Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] MTron-SHIP

Startat av Kvarnbacka, 05 november 2015 kl. 21:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz


Kvarnbacka

#16
Jodå, det blev ett SHIP till slut!

Åbäket består av fem moduler (se tidigare bilder för beskrivning). De två sista (längst fram) har jag rivit en gång och byggt om från grunden. På de första modulerna (längst bak) har jag bytt ut bitarna i dark bley mot svart för att få det mer enhetligt.

Namn: Meteor IV
Längd: 105 pluppar
Massa: 3,2 kg (modellen, alltså)
Antal bitar: Rätt många (varav säkert ett hundratal minifigplattor - nånting ska man ju ha dem till!)

Meteor-skeppen används för att utforska och kartlägga nya områden. Skeppet kan bära med sig och serva upp till tre mindre scoutskepp () och även transportera folk till nya gruvor och kolonier.

drdoddo

Snyggt! Gillar ffa fronten med kommando-delen i neongrön :)

Kvarnbacka

Citat från: drdoddo skrivet 05 oktober 2016 kl. 21:48
Snyggt! Gillar ffa fronten med kommando-delen i neongrön :)

Tack! Den delen tänkte jag ut tidigt, men vägen fram dit blev längre än planerat :P

Apropå eventuella likheter med batmobilen så innehåller mitt SHIP en hel del bitar från .

swestar

#19
Supersnyggt bygge! Men... En neutralare bakgrund, bättre ljus och bättre skärpa när det fotas, skulle lyfta bygget enormt vid en presentation.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Kvarnbacka

Citat från: swestar skrivet 07 oktober 2016 kl. 23:42
Supersnyggt bygge!

Tack!

Citat från: swestar skrivet 07 oktober 2016 kl. 23:42
Men... En neutralare bakgrund, bättre ljus och bättre skärpa när det fotas, skulle lyfta bygget enormt vid en presentation.  :)

Jag vet, jag är sämst på att fotografera mina byggen. Det blev klart mitt i natten och jag ville bara bli av med det  :P Men jag ska ge det ett ärligt försök! UV-lampa har dessvärre ingen, det kunde bli coolt annars.

o0ger

Mäktigt! Men, som sagt, bygget förtjänar bättre bilder!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kvarnbacka

Nytt försök!

Jag tog fram ett lakan för att bättra på bakgrunden och försökte även bygga något slags stativ att lägga upp skeppet på, men det är ett jädra åbäke att jobba med, tungt och omtåligt...

Dörrarna till kommandobryggan går för övrigt att öppna (inåt), men det lättaste sättet att komma åt den delen (om man inte är minifigur) är att fälla upp hela rutan vertikalt. De tre främsta sektionerna (av totalt fem) av skeppet är dessutom förbundna med gångar för besättningen. Teoretiskt sett är det alltså ganska lekvänligt, men i praktiken är det lite väl svår-swooshat och mycket som kan lossna om man är en gnutta oförsiktig :P

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.