Alternativbyggetävling 2015

Startat av Skafte, 06 Januari 2015 kl. 19:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Mitt herrskap!

I väntan på nästa officiella tävling kanske vi skulle ta och hitta på något kul?

Mitt förslag är att vänta på att Rusta sänker priset på Galaxy Squad-setet Star Slicer till 99kr - historiskt sett är det vad som kommer att hända.  :) Det verkar på köpestråden som om det finns många sådana kvar på hyllorna runt om i landet.

Sedan bygger man något - precis vad som helst - med de drygt 300 (inkl minifigs och extra) bitarna, publicerar bilder här på forumet. Vinnare utses genom omröstning. Priser kan vi säkert hitta i Swebricks källarhålor.

För eller emot? Åsikter? Begränsningar? Hur får man använda klistermärkena? Jag ser fram emot att arbeta fram regler tillsammans med alla intresserade så att jag kan delta själv för en gångs skull!  :)

Ändrat titel 2015-06-15

Skafte

Bara två intresserade? Jag håller med om att setet inte är det roligaste, och man kanske tänker att det inte är så bra bitar att använda till annat i framtiden. Men kollar man igenom inventarielistan så ser man att det är fler än 100 bitar som är helt neutrala och mycket användbara till annat (åtminstone i mina byggen). De lite mer udda delarna (trans-red windshield, Alien pod etc) tänkte jag möjliggör spännande detaljer i tävlingsbyggena.

o0ger

Jag tycker att det låter som en jättebra idé. Jag har inte skrivit nåt för jag fokuserar mina ekonomiska medel och byggtid åt annat än tävlingar just nu.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

MattiasKr

Jag är "milt intresserad" också. Beror (precis som för o0ger) på storleken på övriga investeringar i nära framtid (bulk, moduverse).

Stigge72

Peter S

Jodå, har en preliminärskiss i huvudet... Får se om den går att realisera.

jennie

Går det att förutspå hur nära i tid Rusta sänker priset månntro. Nån som har insidertips? Orkar ju inte åka dit varje dag  ???

Sockerbit

Jag kan nog också vara intresserad  :)

Skafte

Citat från: jennie skrivet 07 Januari 2015 kl. 14:18
Går det att förutspå hur nära i tid Rusta sänker priset månntro. Nån som har insidertips? Orkar ju inte åka dit varje dag  ???

Jag litar på Swebricktelegrafen. Troligen inom två veckor!

Odidoma

MartinAberg

Låter intressant, dock får man se om man hinner till någon Rusta som har kvar när den dagen väl kommer...

jvettefors

Är intresserad men att man måste ta sig till en Rusta minskar intresset lite

Skafte

De som träffas lokalt ibland kanske kan göra upp om att en (som rentav kanske har rabattkuponger efter ett Minitaurusinköp innan jul) köper flera stycken och sedan fördelar set på en lokalträff. Så får ni en anledning till att ses.  :) Vi kan ju vara generösa med byggtiden.

Förstår att intresset svalnar ju mer man måste betala för att kunna vara med, men det är också en chans för de som inte har jättesamlingar att bygga tävlingsbidrag av. En hundring är också troligen rätt lite jämfört med hur mycket vissa lägger ner på bitar till tävlingar...

Om någon är intresserad kan jag troligen köpa några här i Visby och skicka mot portokostnad, det kan inte bli så dyrt utan kartong och instruktion.