne men det blev bara ett SW battlepack då min fru stoppade ner massa annat i vagnen så jag fick dämpa kostnaden med att inte köpa så mycket Lego.   ::)

Såg Legokartonger i mångas kundvagnar, mest Starwars och Ninjago. Kom att tänka på tråden om att barn till Afol´s blir bortskämda med Lego då det verkade vara många barn som får bra mycket mer Lego i julklapp än mina barn.

Kan bara instämma i det som Mordatre skriver, just hemkommen därifrån. Fanns gott om Lego till bra priser så en del inköp blev det även om det inte var planerat.
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Teabox

Då har man varit på Gekås igen. Denna gången hade jag tid att skriva upp några priser :)

Extra billiga
399 kr
249 kr
249 kr
99 kr

"Vanliga" priser
90 kr
90 kr
109 kr
109 kr
139 kr
149 kr