Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Kaknästornet

Startat av Petersbror, 03 September 2015 kl. 09:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Petersbror

Oj den blev högre än jag trodde ;) 1 meter och tusen bitat
Med vänliga hälsningar,
Niklas (Petersbror)

Peter S

Men det behövs nog för att få den där detaljeringsgraden... Snyggt jobbat! Hög igenkänningsfaktor!

Petersbror

Håller med, hade kanske gått att få lite mindre men den är ju pampig i verkligheten

Citat från: Peter S skrivet 03 September 2015 kl. 09:50
Men det behövs nog för att få den där detaljeringsgraden... Snyggt jobbat! Hög igenkänningsfaktor!
Med vänliga hälsningar,
Niklas (Petersbror)

dalle

Snyggt klossat!
Är den stadig? Annars så skulle man kunna bygga byggnaden i botten av tornet.

Sockerbit

Petersbror

Väldigt stadig :) Funderade också på det. Hade varit coolt

Citat från: dalle skrivet 03 September 2015 kl. 10:03
Snyggt klossat!
Är den stadig? Annars så skulle man kunna bygga byggnaden i botten av tornet.
Med vänliga hälsningar,
Niklas (Petersbror)

ByggareDan

Kan ju bara säga Woow vilket häftigt bygge.
Vill man ju se på nån utställning och gärna ihop med Jönssonliganklocktornet, turning torso och kanske fler byggnader byggda efter riktiga landmärken/kända hus/byggnader och då gärna Svenska sådana.

/ByggareDan

Petersbror

Tack :) Blev nöjd. Hade ju varit coolt med en lite glödlampa uppe i tornet :)

Sålde mitt första Turning Torso till Mr Gill Independent Lego shop. Men bitar är på väg hem för att bygga en ny.

Kul att du nämner Stadshuset (Jönssonliganklocktornet). Nu finns det ingen klocka på stadshuset i Stockholm, bara påhittat i filmen. Men jag har funderat mycket på den byggnaden.

Sitter fast lite i hur jag ska få till färgerna bara...

Citat från: ByggareDan skrivet 03 September 2015 kl. 10:34
Vill man ju se på nån utställning och gärna ihop med Jönssonliganklocktornet, turning torso och kanske fler byggnader byggda efter riktiga landmärken/kända hus/byggnader och då gärna Svenska sådana.

/ByggareDan
Med vänliga hälsningar,
Niklas (Petersbror)

ByggareDan

Citat från: Petersbror skrivet 03 September 2015 kl. 10:49

Sålde mitt första Turning Torso till Mr Gill Independent Lego shop. Men bitar är på väg hem för att bygga en ny.

Kul att du nämner Stadshuset (Jönssonliganklocktornet). Nu finns det ingen klocka på stadshuset i Stockholm, bara påhittat i filmen. Men jag har funderat mycket på den byggnaden.

/ByggareDan

Tornet jag hade i tanke är ju det som andreaseldh har byggt ( utan stadshuset under) han håller även på att motorisera det. Finns ju i en egen tråd. Men det vore kul att se hela stadshuset, men känns ju som det blir stort o därmed dyrt!

/ByggareDan

Petersbror

Ahh..visste jag inte. Skicka gärna tråden.

Håller med, ett sådant bygge skulle bli dyrt :( Nackdelen med Lego. Kostar satan.

Citat från: ByggareDan skrivet 03 September 2015 kl. 11:15

/ByggareDan

Tornet jag hade i tanke är ju det som andreaseldh har byggt ( utan stadshuset under) han håller även på att motorisera det. Finns ju i en egen tråd. Men det vore kul att se hela stadshuset, men känns ju som det blir stort o därmed dyrt!

/ByggareDan
Med vänliga hälsningar,
Niklas (Petersbror)

Memmla

ByggareDan

http://www.swebrick.se/index.php?topic=8783.0

Är ju en lurig då han kallade det för Jönssonligantorn, och inte del av Stockholms stadshus

/ByggareDan

Nextuz

Det går ju ordna en LED som beteer sig som på originalet :) liten styrkrets bara :)

Petersbror

Grymt :) Är du duktig på sådant? Hade gärna haft en lampa inne i restaurangen också så det lyser genom fönstren :)

Citat från: Nextuz skrivet 03 September 2015 kl. 12:20

Det går ju ordna en LED som beteer sig som på originalet :) liten styrkrets bara :)
Med vänliga hälsningar,
Niklas (Petersbror)

Petersbror

Frågar även här. Har lagt in på köp och sälj.

Någon som har 5 st sådana? Gärna bas i LBG och svart topp.

http://alpha.bricklink.com/pages/clone/catalogitem.page?P=30516c02#T=C

behöver för att fixera konstruktionen i tornet
Med vänliga hälsningar,
Niklas (Petersbror)