o0gers Helgutmaning

Startat av o0ger, 13 November 2015 kl. 09:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

andreaseldh

Det närmaste jag har kommit är den vänstra, med slät under- och översida. Men då finns ju fördelen att jag får lära mig något nytt på måndag!

Nilseman

Nu så har jag båda svaren, Mail med bilder skickade :-)

Dark_Link

Skönt med revansch från förra veckan!

o0ger

Sådär, då var det måndag. Bra jobbat alla. Det var många som klarade det. Lösningarna är ju ganska lika. Det handlar bara om att vrida bitarna åt rätt håll liksom.

Alla måste älska 4070 :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Fiffigt! Jag försökte med 4070 eller 87087, men aldrig båda samtidigt.

AndersI

Citat från: andreaseldh skrivet 14 December 2015 kl. 15:25

Samma med mig - tyckte jag var så nära, men kom ju aldrig i mål (ägnade inte såå mycket tid åt det iofs. men hade nog inte kommit på det även om jag suttit längre). Låste fast mig i min första gissning...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Gideon

Citat från: andreaseldh skrivet 14 December 2015 kl. 15:25
Jag fick till hörnet på den ena men kom aldrig på att blanda in vanliga plates...
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Anders67

Fantastiskt roligt och klurigt, har mycket att lära mig om hur man bygger smått och detaljerat!
Ser fram emot nästa helg!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Memmla

Hann i alla fall tänka att det borde vara de bitarna (med plupp på sidan) men sen glömde jag av det hela :D

Stigge72

Som vanligt ser det så löjligt enkelt ut när man ser svaret (svaren).

Jag trodde att jag löst den lite mindre, men jag är inte säker på att min var helt fylld när jag tänker efter... har inget minne av några vanliga plattor. Men jag vet att jag hade med både 4070 och 87087. Hade någon fundering på att använda en 47905, men fick aldrig riktigt till det.

o0ger

Dags för Helgutmaning nr 6!

Ganska fint va? :) Den vita delen av bygget är 4x4 pluppar. Höjden är 2 pluppar (eller 5 plates). Som ni kanske har förstått så har jag medvetet renderat bilden så att man inte ska se några skarvar. Översidan och undersidan ska vara platt. Alltså inga studs, eller hål, men dock är skarvar mellan bitar tillåtet. Alla bitar ska sitta ihop.

Skicka din lösning via PM eller maila till oscar.cederwall@gmail.com. Skriv under med ditt forum-alias om du mailar. Skicka inte LXF-filer, jag vill bara ha bilder.

Svaret avslöjas på måndag. Trevlig helg och lycka till!

De som klarat det:

- Wineyard
- Myko
- Wuntin
- Janho
- Larry Lars
- Nilseman
- Dark_Link
- pareriksson
- EpsilonEta
- Roger Brickjet
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nilseman

Jahapp, dags för fredagens huvudvärk igen då  :P Du är riktigt farlig med dessa utmaningar. Blä vad man får tänka, hakar oftast upp mig på tjockleken av en panelvägg? Hur är dimensionen där? vet inte hur tjock en sådan är, plattan med 4 studs på en 2436 är den typ 1/3 plate?

Myko

o0ger

Citat från: Nilseman skrivet 18 December 2015 kl. 22:33
Jahapp, dags för fredagens huvudvärk igen då  :P Du är riktigt farlig med dessa utmaningar. Blä vad man får tänka.
Det är ju valfritt! :D Jag väljer att ta ditt klagande som en komplimang.