Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[REC]42036 Street Motorcycle

Startat av pehter aka ibbe, 13 November 2015 kl. 21:47

Föregående ämne - Nästa ämne

pehter aka ibbe

Setnr:
Bitantal: 374
Lanserad: Q1 2015
Nivå: Lätt
Pris: 399 kr (Lego)

är den senaste i en lång rad motorcykelmodeller sedan 70-talet. Den här modellen efterliknar en sporthoj med enkeldämpare bak och en V4 som drivs med kedja från bakhjulet.Asken innehåller omärkta påsar och instruktionsbok.

Det som gör att denna sticker ut mot tidigare modeller är den härliga babyblå färgen, finns både paneler och en del beams med den nya färgen.

Nog för att jag brukar hoppa över en del instruktionssteg när jag bygger men här bliv jag lite konfunderad när jag skulle sätta dit en bit som redan var monterad.

Bygget börjar med att få ihop en enkel ram där baksving, motor och framgaffel monteras. Sedan monteras paneler som man får pilla dit klistermärken på.

Jämfört med den 20 år gamla så har den vuxit. Båda motorcyklarna lyckas med att fånga designen för respektive årtionde.
En miss är att kugg och kedja löper utanför svingen, på vilken motorcykel är det så?

Snett framifrån ser den rätt ut men den bakre delen känns lite oavslutat. Fotpinnar, ett lite maffigare avgassystem och en avslutande bakre kåpor så skulle den varit klockren.
Om man bortser från dom misstagen så är det ett trevligt och prisvärt set som helt klart är värt att köpa.

( Stödet är inte orginal men jag tyckte att det var mer passande med den typen av stöd )
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

mordatre

Trevligt med fler recensioner på forat. Håller med om det ofärdiga bakpartiet, för 400kr borde man få en snyggare rumpa. Som jag sagt innan gillar jag inte alls färgschemat på denna, men modellen är ändå trevlig så jag har en till på väg hem från Lego.  :)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

andreaseldh

Mycket trevlig recension! Blir nog att jag köper modellen, trots att jag borde lägga budgeten på min pågående GBC.