Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hål i väggen

Startat av Ashman, 09 november 2015 kl. 19:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Ashman

Hur gör man ett runt hål i en vägg? Jag har flera gånger tänkt bygga husfasader i architecture -stil men fastnat på ett runt fönster. Det finns ju inverted arch i nån storlek och man säkert trixa och bygga ihop vanliga arch bricks, men det måste väl finnas ett enklare sätt? Tar gärna mot alla tips, jag är desperaaaaat  :)

BeardedNerd

Läs instruktionerna till An Unexpected Gathering så hittar du flera tekniker för runda fönster/dörrar:

http://cache.lego.com/bigdownloads/buildinginstructions/6036614.pdf

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Några varianter:

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


mssm

Hål i vägen?

- Pothole Patcher!

o0ger

Aha, humor, jag har hört talas om det. Det är så här det ser ut alltså? ;) :P
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ashman

Tack för tipsen! Och skämten...

Jag kollade an unexpectwd hathering, men det var nog mer den typen som o0ger visade som jag funderade på. Dock fattade jag inte hur de satt ihop? Eller är det inverted arches?

lingonfil

Citat från: Ashman skrivet 10 november 2015 kl. 01:03
Tack för tipsen! Och skämten...

Jag kollade an unexpectwd hathering, men det var nog mer den typen som o0ger visade som jag funderade på. Dock fattade jag inte hur de satt ihop? Eller är det inverted arches?

Andra sidan.

o0ger

Jaha, jag skickade med LXFen så jag tänkte du kunde kolla på den.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ashman

Citat från: o0ger skrivet 10 november 2015 kl. 06:33
Jaha, jag skickade med LXFen så jag tänkte du kunde kolla på den.

Tack, jag är inte så lxf:ig hemma, kör ipad, så får kolla det senare på jobbet  :)

Ashman

Citat från: lingonfil skrivet 10 november 2015 kl. 01:07
Citat från: Ashman skrivet 10 november 2015 kl. 01:03
Tack för tipsen! Och skämten...

Jag kollade an unexpectwd hathering, men det var nog mer den typen som o0ger visade som jag funderade på. Dock fattade jag inte hur de satt ihop? Eller är det inverted arches?

Andra sidan.

Ohoho vad smart. Det passar mig perfekt!! Tack alla för hjälpen! En ny värld öppnade sig för mig. Eller ett hål iaf  :) Överhuvudtaget en grymt smart teknik för att vända på saker!

o0ger

Varsågod! :) Welcome to the world of SNOT!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

bileam

Citat från: o0ger skrivet 10 november 2015 kl. 11:07
Varsågod! :) Welcome to the world of SNOT!
Hur snottar man hörnen?


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.