Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Hus i Oleon

Startat av Gideon, 01 februari 2016 kl. 16:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Min sigfig Gideon Saulse de Bothnia har köpt ett litet hus i en av Oleons äldsta kolonier, staden Breshaun på ön LeBellan. På fasaden mot gatan har han satt upp sitt familjevapen.





Byggt för Brethren of the Brick Seas på Eurobricks. Bygget började som ett experiment med att jag ville testa att bygga ett tak med tiles i dark orange och medium dark flesh från förra bulken.
Upplagt som fribygge i BotBS men jag kommer också använda det som mitt första bidrag till det "economic game system" (EGS) som de startat nu, dvs jag kommer få betala några slantar i spelet men kommer å andra sidan löpande få inkomster från det (så länge ingen annan erövrar den kolonin ;) )

Efter en rätt produktiv januari är jag nu i exil från mina bitar i någon vecka till, men sen ser jag fram emot att börja packa för Halmstad! Denna följer dock inte med av två skäl, dels för att jag inte anmälde det i tid och del för att det bara är presentabelt från två sidor...

o0ger

Wow, så vackert! Jag gillar särskilt husets tak, med dark orange och medium flesh och såklart väggen där putsen har lossnat. Supersnyggt!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Citat från: o0ger skrivet 01 februari 2016 kl. 16:45
Wow, så vackert! Jag gillar särskilt husets tak, med dark orange och medium flesh och såklart väggen där putsen har lossnat. Supersnyggt!
Tack! Det där med en half-studs förskjutning i väggen har jag för mig att jag såg i Aetheria-tråden...?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Gideon skrivet 01 februari 2016 kl. 16:47
Citat från: o0ger skrivet 01 februari 2016 kl. 16:45
Wow, så vackert! Jag gillar särskilt husets tak, med dark orange och medium flesh och såklart väggen där putsen har lossnat. Supersnyggt!
Tack! Det där med en half-studs förskjutning i väggen har jag för mig att jag såg i Aetheria-tråden...?

Snyggt! Måste testa att förskjuta några väggar framöver. Visst sitter masonry-bitarna på jumpers? De runda 2x2-tilsen ger fin struktur.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Sockerbit

Oj vad snyggt med förskjutningen och taket var också gjort på ett snyggt och fiffigt sätt.

Kwagge

Dörren var riktigt najs med!


Magnus den store

Fint bygge. Du har inte bara halvstuds förskjutningar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Och en silvergroda som dörrtrycke!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

footos

Snyggt. Sitter här och trixar med tiles i samma färger till mitt tak. Kul att se att det blev bra.

mordatre

Riktigt läckert. Jag får bricklinka mer jumperplates.  Nivån på Swebrickbyggen börjar bli alldeles för hög. Kan någon vara snäll och posta några riktigt kassa byggen så man får upp självkänslan?   ;D
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Gideon

Tack för kommentarerna!

En liten bonus, hade visst tagit en bild med telefonen på min foto-setup också :)

Det gråa kortet på bordet användes i en separat bild för att kunna kalibrera vitbalansen i efterhand. Använder teleobjektivet för att få byggets vertikala linjer lite mindre lutande ut åt sidorna, som det ju blir om man står närmare med kameran.

Illuwatar

Riktigt snyggt - gillar speciellt hur du fick till skadorna på väggen.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

dalle

Citat från: Gideon skrivet 02 februari 2016 kl. 08:19
Tack för kommentarerna!

En liten bonus, hade visst tagit en bild med telefonen på min foto-setup också :)

Det gråa kortet på bordet användes i en separat bild för att kunna kalibrera vitbalansen i efterhand. Använder teleobjektivet för att få byggets vertikala linjer lite mindre lutande ut åt sidorna, som det ju blir om man står närmare med kameran.

Fint bygge. Gillar detaljerna som nämnts ovan.
Får dock mer Mamma Mia vibbar än piratkänsla.  ;)
Sen tycker jag du ska kosta på dig ett riktigt fotobord.

byStfn


Gideon

Citat från: dalle skrivet 02 februari 2016 kl. 09:08
Fint bygge. Gillar detaljerna som nämnts ovan.
Får dock mer Mamma Mia vibbar än piratkänsla.  ;)
Sen tycker jag du ska kosta på dig ett riktigt fotobord.
Tanken var att det ska se sydeuropeiskt ut (Oleon är typ Frankrike/Italien) snarare än från ett piratnäste så det är nog i sin ordning :)
Ett fotobord hade inte varit dumt, men just nu funkar den här uppställningen fint eftersom den går att förvara i en trave på typ 1x1 dm och kostade bara 200 kr ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.