VARNING FÖR BEDRAGARE!

Startat av swedish_kitsune, 18 April 2015 kl. 19:46

Föregående ämne - Nästa ämne

swedish_kitsune

Varning för en lurendrejare vid namn Julia Julle Olsson.

Hon har lurat mig plus en mängd andra köpare i en lego köp o sälj grupp på facebook.
Jag fick ett falskt telefonnummer av henne, andra har fått ett annat vid swish.

Hon nyttjar en släktings nummer vid swish:072-868 77 90 som tillhör Gunvor Olsson.
Kommer med ursäkter om sjukdom mm.

Hon har sålt samma saker till flera köpare, samt använt bilder från wikipedia och google.
Detta är uppsåtligen gjort i syfte att bedra folk på pengar, jag uppmanar folk att undvika denna person.

AKTA ER FÖR HENNE!
Anmäl vidare om  ni stöter på henne på fb eller blocket mm.

Fick även information om en anna lurendrejare vid facebook:
dorte betin a poulsen

Magnus den store

Hur stora summor rör det sig om? Har du polisanmält?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swedish_kitsune

För mig var det 700 kr, för en annan var det 500 kr. Skall polisanmäla imorgon alternativt måndag beroende på öppettider hos Ordningsmakten.

Jag räknar dock kallt med att aldrig se pengarna eller ens ett åtal, men jag vill varna andra för denna individ.
Grannsamverkan mot brott över internet.

Magnus den store

Du kan göra en anmälan via Polisen webbplats. Där är det alltid öppet. Vill minnas att Polisen klämt åt bedragare på Tradera och Blocket vid tidigare tillfällen. I det här fallet verkar det vara lätt att spåra transaktionerna. Det kan dock vara bäst att göra en gemensam polisanmälan eller på annat sätt visa för Polisen vilket omfång det rör sig om.

Glöm inte heller att kontakta din bank, men då kan det vara bra att ha en kopia av polisanmälan. Vet inte om det finns chargebacks inom Swish, men oavsett vad bör bankerna få veta vilka som använder deras tjänster för brott.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nextuz

Skriv gärna en länk tilld en f acebookgruppen här...

jennie

Hon hade blivit dömd för 23 fall av bedrägerier i slutet på förra året. Kanske det går att få tillbaka pengarna om alla drabbade går in och anmäler? Jag är också drabbad, dock ingen stor summa (400:-) men det är trist ändå!

Nextuz

Citat från: swedish_kitsune skrivet 20 April 2015 kl. 16:05
https://m.facebook.com/groups/427929247372549?_rdr

Härligt Tack

Här varnar Aftonbladet för en bedragerska, kan det vara samma?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20677835.ab

CitatEn småbarnsmamma i Strängnäs blåser folk på köp- och säljsajter – helt öppet.

– Jag swishade pengar till henne men har inte fått några kläder, säger Emma Persson, 26.

Nu går drabbade samman för att få stopp på bedragarna.

swedish_kitsune

Nej, våran lurendrejare bor i Örebro.

Älvan73

Ni får passa er, hon är kapabel till vad som helst. Kallar sig även Julia Farbror Henrik Olsson på fb. Hon är dömd för fler grejer än 23 bedrägerier.

Mr Gonzo

Oj, jag var nära att köpa en massa av henne. Vilken tur att det inte blev något.
Det var så mycket som inte stämde

Älvan73

Citat från: Mr Gonzo skrivet 14 September 2015 kl. 18:34
Oj, jag var nära att köpa en massa av henne. Vilken tur att det inte blev något.

Bra att du inte köpte något. Hon använder sig av sin mammas konto o mobilnr för att lura människor, Gunvor Olsson.

swedish_kitsune

Citat från: Mr Gonzo skrivet 14 September 2015 kl. 18:34

i vilka köp o sälj grupper håller hon hus nu för tiden?

Mr Gonzo

Jag hade en köpesannons på blocket som hon kontaktade mig genom

Surf Green

Tråkigt att du blev lurad! :(

Jag blev också blåst en gång på Blocket av en som kallade sig Lisa Pettersson och hade mail lmp198111@gmail.com
400:- spänn till en tjuv!  >:(