[MOC] Brick Bank Mini Modular

Startat av o0ger, 12 Oktober 2015 kl. 16:28

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Såklart var jag tvungen att göra detta :)

Detta är min Mini Modular-version av 10251 Brick Bank LEGO Creator.

Jag hade inga sandgreen plates så jag fick photoshoppa lite. Nån som har många över? ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sockerbit

Snyggt bygge med hög igenkänningsfaktor (redan nu). Kanske skulle bli ännu lite snyggare om taket vara var en halv brick bredare än huskroppen. Vad vet jag  :)

o0ger

Citat från: Sockerbit skrivet 12 Oktober 2015 kl. 16:49
Snyggt bygge med hög igenkänningsfaktor (redan nu). Kanske skulle bli ännu lite snyggare om taket vara var en halv brick bredare än huskroppen. Vad vet jag  :)

Tack! Ja, jag testade det först. Men det går inte eftersom kanterna mot de andra husen måste vara helt jämna. Försökte mig på en halv bricks offset med jumperplates. Men det blev för krångligt och fult.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

lindyhep

Oh :D Trevligt o snyggt.
Nu blev jag byggsugen på en gång efter att nyligen satt ihop både din PC och nästan hela DO (saknar visst nån bit där).

Anders67

Citat från: lindyhep skrivet 12 Oktober 2015 kl. 17:39
Oh :D Trevligt o snyggt.
Nu blev jag byggsugen på en gång efter att nyligen satt ihop både din PC och nästan hela DO (saknar visst nån bit där).
å då vill du ha en byggbeskrivning och bitlista, antar jag! ;)

lindyhep

Lilla blyga hep vågade bara inte fråga...

Med andra ord ja (helst för ett tag sen så jag kunde slängt med bitarna i beställningarna jag gjorde innan idag ;D )

o0ger

Jag håller på och uppdaterar LXFen. Gör lite ändringar här och där. Är kanske inte riktigt helt klar än.

o0ger

Citat från: Sockerbit skrivet 12 Oktober 2015 kl. 16:49
Du har rätt. Taket/övervåningen är för stor. Ska fundera lite mer på det.

Myko

Men hur har du snottat hörnet!? :P

o0ger

Citat från: Myko skrivet 12 Oktober 2015 kl. 20:34

:D en blivande meme! I klass med "vem var det som kasta!?"

Gideon

Citat från: o0ger skrivet 12 Oktober 2015 kl. 20:39
Citat från: Myko skrivet 12 Oktober 2015 kl. 20:34

:D en blivande meme! I klass med "vem var det som kasta!?"
Ska lägga den på minnet! Kan bli kul om det används lite oväntat, typ "Läckert SHIP! Men hur har du snottat hörnet!?"
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

lingonfil

Stigge72

Snyggt, och väldigt snabbt jobbat.

Odidoma