o0gers Helgutmaning

Startat av o0ger, 13 November 2015 kl. 09:40

Föregående ämne - Nästa ämne

janho

Usch. Ingen ursäkt för mig: jag tror att jag måste faktiskt ha den biten någonstans.

Tack för lektionen :-)

Magnus den store

Grym lösning. Den biten (15071) behöver jag inhandla i mängder.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 14 Mars 2016 kl. 11:31
Grym lösning. Den biten (15071) behöver jag inhandla i mängder.
Nu blir jag nyfiken!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Nej, nej, finns inget att bli nyfiken på. Har ingen plan eller idé. Ser bara en bit som jag saknar i mitt snot-bibliotek och sen jag började bygga med olika typer av förskjutningar har jag insett att jumpers och snot-bitar behövs i hundratal.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

När jag öppnade o0gers lösningsfil startade LDD en uppdatering. Jag vet inte om det var nu som den saknade biten tillkom, men visst väcker det frågor! Jag har alltid trott att uppdateringar alltid gick igång automatiskt när de släpptes, men som det verkar nu så måste man söka efter dom manuellt?

o0ger

Citat från: andreaseldh skrivet 14 Mars 2016 kl. 19:22
När jag öppnade o0gers lösningsfil startade LDD en uppdatering. Jag vet inte om det var nu som den saknade biten tillkom, men visst väcker det frågor! Jag har alltid trott att uppdateringar alltid gick igång automatiskt när de släpptes, men som det verkar nu så måste man söka efter dom manuellt?

Det har kommit en uppdatering!!!!  JAAA!!!!

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Fredag!! Dags för ny utmaning! Här är Helgutmaning nr 17!

Snygg va! Den här är jag ganska stolt över. Den är ganska svår tror jag. Avstånden mellan de olikfärgade delarna är 1/2 plate. Jag vill inte att ni använder några bars, minifig tools, pins eller axlar. Bygget är symmetriskt. Det ska sitta ihop.

Skicka din lösning via PM eller maila till oscar.cederwall@gmail.com. Skriv under med ditt forumnamn om du mailar. Skicka inte LXF-filer, jag vill bara ha bilder som förklarar er lösning.

Som vanligt så vill jag inte att ni ställer frågor om bygget i tråden, utan maila eller PMa mig istället så gör jag förtydliganden om det behövs.

Lycka till och trevlig helg!

De som klarat det:

- Janho
- andreaseldh
- Myko
- Wuntin

o0ger

Måndag igen!

Många var upptagna på TRU i helgen. Men några av er hade tid att lösa min utmaning.

Den vänstra varianten var så som jag hade byggt. Men det var snyggt att ni kom på att man kunde använda brackets också.

Nu börjar mina idéer ta slut tyvärr. Jag kommer börja använda mig mycket mer av andras pussel framöver. Kanske med en egen twist.

o0ger

God helg!

Hoppas ni har lite tid över i påsk. För nu är det dags för Helgutmaning nr 18!

Bygget ser likadant ut på baksidan som framsidan. Ena sidan består av 1x1 tiles som är infällda 1/2 plate. Det sitter 2 jumperplates på den andra sidan. De sitter kant i kant med 2x4 tilesen. Men de har en fasning som gör att det blir en liten glipa. Bygget ska sitta ihop ordentligt.

Skicka din lösning via PM eller maila till oscar.cederwall@gmail.com. Skriv under med ditt forumnamn om du mailar. Skicka inte LXF-filer, jag vill bara ha bilder som förklarar er lösning.

Som vanligt så vill jag inte att ni ställer frågor om bygget i tråden, utan maila eller PMa mig istället så gör jag förtydliganden om det behövs.

Lycka till och Glad Påsk!

De som klarat det:

- Etzel
- Janho
- Lews
- andreaseldh
- Myko

o0ger

Level up!

Nähä! Eftersom helgen är lång och ni alla (förutom Myko) har hittat en mycket enklare lösning än vad jag hade tänkt mig, så gör jag nu helgens utmaning längre, och lite svårare!

Ni får hela måndagen på er också. Jag avslöjar lösningen på måndag kväll.

o0ger

Här är lösningen!

janho

Tack för en intressant utmaning till!

För några dagar sen undrade jag när kamerabiten skulle användas och där kommer den. :-)

Nextuz

o0ger

Han löste det precis såhär :)

lindyhep

Hur löste de andra det?