Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Utmaning: Baren] Joes bar

Startat av o0ger, 31 Augusti 2015 kl. 22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Detta är mitt bidrag till utmaningen "Baren" i kategorin "Stora byggen".

Baren heter Joes bar och ligger på rymdstationen Karoji i systemet Argo.

Sun: - Hej Joe!

Joe: - Godmorgon. Jag har din frukost här.

Sun: - Härligt! De bästa dagarna börjar med din Alg-Burrito!

Joe: - Hehe, varsågod! Ladni har redan betalat.

Sun: - Lite folk i de här regionerna idag. Beror det på alla trafik?

Joe: - Ja, många stora lastskepp på väg in idag. Du borde kanske ge dig iväg också? Kanske dyker upp några desperata eventuella klienter?

Sun: - Njae, inte idag, jag ska ner till dockningsstation 4 och titta på ett skepp. Verkar lovande.

Joe: - Ok!

Sun tar ett bett i sin burrito och sneglar i ögonvrån över axeln på mannen i baren som uppenbarligen försöker ragga på henne. Hon lade precis märke till nåt. Det står en ung kvinna längre bort i korridoren. Hon tittar då och då på Sun.

Sun: - Vem är flickan som hänger där borta?

Joe: - Vet inte. Jag har sett henne stryka förbi här några gånger idag. Känner inte igen henne.

Sun: - Ok. Jag sticker nu. Hej då Joe! Vi hörs!

Joe: - Ha det bra Sun!

På rymdstationen Karoji finns många barer, restauranger och snabbmat-ställen. Alla korridorer är standardiserade och det finns olika typer av egendomar, lägenheter eller hål i väggen man kan hyra. Joe har byggt sin restaurang i en gammal service-lucka. Hyran är låg. Lite längre bort i korridoren har en av Karojis service-personal öppnat en väggpanel för att utföra reparationer. Det är nåt strul med gasen nu igen.

När Joes sovskift börjar, och baren således är stängd, viker han ihop den och då försvinner baren helt och blir en del av väggen. Det enda som avslöjar stället är eventuella såsfläckar på golvet.

Här är en film som visar hur baren fälls ut från väggen (klicka på bilden nedan):

Hit kommer Sun ofta då det ligger i en korridor nära hennes lägenhet. Hon köper det mesta av sin mat här. Det mesta av maten är baserat på alger, bönor, nötter och baljväxter och andra grödor som odlas på stationen och på planetens yta. Joe tvingas att skapa fantastisk mat av det som finns att tillgå för stunden. Alger finns det alltid gott om. Joe säljer även olika alkoholhaltiga drycker. Det mesta är importerat från andra system i galaxen, men vissa sorter bryggs faktiskt här på Karoji.

META: Ja, det är Epsilon Eta's karaktär Louise "Liiz" Tellarian som står där vid väggen. Vad gör hon här? Kanske får vi veta någon gång?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kvarnbacka

Första intrycket: snyggt och stilrent utan att sticka ut.
*Tittar på filmen*
OK, nu är jag imponerad!  :D

Peter S

Mycket snyggt! Nästa steg är väl en mekanisk upp- och ihopfällning med vev eller motor?  ;D Gillar allt! Från menytavlor till papperskorg.

Illuwatar

Riktigt snyggt. Gillar "stealth"-läget när baren är stängd... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Sockerbit

Snyggt bygge gillar den gula papperskorgen  :)

o0ger

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 01 September 2015 kl. 07:00
Första intrycket: snyggt och stilrent utan att sticka ut.
*Tittar på filmen*
OK, nu är jag imponerad!  :D

Citat från: Illuwatar skrivet 01 September 2015 kl. 12:28
Riktigt snyggt. Gillar "stealth"-läget när baren är stängd... :)

Citat från: Sockerbit skrivet 01 September 2015 kl. 21:51
Snyggt bygge gillar den gula papperskorgen  :)

Tack ska ni ha! Jag hade inte tänkt att baren skulle gå att fälla in från början. Det bara blev så när jag började bygga väggen. Dessutom kändes det som en ganska tilltalande funktion i en trång rymdstation.

Citat från: Peter S skrivet 01 September 2015 kl. 10:30
Mycket snyggt! Nästa steg är väl en mekanisk upp- och ihopfällning med vev eller motor?  ;D Gillar allt! Från menytavlor till papperskorg.

Tack! Men jag kan nog utlova att det aldrig kommer att hända :) Jag är inte så bra på sånt och baren är redan halvt nedmonterad.

Bifogar en liten bild på service-snubben och service-roboten också.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Majkel

Snyggt. Och imponerande funktion, imponerande också att det är snyggt i båda versionerna

Gideon

Snyggt och stilrent! Jag gillar också hur man får en glimt "under ytan" där en panel saknas :)

Edit: Läste lite för snabbt och missade att sista "bilden" var en film, ännu häftigare då! Funderat på att göra en timelapse där fingrarna inte syns...?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

o0ger

Citat från: Gideon skrivet 14 September 2015 kl. 11:53
Snyggt och stilrent! Jag gillar också hur man får en glimt "under ytan" där en panel saknas :)

Edit: Läste lite för snabbt och missade att sista "bilden" var en film, ännu häftigare då! Funderat på att göra en timelapse där fingrarna inte syns...?

Tack Gideon!

Ja, jag tänkte först göra en timelapse. Så jag tog en massa bilder. Sen kom jag på att jag inte har en aning om hur man gör en timelapse, och 1 september närmade sig så då gjorde jag en film istället. ;)